PanserJohan Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Hvilket program bruker dere for å konvertere filmer over til mpeg4 (iTunes formatet)? Har kjøpt meg ATV, og tenkte å rydde litt i biblioteket, å få det meste over inn i iTunes. Lurt å kjøpe en app/program eller finnes det gode gratisløsninger? Har tidligere streamet over på PS3`n, så har ikke trengt å bekymre meg for .avi .mkv osv. Endret 10. april 2013 av PanserJohan Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Skaff deg Beamer, har brukt denne med stort hell. Konvertering er ikke noe jeg gidder å stresse med. EDIT: Ah, du vil ha det inn i iTunes ja. Dette er ett streaming verktøy så det er sagt, så da hjelper vel ikke dette deg. Fint å ha liggende likevel om en ønsker å streame raskt til Apple Tv uten å måtte tenke på å konvertere. Endret 10. april 2013 av Mala Lenke til kommentar
johanf Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Hva med Handbrake? http://handbrake.fr/ Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Skal teste begge, takker og bukker. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Når jeg trykker Shift-CMD-3 og tar et screenshot, så ender det opp på skrivebordet. Kan jeg endre det, slik at bildene lander i en annen mappe? Lenke til kommentar
Newton Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 (endret) Når jeg trykker Shift-CMD-3 og tar et screenshot, så ender det opp på skrivebordet. Kan jeg endre det, slik at bildene lander i en annen mappe? http://osxdaily.com/...on-in-mac-os-x/ Eventuelt kan du bruke et tredjeparts verktøy, som gir deg flere muligheter: http://lifehacker.co...ol-for-mac-os-x Endret 11. april 2013 av Newton Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Terminal metoden funket ikke. Finnes det er enkelt skjermbilde program som automatisk lagrer til en selvvalgt mappe med enkle kommandoer? Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 (endret) Jeg har nå en Macbook Air med thunderbolt og en kraftig stasjonær PC. Vil nok kjøpe meg en Macbook Pro retina neste gang. Som de fleste andre her inne sikler jeg over iMac. Men det er nok kanskje litt dyrt for min del, og det virker mer praktisk å bruke én og samme maskin både til reise og til jobbing når jeg kommer hjem. Derfor virker Apple sin Thunderbolt Displays dockingfunksjon genial for meg. Jeg er også ute etter en god skjerm jeg kan bruke til min stasjonære PC. Da tenkte jeg å koble opp denne maskinen til Thunderbolt Display-skjermen, men bare som en dum monitor ved bruk av vanlig display port. På denne måten har jeg en bærbar mac som jeg kan bruke på jobb, på reise og så plugge i når jeg kommer hjem, og slik få oppleve OSX i all sin prakt på storskjerm. Når jeg da vil fyre opp min Windows PC og spille et par spill, kan jeg bruke den samme skjermen. Er dette mulig? Og vil det fungere greit i praksis tror dere? Det beste hadde jo vært hvis jeg kunne ha både den stasjonære PC-en og Mac-en koblet til samtidig, og at jeg kan bytte mellom disse med en knapp eller lignende, uten å måtte plugge inn og ut kabler. Er dette mulig å få til? EDIT: Etter å ha gjort litt mer research ser det ikke ut til at Thunderbolt-skjermen i det hele tatt er kompatibel med PC. Kan dette stemme? Kan forstå at dock-funksjonaliteten krever en thunderbolt-tilkobling. Men overføring av lyd og bilde burde kunne løses med en vanlig displayportkobling, og burde funke på PC også. Endret 15. april 2013 av Jakoozie Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Thunderbolt er kompatibelt med Thunderbolt. That's it. Det heller ikke en så god skjerm... Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 (endret) Thunderbolt er kompatibelt med Thunderbolt. That's it. Det heller ikke en så god skjerm... Nei. Vet at Dell sin U2711 blant annet er akkurat den samme skjermen, til halve prisen. Men liker dockingfunksjonen til Apples skjerm, men vil helst ikke ha to svære skjermer i hjemmet i tillegg til TV-en. Oh well. Blir ikke kjøp enda uansett. Kanskje Thunderbolt blir mer utbredt på et senere tidspunkt. Endret 16. april 2013 av Jakoozie Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Nei. Vet at Dell sin U2711 blant annet er akkurat den samme skjermen, til halve prisen. Men liker dockingfunksjonen til Apples skjerm, men vil helst ikke ha to svære skjermer i hjemmet i tillegg til TV-en. Oh well. Blir ikke kjøp enda uansett. Kanskje Thunderbolt blir mer utbredt på et senere tidspunkt. Dell UltraSharp U2711H =! Apple Thunderbolt Display. De deler det samme panelet ja, men Dell har kasta på et helt horribelt dårlig anti-glare belegg som rævkjører hele skjermen, og tro meg jeg vet hva jeg snakker om da jeg kjøpte U2711H så fort den var tilgjengelig på det norske markedet. Helt utrolig at coatingen på en skjerm som tross alt kostet over 6'000kr til å starte med leveres med coating som er dårligere enn skjermer til under 2'000kr. Apple Thunderbolt Display er fremdeles en veldig god skjerm, du finner ikke mange bedre skjermer i prisklassen under 8'000kr, ulempen er at den kommer utelukkende med Thunderbolt inngang som vel ikke støter overgang til verken dual-link DVI eller noe annet så du er jo temmelig begrenset når det gjelder hva du i utgangspunktet kan koble til skjermen, også er det jo endel som ikke liker at den er glossy og det ligger vell i kortene at den kommer i ny og slankere modell som er individuelt kalibrert fra fabrikk som de nye iMac modellene. Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Hva er en Mac Pro 2006 verdt idag? 2k? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Hva er en Mac Pro 2006 verdt idag? 2k? Kommer jo helt an på specsa til maskinen. Jeg solgte noen PowerMac G5 2005-modell for 500,- stykket, men nå er jo Mac Pro Intel-basert og verdt litt mer. Rundt 2000 vil jeg si er en ganske OK pris, men kommer an på hvor velspekket den er. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Er det noe kødd med java igjen? Har lasta ned den nyeste java-oppdateringen fire-fem ganger nå, og DNB påstår fortsatt at jeg ikke har det innstallert. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Det kan hende du bare må aktivere tillegget igjen - prøv denne siden her: http://javatester.org/version.html ...og om det dukker opp en liten blå (tror jeg den er) knapp i den store ruta i midten, med noe om at du må aktivere et tillegg, trykker du på den. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 (endret) Er litt småforbanna nå. Formaterte Macen og oppdaterte samtidig til Alfred 2 og kjøpte Powerpack, men av eller annen sær grunn så får jeg ikke søkt på programmer, noe jeg bruker Alfred til i 98% av tilfellene... Noen som har vært borti det samme? EDIT: Nevermind guttær! Jeg hadde jo skrudd av spotlight indexing. Visste ikke Alfred brukte den indexen. All good now! Endret 24. april 2013 av MartinF Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Noen her som har greie på iPhoto? Har et bibliotek som oppfører seg veldig merkelig. Det er nå på 37GB (drøyt 4 500 bilder). Det gir ingen mening da jeg tar bilder i "normal" jpeg oppløsning, aldri/svært sjelden råformat. Hva kan grunnen til dette være? Mener bestemt at det var på 15-18 GB for bare noen dager siden.. HELP. Vet ikke om du har funnet løsning på dette men jeg hadde samme problemet med aperture (som bruker samme bibliotek-løsning som iphoto). Feilen viste seg å skyldes at jeg hadde aktivert Time Machine med en ekstern harddisk og av en eller annen grunn førte det til at disken fyltes opp så lenge jeg ikke hadde den eksterne harddisken tilkoblet. Time Machine lagde rett og slett lokale backuper på pcen, disse ble imidlertid automatisk slettet så fort jeg koblet til time machine disken. Litt dårlig forklart kanskje men med hjelp av google finner du sikkert ut av det hvis dette skyldes den samme feilen. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Aha, tror faktisk du er inne på noe der. Har googlet en del, og det høres riktig ut. Jeg bruker Time Machine opp mot en Time Capsule, men er jo ikke alltid innenfor dens rekkevidde. iPhoto-biblioteket er nå på 30gb, så er litt bedre. Har ikke kjempemange råformat, men må vel leve med det. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Bruker i dag Disk Inspector for å scanne harddisker. Rimelig mye av diskplassen på maskinen min er slukt av "hidden items at usr". Er det noen måte å se hva som ligger innenfor hidden items? Et program som viser dypere enn Disk Inspector? Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Aha, tror faktisk du er inne på noe der. Har googlet en del, og det høres riktig ut. Jeg bruker Time Machine opp mot en Time Capsule, men er jo ikke alltid innenfor dens rekkevidde. iPhoto-biblioteket er nå på 30gb, så er litt bedre. Har ikke kjempemange råformat, men må vel leve med det. Tror det skal være mulig å finne frem til de backupfilene inne i biblioteket og slette de, det gjorde ihvertfall jeg etter å ha googlet meg frem til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå