turbo911 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Min nedlasting har gått full retard, Mavericks er merket som "lastet ned" men er grået ut. Jeg får slåss mer med det i ettermiddag. Har samme problem!! Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Jepp. nå står jeg uten OS og nedlastingen funker ikke. Skulle laget USB-stick... Lenke til kommentar
Mr Serious Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Kan da har vært noe problemer med betalingen? Jeg fikk av en eller annen merkelig grunn problemer med min, kansellerte gårsdagens ordre og satte opp en ny i dag og den gikk rett igjennom. Du kan jo sjekke statusen på Apple.no for å se om det står noe fornuftig der. Sto ingenting relevant på statusen inne på Apple.no . De ringte meg totalt 13 ganger i dag. Dessverre hadde jeg ikke mulighet til å svare en eneste gang pga skole-timer, frisør og buss uten dekking. Jeg ringte nå Apples "vanlige" kundeservice (800 33 034). De sa de hadde prøvd å fått tak i meg, men alt hadde ordnet seg av seg selv. Så den blir forhåpentligvis sendt i dag Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) De tenker nok som følger: Vi kan selge maskinen for 15 000 eller 20 000, og det kommer ikke til å påvirke salget mer enn at det lønner seg å selge den for 20. Geir Ja, er nok det. Men med MBPr 13 senket de vel prisen med 1000kr (?) og oppgraderte prosessoren på Early 2013-modellen, så man kan jo håpe de gjør noe lignende med MBPr 15 til vinteren samt at de oppgraderer skjermkortet til for eksempel GTX 760M. Slik det ser ut nå er nok MBPr 15 uaktuell for min del, dessverre. Endret 23. oktober 2013 av Aerow Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Har samme problem!! For meg hjalp det å avslutte App Store, starte det igjen og gå inn på fanen "Kjøp" for å starte nedlastingen igjen. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Startet nedlastingen igjen ved å trykke på Mavericks under Programmer ett par ganger i dag tidlig. funka til slutt. Fikk mekka en USB-stick og sitter nå med en deilig og ren Air Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 YEAH! endelig har jeg Mavericks. Tror det var en sammenheng mellom at jeg jeg brukte Macen samtidig som det ble lastet ned. Noen andre som har fått Pages Numbers og Keynote? Jeg trodde at det var bare de som kjøpte ny Mac som fikk det. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Jeg sliter veldig med å velge prosessor, og jeg synes det er jævla synd at man bare får integrert grafikk-kort. Hvor mye vil dette grafikk-kortet tåle da? Jeg er en mann i midten av tjueårene som hele livet har hatt en pc som er under gjennomsnittet i ytelse, og har aldri brukt pc til krevende oppgaver som spill og lignende. Men for første gang i livet tenkte jeg at det kunne være på tide med noe som kunne dra litt. Jeg er lei av begrensningene, og har sett meg ut følgende: 2,8 Ghz tokjerners I7, TB -> 3,316 GB 1600Mhz DDR3L SDRAM256 GB FlashIntel Iris ..for 17 000 kr. Ved hvilke oppgaver vil denne kunne merke sine begrensninger? Det som er alfa omega er at den takler dual screen bra, at jeg kan redigere litt video da jeg kommer til å reise en del fremover, at jeg kan koble til tv uten problemer (Vurdere innkjøp av Apple TV og kjøre via Airplay eller bare hente det jeg vil se fra iTunes, som jeg har skjønt er en mulighet). Videre bruk, skolearbeid med mer. Men selve hovedbruksområdet vil være via dual screen. Så, hvor er begrensningene? Jeg er absolutt ingen gamer, men dersom noen har innsikt og kompetanse kan man gjerne henvise til spill eller annen programvare for å illustrere når en slik maskin vil slite. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Jeg er usikker på hvor mye den bruker av grafikkdelen når det kommer til videoredigering, men til alle andre bruksområder du har listet opp, vil det ikke være noe problem med Intel Iris. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Til video er som oftest regelen at man vil ha så heftig grafikkort som mulig, men jeg mistenker at Intel Iris vil gjøre en grei nok jobb til ferievideo-redigering i feks. iMovie eller Final Cut Pro X. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Folk kan mase så mye de vil om retina og annet tull, faktum er at dette er langt fra min førsteprioritet. Jeg synes at når man legger 17 000 kroner på bordet for en maskin, at man i det minste kunne få grafikk med over gjennomsnittlig ytelse. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Tror du bør kikke på en Windows basert løsning om du tenker på spilling altså. men slike maskiner ser jo ikke ut i måneskinn. Endret 23. oktober 2013 av Mala Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Spesifiserte i innlegget over at jeg er absolutt ingen gamer. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Hva med "gamle" MacBook Pro 15 Retina? GT 650M (egentlig GTX 660M) er en god del kraftigere enn Iris Pro. Koster 14990,- hos Komplett. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Ingen prob å utvide den til 16 gb ved behov eller? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Folk kan mase så mye de vil om retina og annet tull, faktum er at dette er langt fra min førsteprioritet. Jeg synes at når man legger 17 000 kroner på bordet for en maskin, at man i det minste kunne få grafikk med over gjennomsnittlig ytelse. Da passer kanskje ikke Apples utvalg for deg? Folk vil ha retina - og i de bransjene Apple tradisjonelt har vært svære, har høyoppløste skjermer vært mangelvare alt for lenge. Før Macbook Pro retina, altså. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Ingen prob å utvide den til 16 gb ved behov eller? Oppgradering av minne går dessverre ikke an på MBPr. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Da passer kanskje ikke Apples utvalg for deg? . Nettopp hva jeg vil frem til. Hva skal man med flott skjerm, dersom den flotte skjermen ikke klarer å gjøre det du ber den om? Jeg er ingen kravstor kunde, jeg krever kun at når man betaler 17000 kroner, som er over gjennomsnittet for en maskin, og jeg kjøper en "Pro" utgave, som er deres toppmodell, så skal det være en kraftplugg som skal kunne takle dagligdagse oppgaver, pluss noen oppgaver som krever litt ressurser. Jeg kan forstå at det er begrensninger på bruksområdet med Macbook Air, men Pro skal rettferdiggjøre sin status som toppmodell og prisen som er satt, og da kunne Apple fint slengt med et helt ålreit grafikk-kort i samme pakke med konsekvens av litt mindre profitt. Men når det skal sies så har Apple en så sterk merkevare at rent bedriftsøkonomisk kan jeg forstå det. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Iris Pro er et helt greit grafikkort etter hva jeg har forstått. Kan du spille Battlefield 4 på full grafikk med det? Nei. Men det bør yte bra nok til de fleste oppgaver. Nå er det litt for sent til at jeg gidder å google, men de testene jeg har lest viser at det er en del kraftigere enn det grafikkortet som sitter i Macbook Proen jeg har nå (AMD 6770M). På min nåværende Macbook Pro redigerer jeg lett video i 1920x1080 oppløsning (i Final Cut X) og drar Civ5 helt greit. Jeg tviler på at de nye Macbook Proene gjør en dårligere jobb. Intel Iris Pro er et all right grafikkort, men ikke forvent å kjøre de aller nyeste spillene på full gass. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Iris Pro kommer på 15". 13" (som jeg er nødt til å gå ned på for å få en "ålreit" pris på prosessor og ram) blir levert med Iris Graphics... Vel, jeg vet ikke hvordan jeg skal konfigurere Macen for å få en god prosessor, 16gb ram og et ålreit grafikk-kort. Dersom jeg velger 15" med Iris Pro, og beholder i7 2,0 Ghz, oppgraderer til 16gb, blir prisen plutselig 19 000. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå