Anonym259235 Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Jeg har i det siste hatt problemer med YouTube. Alle videoer jeg ser stopper opp mange ganger i løpet av videoen. Da er det sånn at bildet fryser mens videoen og lyden fortsetter. Etter noen sekunder fortsetter den igjen, fra stedet for lyden/videoen rakk å komme til. Utrolig irriterende. Noen som har samme problem eller vet hvordan man løser det? Jeg bruker Chrome, forresten. Ingen som vet? Endret 26. august 2013 av Banksy Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Noen som veit om AirPort Time Capsule også kan brukes som ekstern harddisk? Kan man lage evt en partisjon, slik at feks 1tb dedikeres backup, og 1tb er en ren "bruk som du vil HD"? Til filmer/bilder etc. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Ingen som vet? Jeg foreslår eliminasjonsmetoden. Har du prøvet med en annen maskin på samme nett? Og en annen browser på samme maskin? Geir Lenke til kommentar
Guybrush Threepwood Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Har planer om å levere inn min Retina 15" pga. innbrenning/ghosting på skjermen, og tidvis flimmer som muligens henger sammen med svak wifi tilkobling (som heller ikke gir imponerende hastigheter/stabilitet). Er praksisen hos Apple slik at det er relistisk å kunne få byttet til seg en kommende Hasweell, evt. mot et moderat mellomlegg, hvis de bytter ut laptopen og gir meg en "ny"? Endret 26. august 2013 av Guybrush Threepwood Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Har planer om å levere inn min Retina 15" pga. innbrenning/ghosting på skjermen, og tidvis flimmer som muligens henger sammen med svak wifi tilkobling (som heller ikke gir imponerende hastigheter/stabilitet). Er praksisen hos Apple slik at det er relistisk å kunne få byttet til seg en kommende Hasweell, evt. mot et moderat mellomlegg, hvis de bytter ut laptopen og gir meg en "ny"? Hahahahahahnei. Dersom de finner feil, reparerer de delen. Lenke til kommentar
Guybrush Threepwood Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Hahahahahahnei. Dersom de finner feil, reparerer de delen. Noe du prøver å hoste løs? Du vet at Retina er nærmest sveiset sammen. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Altså, de bytter ut delen som er defekt, de reparerer den ikke direkte. Maskinen kan derimot klassifiseres som å bli reparert. Ja, jeg vet veldig godt hvordan den er satt sammen, har demontert et par av dem. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) //forkortet// Prøvd alt du har nevnt. Det rare er at det funker fint i noen dager eller timer og så plutselig feil passord. Det eneste som hjelper er å gjenopprette et par ganger og vips så funker det. Aktiverte gjestenettverk (med samme passord) og den pleier å virke når den andre ikke virker (og omvendt). Nyeste Time Capsule, med nyeste FW. Rare greier. Endret 26. august 2013 av heanwi Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Noen som har hørt noen rykter om prisen på nye 13 & 15" rMBP? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Vil overraske meg stort om ikke de legger seg på omtrent samme prisnivå som dagens rMBP. Selv har jeg siktet meg inn på en 13 rMBP med 16gb ram (forhåpentligvis) og 256GB SSD. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Spennende release dette for Apple, ikke mer enn en oppgradering, men allikevel viktig siden konkurrentene har nærmet seg såpass. Om Apple skal befeste sin posisjon som "The king of pro laptops", må mbp oppgraderes på en måte som skulle tilsi at en kan leve med laptoppen i flere år. Slik det har vært før. Satser på en rMBP 15" 512SSD / 16GB / ~ 2.5GHz ish til 19.000kr Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Ingen som vet?Jeg hadde samme problem hos en PC, men det gikk over etter hvert. Tror det er Chrome sin feil og ikke datamaskinens. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Hva er forskjellen på "USB to ethernet"- og "Thunderbolt to giganet ethernet"-adapter? Endret 30. august 2013 av Mladic Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 1. De bruker ulike interface/kontakter på maskinen 2. De har ulik max nettverkshastighet. (Gigabit ethernet er 10x raskere enn 'fast Ethernet' som den andre er.) Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 1. De bruker ulike interface/kontakter på maskinen 2. De har ulik max nettverkshastighet. (Gigabit ethernet er 10x raskere enn 'fast Ethernet' som den andre er.) Gjelder det for bruk av internett også? Denne videoen demonstrerer bare overføring ved hjelp av internett fra en annen Mac enhet til en annen. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Gjelder det for bruk av internett også? Det kommer an på netthastigheten din. Fast ethernet er 100 mbit/s, og det er ikke mange som har så raskt eller raskere internett idag. Hvis ikke så er det der begrensningen ligger uansett. Geir Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Det er snakk om å kjøre thunderbolt som ikke setter noen begresninger for 1Gigabit overføring kontra USB2.0 som gjerne begrenser deg til type 20-30 Mbps. Her er thunderbolt utgaven det logiske valget da den ikke vil sette noen begrensning på den potensielle overføringen din, noe USB2.0 varianten mest sansynlig gjør om du skal overføre noe lokalt eller har en rask nettlinje. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Jeg har en pinell nettradio, fra (android) mobilen og windows pcen min kan jeg streame sanger til den over lan. Finnes det noe slikt program for mac? Eneste jeg har funnet er Vuze, men det fungerer bare som en server, hvor jeg da må bla meg gjennom mapper via selve radioen. Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Halloisen Var innom eplehuset i går og jeg bestilte en macbook air i5 128gb og 8gb ram. De hadde den ikke på lager så de bestilte en til meg. Noen som vet hvor lang tid det tar? Jeg mener å huske at han fyren sa at det tok like lang tid som i fra apple.com Lenke til kommentar
Niram Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Tipper det tar 1-2 uker når det er en spesialbestilt modell (altså ikke blandt grunnmodellene). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå