Heilage Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Typisk, sist jeg kjøpte Mac var jeg ikke student, så jeg glemte helt å bestille fra studenttorget. Oh well, får avlyse den. Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Er det bare jeg som har problemer med å laste ned Mavericks? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Startet nedlasting i går kveld, den ble ferdig en gang i natt. Gikk uproblematisk for meg, klar til installasjon når jeg stod opp. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Jeg har problemer med å laste ned Mavericks. Det gjelder mange andre også, ifølge kommentarene på App Store. Tipper serveren er overbelastet når alle laster ned samtidig. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Går folket for oppgradering, eller en ren installasjon? Jeg kjører konsekvent rene installasjoner når det kommer til slik altså. Hatt dårlig erfaring med å kjøre oppgradering av Mac OSx før.. Jeg sliter enormt med å få lasta ned, den starter og laster ned ca 1 GB. Før jeg får melding om at den ikke kan lastes ned, prøver jeg på nytt begynner den selvfølgelig på nytt. Snaue 5gb på mitt nett går jo kjapt, men når det er så ustabilt som dette her, er det jo litt kjipt. Drøyer nedlasting til senere i dag jeg altså. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Det ser ut til å gå bedre med nedlastningen min nå. Den ble nettopp ferdig. Siden jeg føler meg litt lat og giddalaus så tidlig om morgenen, vil jeg bare oppgradere. Men jeg tar en kopi av installasjonsfila så jeg kan lage en bootbar minnepinne senere ved behov. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Min nedlasting har gått full retard, Mavericks er merket som "lastet ned" men er grået ut. Jeg får slåss mer med det i ettermiddag. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Mine nedlastingsproblemer løste seg ved å gjennopprette nedlastingen via OSX Mavericks filen som ble liggende i Applications mappen. Istedenfor å begynne å laste ned på nytt via App Store (som slettet all progresjon). Endret 23. oktober 2013 av heanwi Lenke til kommentar
seda Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Kan melde om forbedring i batteritiden i Mavericks vs Mountain Lion. Jeg bruker en 2013 Air 1,3 I5 med 8gb RAM og har fått over 1 time ekstra både i "forventet batteritid" og i faktisk brukstid. I tillegg er funksjonen som forteller deg hvilke apps som bruker mye strøm veldig hendig! Godt fornøyd. Merker bedre flyt i nye safari, Netflix er mer smooth, og nye Finder er genial Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Oi, har samme maskin (bare med i7) og min har halvvert batterilevetiden (oppgraderte rett fra ML). Tror dog at den holder på med noe indeksering e.l. som spiser batterilevetid. Lenke til kommentar
seda Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Oi, har samme maskin (bare med i7) og min har halvvert batterilevetiden (oppgraderte rett fra ML). Tror dog at den holder på med noe indeksering e.l. som spiser batterilevetid. Stemmer, det kommer til å jevne seg ut når indeksering osv er ferdig og du får brukt maskinen litt med Mavericks. i7 brikken spiser MYE batteri når den jobber i forhold til i5, men som sagt, så lenge du bruke den normalt vil du nok merke forbedringen etterhvert Lenke til kommentar
Mr Serious Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Bestilte som nevnt en MPr 13" *mid* modell i går. I dag ringte dette nummeret meg "+353 (21) 238 0596". Etter et kjapt google søk så ser jeg at det er apple kundeservice eller noe i den duren. Sitter i time nå så har ikke mulighet til å svare. Vet dere om det går å ringe opp igjen dette nummeret? Noen andre som har blitt oppringt eller har peiling på hva det kan gjelde? Edit: Ringte opp igjen nå, fikk bare autosvar "you have missed a call from apple goodbye, you have missed a call from apple goodbye". Så ble linjen brutt.. hmm.. Endret 23. oktober 2013 av Mr Serious Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Har stortsett bare positive erfaringer med oppgradering av OS X, men av god gammel Windows vane kjører jeg alltid ren installasjon når de endelige versjonene kommer også gjenoppretter jeg dokumenter og applikasjoner via Time Machine, er så latterlig enkelt og effektivt at det er en fryd sammenlignet med selv mindre oppdateringer som Windows 8.0 til 8.1 som har skapt ymse problemer med fruen sin stasjonære maskin som nå snart er klar for re-installasjon igjen... Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Bestilte som nevnt en MPr 13" *mid* modell i går. I dag ringte dette nummeret meg "+353 (21) 238 0596". Etter et kjapt google søk så ser jeg at det er apple kundeservice eller noe i den duren. Sitter i time nå så har ikke mulighet til å svare. Vet dere om det går å ringe opp igjen dette nummeret? Noen andre som har blitt oppringt eller har peiling på hva det kan gjelde? Edit: Ringte opp igjen nå, fikk bare autosvar "you have missed a call from apple goodbye, you have missed a call from apple goodbye". Så ble linjen brutt.. hmm.. Kan da har vært noe problemer med betalingen? Jeg fikk av en eller annen merkelig grunn problemer med min, kansellerte gårsdagens ordre og satte opp en ny i dag og den gikk rett igjennom. Du kan jo sjekke statusen på Apple.no for å se om det står noe fornuftig der. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Personlig gidder jeg stort sett ikke kjøre full reinstall, med mindre jeg skifter disk eller lignende. De siste par gangene har jeg faktisk bare migrert over fra gammel disk til ny, helt uten problemer. Oppgradering fra forrige versjon har bestandig virka utmerket. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Noen flere enn meg som mener Apple nå har gjort 15" vanskelig å forsvare for en gjennomsnittsbruker? Jeg har veldig lyst på en 15" med retina og div specs, men kan ikke få rettferdig gjort kjøpet for meg selv. Jeg har pengene, men det ville vært tidenes overkill med de spesifikasjone den billigste kommer med. Ville ha gremtes hver gang jeg så min bedre halvdel ligge i sofan med en mbp 15" og surfe side2.no.. Har en 2009 15" fra før, som selges for å del-finansiere en 13" til ca 12-13 lapper. Endret 23. oktober 2013 av PanserJohan Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Ble også ganske skuffet over MBPr 15. Prisen er den samme, men den har dårligere skjermkort (Iris Pro vs GTX 660M/650M) og bare 1 time bedre batterilevetid enn den gamle, noe man fort ville fått på den gamle grunnet Mavericks. Hadde de dog gitt Iris Pro-versjonen en pris på 13-14K, samt lansert en toppmodell med 256GB SSD og GTX 760M til 15K hadde saken vært en helt annen. Prisene som er nå er jo helt sinnsyke. N56JR (som et eksempel) koster 11500kr med 500GB SSD. MBPr 15 derimot med GT 750M (som er mye svakere enn GTX 760M) koster 22000kr. Jeg skjønner at Retina-skjerm, aluminium unibody og lignende er dyrt, men prisdifferansen er jo på 10500kr. Helt ærlig skjønner jeg ikke hva Apple tenker på engang. 1 Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 enig aerow. Selv er jeg fan av "økosystemet" til apple, og bruker stort sett apple i hjemmet. Men dette er rett og slett for dyrt. Aller helst ønsker man jo ikke å inngå et kompromiss av den typen (bytte fra 15" til 13"), men i dette tilfellet føler jeg ikke jeg har noe valg. Kan aldri i livet forsvare prisen på ~ 20.000kr for en 15" for meg selv eller kona. (15-tommer – 2,3 GHz, 512 GB: 21 990 kroner) Da klarer jeg meg med 13-tommer – 2,6 GHz, 512 GB: 15 290 kroner Ja; jeg er klar over quad-core, skjermkort etc, men det er overkill så det holder for min del. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Helt ærlig skjønner jeg ikke hva Apple tenker på engang. De tenker nok som følger: Vi kan selge maskinen for 15 000 eller 20 000, og det kommer ikke til å påvirke salget mer enn at det lønner seg å selge den for 20. Geir Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Med Mavericks installert kan jeg se på film fra Macen med lyd over Airplay uten forsinkelse. Jækla digg 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå