Anonym5656 Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Jeg brukte noe vodka-lignende på skjermen min her om dagen. Funka som faen! Endret 11. mai 2007 av Gakkakk Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg tør ikke å vaske skjermen min. : - | Men den er ikke spesielt skitten, bortsett fra et fingermerke som plager meg, men det ser jeg bare når den er skrudd av. Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hei ! Noen som vet når det er lurt å kjøpe seg Macbook ? Har lyst på det nå, men trenger det egentlig ikke før til neste skoleår. Vet at Tiger kommer snart, men vil det komme noe hw oppdateringer ? #Ønske seg Blackbook # Erlend Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Jeg renger med du mener "er det lurt å kjøpe seg Macbook nå" ? Isåfall. Oppdateringer kommer til å være uansett når du kjøper macen din, men prisene på Leopard er jeg ikke helt sikker på. Burde ikke være så mye for en oppdatering. Endret 13. mai 2007 av Gakkakk Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Kjøp når man trenger. Oppdateringer kommer støtt og stadig. Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hei ! Noen som vet når det er lurt å kjøpe seg Macbook ? Har lyst på det nå, men trenger det egentlig ikke før til neste skoleår. Vet at Tiger kommer snart, men vil det komme noe hw oppdateringer ? #Ønske seg Blackbook # Erlend 8602936[/snapback] Vel siden du ikke trenger den umiddelbart kan det være lurt å vente. Apples bærbare er veldig dyre nå for tiden (hvis man drar inn sammenligninger med hva man får for annen maskinvare til samme pris) og det vil alltid lønne seg å kjøpe en Apple maskin rett etter at den er sluppet, for da er som regel pris kontra ytelse på topp... P.S.: Regner med at du mener at "Leopard" kommer snart... Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Apples bærbare er veldig dyre nå for tiden (hvis man drar inn sammenligninger med hva man får for annen maskinvare til samme pris)8604136[/snapback] Kan vi få et eksempel? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Jeg klarer ikke å bestemme meg om jeg skal ha Mac Mini eller Mac Pro. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Det kommer vell helt ann på om du skal kjøre HD-prosjekter med final cut pro og Adobepakken samtidlig, eller surfe og redigere bilder i photoshop? Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 P.S.: Regner med at du mener at "Leopard" kommer snart... 8604136[/snapback] Ja, det var det jeg mente Noen forumbrukere som har lyst til å legge ut bilder av Blackbook ? Erlend Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Tror du finner endel på flickr: http://www.flickr.com/photos/tags/macbookblack/ Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Apples bærbare er veldig dyre nå for tiden (hvis man drar inn sammenligninger med hva man får for annen maskinvare til samme pris)8604136[/snapback] Kan vi få et eksempel? 8604525[/snapback] Blir selvfølgelig vanskelig å dra en direkte slutning da ingen gir akkurat det MacBooken gir, men la oss sammenligne denne , f.eks. For de samme 10000,- får vi 160GB harddisk (mot 60GB i den rimeligste MacBooken), 1GB RAM mot 512MB, det samme skjermkortet som sitter i MBP, ATi X1600, mot det dårlige integrerte skjermkortet i MacBooken. Det eneste LGen skorter på her er prossesoren, som er Core Duo, og ikke Core 2 Duo som sitter i MacBooken. Skjermen utelater jeg å nevne, da ønsket skjermstørrelse varier fra person til person. Denne HP'en er kanskje enda bedre å sammenligne med. Den har samme CPU, samme skjermkort, leveres med 80GB harddisk (mot 60GB i MacBooken), 1GB RAM mot 512MB og koster altså 1000,- mindre. Her har jeg ikke begynt å nevne optiske drev, men når det kommer til Windows maskiner så er det altså vanlig praksis å levere maskinene med DVD brenner, og jeg er egnetlig ganske overrasket over å se at Apple fortsatt selger bærbare Macer (riktignok i den lavspesifiserte delen av markedet) med DVD-ROM/CD-RW combo drev. Hvorvidt MacBook Proene er dyre nå kan