Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Min SSD tok faktisk kvelden her for en stund siden, har da enda ikke rotet meg til å skaffe meg ny. Merkes godt at hele maskinen nå ligger sin lit i en tradisjonell HDD for å si det sånn :p

 

Maks uflaks kanskje, men noen må jo være uheldige også.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min SSD tok faktisk kvelden her for en stund siden, har da enda ikke rotet meg til å skaffe meg ny. Merkes godt at hele maskinen nå ligger sin lit i en tradisjonell HDD for å si det sånn :p

 

Maks uflaks kanskje, men noen må jo være uheldige også.

Slikt man elsker å høre rett etter man har skaffet seg noe nytt :p.

Nei, jeg har stor tiltro til SSD, men det viktigste er (som mange har poengtert) backup! Skal bli flinkere med det, så blir bare harddisk-kræsj en økonomisk ulempe, og ikke en sentimental ulempe (mtp bilder og slikt).

Lenke til kommentar

Prøver å installere Silverlight, men får det ikke til. Står kun "Silverlight.pkg can't be opened because it is from an unidentified developer." Noen som kan hjelpe?

 

Hvis du høyre-klikker og velger "open", så vil den åpne.

 

Dette er det nye "gatekeeper" systemet. Hvis du vil skru det av (med andre ord ta ansvar for det du installerer selv) kan du skru av gatekeeper i system instillinger > security

 

Er litt barnelås for folk som ikke kjenner igjen en trojansk hest når de ser en.

Lenke til kommentar

Hvis du høyre-klikker og velger "open", så vil den åpne.

 

Dette er det nye "gatekeeper" systemet. Hvis du vil skru det av (med andre ord ta ansvar for det du installerer selv) kan du skru av gatekeeper i system instillinger > security

 

Er litt barnelås for folk som ikke kjenner igjen en trojansk hest når de ser en.

 

Se der ja, takk skal du ha :)

Lenke til kommentar

Kan også sjekke det på selve maskinen, hvis du går inn på "about this mac", og så videre inn over på hardwaren. Har ikke macen her så husker ikke nøyaktig hvordan det funker.

 

Angrer egentlig litt på at jeg kjøpte Macbook Air da jeg gjorde. (Vinter 2012)

Synes Retina 13-tommeren virker som et mye bedre valg for meg egentlig. Retina-skjerm og SSD, pluss at du får en prosessor som ikke er nedklokka så mye, bedre temperaturer og såvidt jeg vet litt bedre batteri.

Maskinen er i alle fall veldig gunstig etter at de Apple satte ned prisene nylig.

 

Eneste grunnen til at jeg kjøpte Air foran Pro i sin tid var på grunn av SSD-en, og at jeg ikke nødvendigvis trengte kraftigere prosessor. At den var så tynn brydde jeg meg ikke om.

 

Nu vel. Siden Mac-en min ikke er verdt noe særlig lenger kan jeg likesågreit beholde den til den blir ubrukelig.

 

Får vel ikke solgt en 13" Macbook Air med 128 Gb og Sandy Bridge for noe særlig i dag? (HD3000)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Vil Elkjøp gi meg samme pris på en MBPr som Apple.no med studentrabatt?

 

Kan jeg få lærerrabatt på pippin?

 

Vet ikke om du noen gang fikk svar, men nei. Det får du ikke. (Med mindre selgeren du spør har veldig lyst til å ta på seg et tapssalg).

 

Elkjøp har som standard ingen studentrabatt. Det skyldes nok i stor grad at marginen er så varierende, og i mange tilfeller lav, at det ville få katastrofale konsekvenser å f.eks innføre et generelt 10% avslag.

Lenke til kommentar

Kan også sjekke det på selve maskinen, hvis du går inn på "about this mac", og så videre inn over på hardwaren. Har ikke macen her så husker ikke nøyaktig hvordan det funker.

 

Angrer egentlig litt på at jeg kjøpte Macbook Air da jeg gjorde. (Vinter 2012)

Synes Retina 13-tommeren virker som et mye bedre valg for meg egentlig. Retina-skjerm og SSD, pluss at du får en prosessor som ikke er nedklokka så mye, bedre temperaturer og såvidt jeg vet litt bedre batteri.

Maskinen er i alle fall veldig gunstig etter at de Apple satte ned prisene nylig.

 

Eneste grunnen til at jeg kjøpte Air foran Pro i sin tid var på grunn av SSD-en, og at jeg ikke nødvendigvis trengte kraftigere prosessor. At den var så tynn brydde jeg meg ikke om.

 

Nu vel. Siden Mac-en min ikke er verdt noe særlig lenger kan jeg likesågreit beholde den til den blir ubrukelig.

 

Får vel ikke solgt en 13" Macbook Air med 128 Gb og Sandy Bridge for noe særlig i dag? (HD3000)

 

Jeg får som sagt 6k for min 2011 Mb Air 13". 128gb SSD og 4gb ram. Blir nok 15" retina ved neste refresh, evt 13" retina om den kommer.

 

Kan også sjekke det på selve maskinen, hvis du går inn på "about this mac", og så videre inn over på hardwaren. Har ikke macen her så husker ikke nøyaktig hvordan det funker.

 

Angrer egentlig litt på at jeg kjøpte Macbook Air da jeg gjorde. (Vinter 2012)

Synes Retina 13-tommeren virker som et mye bedre valg for meg egentlig. Retina-skjerm og SSD, pluss at du får en prosessor som ikke er nedklokka så mye, bedre temperaturer og såvidt jeg vet litt bedre batteri.

Maskinen er i alle fall veldig gunstig etter at de Apple satte ned prisene nylig.

 

Eneste grunnen til at jeg kjøpte Air foran Pro i sin tid var på grunn av SSD-en, og at jeg ikke nødvendigvis trengte kraftigere prosessor. At den var så tynn brydde jeg meg ikke om.

 

Nu vel. Siden Mac-en min ikke er verdt noe særlig lenger kan jeg likesågreit beholde den til den blir ubrukelig.

 

Får vel ikke solgt en 13" Macbook Air med 128 Gb og Sandy Bridge for noe særlig i dag? (HD3000)

 

Jeg får som sagt 6k for min 2011 Mb Air 13". 128gb SSD og 4gb ram. Blir nok 15" retina ved neste refresh, evt 13" retina air om den kommer.

Lenke til kommentar

Ok. 6K er litt lite synes jeg. Bruksverdien er vesentlig høyere etter min mening. Så da kommer jeg til å beholde den til den blir ubrukelig.

 

Har hørt at Mac-er holder verdien sin så bra. Kan ikke si jeg er enig i forhold til min Air. 4000 kr i verdireduksjon på et drøyt år er litt mye synes jeg.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Det er to innsillinger som bestemmer dette - hvor langt tilbake du skal synkronisere og hvor mange e-poster du vil vise samtidig.

 

Sjekk under Innstillinger - Mail, Kontakter, Kalendere og under kontoer - gå inn på kontoen det gjelder og sjekk hva som står under "Synkroniser e-post for..." og hvor langt tilbake dy skal hente e-post.

 

Den andre er under Innstillinger - Mail, kontakter, kalendere og valget under Mail, som heter "Vis" og hvor mange meldinger du skal vise.

 

 

Mail.app stopper å vise eldre meldinger alt ettersom hvilken betingelse den treffer først.

Lenke til kommentar

Det er to innsillinger som bestemmer dette - hvor langt tilbake du skal synkronisere og hvor mange e-poster du vil vise samtidig.

 

Sjekk under Innstillinger - Mail, Kontakter, Kalendere og under kontoer - gå inn på kontoen det gjelder og sjekk hva som står under "Synkroniser e-post for..." og hvor langt tilbake dy skal hente e-post.

 

Den andre er under Innstillinger - Mail, kontakter, kalendere og valget under Mail, som heter "Vis" og hvor mange meldinger du skal vise.

 

 

Mail.app stopper å vise eldre meldinger alt ettersom hvilken betingelse den treffer først.

 

Mange takk for hjelpen, men jeg finner ikke disse alternativene du snakker om.

 

Har gått til Systemvalg --> Mail,kontakter og kalendere. Jeg finner ikke alternativene.

 

post-161752-0-99119300-1363775345_thumb.png

 

Vet ikke om det kanskje bare er jeg som slurver nå, men jeg setter pris på hjelpen!

Lenke til kommentar

oh *doh* - jeg trodde det var iPhone du trengte hjelp på. Sorry. Skal lese spørsmålet ditt en gang til og se om jeg finner noe, men kommer ikke på noe sånn i farta.

 

Hva slags konto er det du har problemer med?

 

Kontoen er av tjenesten Office 365, som vel da er Exchange.

 

Jeg har også et annet problem skal det nevnes. Jeg prøver til stadighet å sette opp jobb-eposten min med Mail.app, men det ser ut til at ML og Exchange ikke er helt gode venner. Har prøvd å slette kontoen og sette den opp på nytt en rekke ganger, men uten hell. Hver gang laster den bare inn noen hundre epost, varierer for hver gang, men ikke noe mer, og jeg kan ikke sende eller motta epost. I Outlook fungerer det strålende. Har Googlet problemet masse, men har ikke funnet noen løsning på problemet. Ser også ut til å være et problem som gjelder veldig veldig mange brukere på ML. Noen som har forslag til dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...