Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste hatt problemer med YouTube. Alle videoer jeg ser stopper opp mange ganger i løpet av videoen. Da er det sånn at bildet fryser mens videoen og lyden fortsetter. Etter noen sekunder fortsetter den igjen, fra stedet for lyden/videoen rakk å komme til. Utrolig irriterende. Noen som har samme problem eller vet hvordan man løser det? Jeg bruker Chrome, forresten.

Ingen som vet?

Endret av Banksy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har planer om å levere inn min Retina 15" pga. innbrenning/ghosting på skjermen, og tidvis flimmer som muligens henger sammen med svak wifi tilkobling (som heller ikke gir imponerende hastigheter/stabilitet).

Er praksisen hos Apple slik at det er relistisk å kunne få byttet til seg en kommende Hasweell, evt. mot et moderat mellomlegg, hvis de bytter ut laptopen og gir meg en "ny"?

Endret av Guybrush Threepwood
Lenke til kommentar

Har planer om å levere inn min Retina 15" pga. innbrenning/ghosting på skjermen, og tidvis flimmer som muligens henger sammen med svak wifi tilkobling (som heller ikke gir imponerende hastigheter/stabilitet).

Er praksisen hos Apple slik at det er relistisk å kunne få byttet til seg en kommende Hasweell, evt. mot et moderat mellomlegg, hvis de bytter ut laptopen og gir meg en "ny"?

Hahahahahahnei.

Dersom de finner feil, reparerer de delen.

Lenke til kommentar

//forkortet//

Prøvd alt du har nevnt. Det rare er at det funker fint i noen dager eller timer og så plutselig feil passord. Det eneste som hjelper er å gjenopprette et par ganger og vips så funker det. Aktiverte gjestenettverk (med samme passord) og den pleier å virke når den andre ikke virker (og omvendt).

Nyeste Time Capsule, med nyeste FW.

Rare greier.

Endret av heanwi
Lenke til kommentar

Spennende release dette for Apple, ikke mer enn en oppgradering, men allikevel viktig siden konkurrentene har nærmet seg såpass. Om Apple skal befeste sin posisjon som "The king of pro laptops", må mbp oppgraderes på en måte som skulle tilsi at en kan leve med laptoppen i flere år. Slik det har vært før.

Satser på en rMBP 15" 512SSD / 16GB / ~ 2.5GHz ish til 19.000kr

Lenke til kommentar

1. De bruker ulike interface/kontakter på maskinen

2. De har ulik max nettverkshastighet. (Gigabit ethernet er 10x raskere enn 'fast Ethernet' som den andre er.)

Gjelder det for bruk av internett også?

Denne videoen demonstrerer bare overføring ved hjelp av internett fra en annen Mac enhet til en annen.

Lenke til kommentar

Det er snakk om å kjøre thunderbolt som ikke setter noen begresninger for 1Gigabit overføring kontra USB2.0 som gjerne begrenser deg til type 20-30 Mbps.

Her er thunderbolt utgaven det logiske valget da den ikke vil sette noen begrensning på den potensielle overføringen din, noe USB2.0 varianten mest sansynlig gjør om du skal overføre noe lokalt eller har en rask nettlinje.

Lenke til kommentar

Jeg har en pinell nettradio, fra (android) mobilen og windows pcen min kan jeg streame sanger til den over lan. Finnes det noe slikt program for mac? Eneste jeg har funnet er Vuze, men det fungerer bare som en server, hvor jeg da må bla meg gjennom mapper via selve radioen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...