jo også diskuteres, men det finnes billigere alternativer på Windows siden for å si det slik. Jeg er selv Mac bruker på heltid (MacBook Pro førstegenerasjons, jeg er vel en såkalt "early adopter") og ville ikke vurdert disse maskinene ved nytt kjøp, men jeg mener at man får lite igjen for pengene hvis man kjøper bærbar Mac nå... Endret 13. mai 2007 av nitramdg Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 nitramdg: Macene er vel litt dyre akkurat nå (i forhold til hva man får). Men jeg regner med at de lanserer nye og bedre maskiner til sommeren. Både MacBooken og MacBook Proen er det jo lenge siden de har oppdatert. I tillegg må vi ikke glemme det pene designet og at man får mye programvare som ellers hadde kostet en del. (Selv om mye av det selvfølgelig kan erstattes av litt dårligere gratis alternativer.) Men jeg er generelt enig med deg at Macene ofte er litt dyrere enn andre PC-er. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Det kommer vell helt ann på om du skal kjøre HD-prosjekter med final cut pro og Adobepakken samtidlig, eller surfe og redigere bilder i photoshop? 8605284[/snapback] Jeg driver med Photoshop, InDesign og Flash i høy grad, ergo tyngre oppgaver enn det vanlige. Jeg har kommet frem til at MacBook Pro kan være løsningen. Koblet til ekstern skjerm har den gode nok spesifikasjoner til å drive de tre ovennevnte programmene. Alle portable Macer ser ut til å skulle oppdateres veldig fort da. Husk at generasjonsskiftene er færre men større hos Apple. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hadde jeg hvert deg(og hadde hatt pengene) hadde jeg kjørt MacBook Pro og stakkars meg... Som må bruke Photoshop, InDesign, flash osv på en ussel liten Macbook IT-ansvarlig på skolen min skulle fått smekk. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hadde jeg hvert deg(og hadde hatt pengene) hadde jeg kjørt MacBook Pro og stakkars meg... Som må bruke Photoshop, InDesign, flash osv på en ussel liten Macbook IT-ansvarlig på skolen min skulle fått smekk. 8605831[/snapback] Jeg har nå en MacBook, hvit med 1,83GHz Core Duo og 2GiB RAM på en ekstern 20"-skjerm. Det kan bli treigt når jeg kjører flere tunge programmer. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Nemmen, da kjøper du en Mac Pro og kjører de tunge programmene der Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 nitramdg: Macene er vel litt dyre akkurat nå (i forhold til hva man får). Men jeg regner med at de lanserer nye og bedre maskiner til sommeren. Både MacBooken og MacBook Proen er det jo lenge siden de har oppdatert. I tillegg må vi ikke glemme det pene designet og at man får mye programvare som ellers hadde kostet en del. (Selv om mye av det selvfølgelig kan erstattes av litt dårligere gratis alternativer.) Men jeg er generelt enig med deg at Macene ofte er litt dyrere enn andre PC-er. 8605705[/snapback] Ja, er på tide at de oppgraderer de bærbare nå snart over hele linja... Designet (ikke nødvendigvis design i form av utseende men effektiv design), og ikke minst byggekvalitet er jo verdt en del (Lenovo sine ThinkPads koster også en del til sammenligning, pga byggekvalitet). Programvaren er dog et tynt argument, spesielt nå ettersom Vista har adoptert en del av OS X sine enkle brukervennlige programmer (eget program for DVD brenning, ala iDVD osv.). Poenget er uansett det at Macintosh maskiner nesten aldri går ned i pris, og at det da vil lønne seg å vente til ny lansering før man kjøper en ny maskin. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Nemmen, da kjøper du en Mac Pro og kjører de tunge programmene der 8606056[/snapback] To monstre ved siden av skrivebordet er litt drøyt. Det er jo også kjekt å bare bruker MacBook Proen som arbeidsmaskin, som jeg da i tillegg kan dra med meg overalt og slippe å bekymre meg for å synkronisere filer mellom flere maskiner. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Men det hadde jo blitt et ganske pent skrivebord, hihi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå