Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men om de oppdaterer skjermkortet vil det nesten ikke være forskjell opp til de dyrere modellene. Det gjelder både MacBook og Mac mini. Apple har alltid holdt et klart skille, men de kan ikke lengre gjøre det i prosessorkraft, om skjermkort forbedres betraktelig vil ingen trenge MBP?

Lenke til kommentar
Men om de oppdaterer skjermkortet vil det nesten ikke være forskjell opp til de dyrere modellene. Det gjelder både MacBook og Mac mini. Apple har alltid holdt et klart skille, men de kan ikke lengre gjøre det i prosessorkraft, om skjermkort forbedres betraktelig vil ingen trenge MBP?

8571154[/snapback]

Hmm. Du har et poeng.

Men igjen, hva med oss som ikke vil ha iMac men synes en Mac Pro er overkill?

Lenke til kommentar

Blir Windows for alle penga det ;)

Fra spøk til revolver, trenger du et heftig skjermkort? Mac mini er et alternativ mange glemmer, mye pga skjermkortet. Med maks minne, ekstern disk og en stor skjerm har den alt du trenger. Men iMac er fantastisk, har du prøvd 24"?

Lenke til kommentar
Blir Windows for alle penga det ;)

Fra spøk til revolver, trenger du et heftig skjermkort? Mac mini er et alternativ mange glemmer, mye pga skjermkortet. Med maks minne, ekstern disk og en stor skjerm har den alt du trenger. Men iMac er fantastisk, har du prøvd 24"?

8571225[/snapback]

Skjermkortet i en Mac Mini ser ikke ut til å kunne dra InDesign (noe jeg finner veldig rart) som jeg bruker mye. CPU og RAM er det jo masse av i de maskinen.

Og ja, jeg har prøvd iMac 24. Jeg har også prøvd 17-20. Joda, maskinene er nok bra, men de er grusomt stygge.

Mac Mini + Cinema HD > iMac av noe slag

Pluss at jeg skal bruke skjermen med en KVM bort til filserveren/spillmaskinen og. Da er iMac plutselig ubrukelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Vel, nå er kanskje ikke bestemødre de som sitter på mest informasjon om dagens teknologi, generelt. GNU/Linux(les: Ubuntu) har også blitt blusset opp mye i media den siste tiden - noe jeg ikke kan si det samme om med OS X, dessverre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Hva syntes folket om skjermen på iMac 20"ern ? Vurderer kjøp, og driver en del med bildebehandling (primært webgrafikk i Photoshop), så vil ha en god skjerm :)

Lenke til kommentar

Utifra de minuttene jeg har hatt med maskinen kan jeg melde om at skjermen er utrolig lyssterk og god, med kjempefin fargegjengivelse.

edit: Det går også kan å kjøpe en kalibrator som justerer fargene tilnærmet perfekt. De jeg har snakket med som har erfaringer med disse mener det er vel verdt invisteringen.

Endret av Dassen
Lenke til kommentar
Hva syntes folket om skjermen på iMac 20"ern ? Vurderer kjøp, og driver en del med bildebehandling (primært webgrafikk i Photoshop), så vil ha en god skjerm :)

8576353[/snapback]

Såvidt jeg vet er det samme panelet som på Dell 2007FPW og Apple Cinema HD 20, ergo veldig godt. Har førstnevnte skjerm selv akkurat nå.

Lenke til kommentar

Dette er sikkert blitt spurt om, før atter og atter igjen, men fant ikke noe når jeg søkte, så jeg spør igjen.

Sitter her med en ipod shuffle, den nye lille tassen. Fins det noe alternativ til itunes som er dugende? Vil helst ha drag-n-drop fra windows utforsker, eller lignende. Dette er for Windows.

Lenke til kommentar

Da er du i feil kategori.

Uansett, fra Mp3-spiller kategorien:

Må jeg bruke iTunes for å synkronisere musikken min?

Nei, det finnes mange andre tredjepartsprogrammer som fikser jobben for deg. Deriblant er Anapod Explorer et meget godt valg. Men det finnes også gratisversjoner.

Den populære mediaspilleren Winamp kan faktisk synkroniseres med iPod. Det hele fungerer svært bra, og jeg bruker det fremfor iTunes. Du finner mer informasjon, og plugin til Winamp her

MediaMonkey er også en svært god spiller som kan svært mye spennende. Personlig foretrekker jeg Winamp, men jeg ble mektig imponert av MediaMonkey også. Programmet finner du her

Både Winamp og Mediamonkey har støtte for å kopiere musikken tilbake til datamaskinen, i tillegg til mange andre småting iTunes ikke lar det gjøre.

Lenke til kommentar

Her er ett godt tips til de som irriterer seg over fettflekker på skjermen; Brillerens-spray (fåes hos en hvilken som helst optiker) og Kaffefilter.

Spray rett på skjermen, men ikke så mye at det begynner å renne. Poleres etterpå med et ubrukt kaffefilter (etterlater seg ikke støv, eller riper slik f.eks microfiberkluter gjør). Brillerensen er antistatisk og hindrer at det legger seg støv på skjermen, også får den ikke så fort merker når folk tar på den fordi det legger seg en liten "usynlig" hinne på skjermen.

NB: Jeg tar ikke ansvar dersom det alikevel blir riper eller andre skader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...