RamGuy Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Har ikke hatt noen som helst problemer med de siste developer preview versjonene, nå er vell golden master rett rundt hjørnet også vil jeg tro om den skal lanseres 15. oktober. Lenke til kommentar
sirSnoll Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Ja kanskje jeg klarer å vente til GM-versjonen. Hvordan opplever du de nye funksjonene, og er den raskere enn med Mountain Lion? Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 @Ramguy. Ja jeg kommer til å vente ut oktober. Ettersigende skal Mavericks være klart medio/ultimo oktober, så jeg tipper enten et hint/dato på iPad lanseringen den 15 oktober, eller en silent update i en av de to siste ukene i oktober, etter at nytt OS presenteres. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Ja kanskje jeg klarer å vente til GM-versjonen. Hvordan opplever du de nye funksjonene, og er den raskere enn med Mountain Lion? Tja, ikke store forskjellen her gitt. Oppleves nok hakke raskere, det er bedre strømstyring (det er jo noe de Haswell baserte systemer vil dra mest nytte av), jeg elsket iCloud Keychain (synkronisering av passord på tvers av OS X og iOS enheter) men dette ble jo dessverre fjernet fra iOS 7.0 GM og blir ikke lagt inn igjen før OS X Mavericks er ute, sikker via iOS 7.0.4 eller noe lignende. Har brukt det såpass lenge nå (siden DP1) så har jo glemt hvordan det er å kjøre OS X Mountain Lion.. Tabs i Finder så jeg slipper å kjøre Total Finder er jo en etterlengtet forbedring som jeg ikke kan leve uten! Lenke til kommentar
johanf Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Tabs i Finder så jeg slipper å kjøre Total Finder er jo en etterlengtet forbedring som jeg ikke kan leve uten! Holy macaroni, stop the press! Den der kjente jeg ikke til. Nice! ...also, jeg kjører Maverick DP. Slet litt med at en del apps gikk i heng, før den siste oppdateringen kom. Nå er maskinen veldig fin å bruke og jeg har null problem med Mavericks i sin nåværende form. Lenke til kommentar
Trøpedal Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Spennende, PiRANhA. Gleder meg virkelig. Flott profilnavn du har! Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Har lagt merke til at en del av ledningen og stikkontakten på laderen til min MacBook Air har blitt veldig svart! Og det sitter helt fast, går ikke vekk. Har ikke peiling på hva eller hvorfor? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Ikke bruk den lenger. Gå til nærmeste Apple forhandler og bytt den asap, skumle greier. Edit: kan du legge ut bilde av det? Endret 4. oktober 2013 av NiRaM Lenke til kommentar
Salior Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Siste uken har min MBP mid 2009 ikke kjent igjen nettet hjemme, startet etter jeg kom hjem etter en lengre tur hjemmefra, må inn og manuelt finne det hver gang nå. Noen som har noe tips til fix? :-) Vurderer og bytte til SSD med cleanstart, men hadde tenkt og vente til Maverick kommer, men om ikke jeg får fikset WIFI problemet kan det hende jeg gjør det før..... Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Ikke bruk den lenger. Gå til nærmeste Apple forhandler og bytt den asap, skumle greier. Edit: kan du legge ut bilde av det? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Se der ja. Jeg ville ikke brukt den. Har sett mange lignende tilfeller, og er man uheldig kan det utvikle seg til noe verre. Ta den med til butikken og få en ny på garanti eller reklamasjon. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Ville ikke stolt på den der nei.. Nå er forøvrig OS X Mavericks GM ute, så alt tyder på umiddelbar release 15. oktober. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 gjett hvem som fikk fikset mac`n sin i dag!!! en 2.5ghz, 4gb, 250gig 2009 macbook pro 15". Opp av dvalen etter et besøk på eplehuset, hvor alt gikk på reklamasjon. KONGE! strømstyringen på hovedkortet som hadde tatt kvelden. 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Huff den laderen der såg ikke mye frisk ut. Er det original vare? Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Huff den laderen der såg ikke mye frisk ut. Er det original vare? Kjøpte dataen gjennom skole-pc ordning, så regner med det. Laderen så hvertfall ikke sånn ut når jeg tok den ut av esken Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Rydder litt i arkivet mitt nå, og sletter word-dokumenter fra maskinen. De dukker likevel opp når jeg skal finne andre dokumenter og slette dem, under arkiv -> åpne seneste -> mer. Noen som vet hvordan jeg kan fjerne dokumentene derfra? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Den laderen ser bare skitten ut. Jeg ville prøvd å rense den med en klut med sprit på. Lenke til kommentar
Salior Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Laderen min ser slik ut også avogtil, er bare skitt som lar seg delvis vaske vekk igjen. Er ikke npe værre problem en det. Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Den laderen ser bare skitten ut. Jeg ville prøvd å rense den med en klut med sprit på. Skjønner ikke hvordan den har blitt skitten da hvertfall.. søsteren min har akkurat samme type lader og den ser ikke slik ut i hele tatt. Merkelig.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Hadde det vært skitt hadde den sittet på d mest tilgjengelige delene. Se på for eksempel støpselet, det er den delen som sitter inne i stikkkontakten som er mest sotete, ikke den som er utenfor. For det er det dette antagelig er, "sot" fra noe i laderen som svir. Du kan selvsagt vaske det vekk, men det løser ikke problemet. Laderen er defekt, og utvikler varme istedet for strøm til Mac'en. (Litt strøm blir det nok også.) Jeg har hatt en sånn jeg også, på en Gateway PC. Siden laderen lå under bordet (denne var fast koblet til en dock ) så la jeg ikke merke til det før det begynte å lukte svidd. Kan det være bare skitt? Kanskje. Men hvorfor ta sjansen. Blir det overledning i strømforsyningen så ryker Mac'en også. Pluss at det er brannfarlig. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå