Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

iPhone streamer vell kun streamen (huh? mener altså at når du streamer fra iPhone så streames utelukkende TV2 Sumo og ingenting annet) mens med Macen så streamer den alt som skjer på maskinen og ikke utelukkende bildestrømmen fra TV2 Sumo.

Her finnes det vell gode applikasjoner som du kan installere som kun streamer selve videoen over AirPlay og ikke alt innholdet på skjermen. Husker dog ikke navnet på noen gode i farta.

EDIT:

Skal nevnes at TV2 Sumo på TV via en PC / Mac ser elendig ut, og hakker uansett hva du gjør. Prøv å ta en HDMI kabel fra Macen og inn i TVen, kjør TV2 Sumo i fullscreen og du vil mest sannsynlig få grøssninger av resultatet..

Det er ikke samme erfaring som jeg har. Tidligere (pre apple tv for ca et år siden) brukte jeg HDMI-kabel og det fungerte veldig bra, har også prøvd apper som streamer i stedet for airplay men føler det blir litt bortkastet nå. Uansett er det ikke et problem siden jeg nå alltid bruker iphone til streaming av fotballkamper og det fungerer tilfredstillende.

Men jeg forstår hva du mener og det virker logisk, finnes det en innstilling for å bare streame det man ønsker? Skulle gjerne prøvd det for å sammenlignet.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min far snakket om at han hadde fått en epost om at alle imacer produsert i en toårsperiode skulle inn og bytte harddisk pga en feil med disken? Er det legit? Har ikke fått med meg dette, og virker som en ganske stor greie (og min far er ikke nødvendigvis maks oppegående på å skille ut spam fra ekte epost). Noen som har noe erfaring med hvordan dette blir gjort? Kloner de disken? Har dualboot win go osx og er lite lysten på å installere alt på nytt.

AtW

Fikk slik jeg og, leste om det på nettet noen uker før jeg fikk mailen.

Skal bare være å komme innom et eplehus så bytter de den for deg gratis.

Lenke til kommentar

Ikke store forskjellen på air og retina nå prismessig. 11,5ish for air 256 2.0/8 og 12ish for retina 256 2.5/8 (studentrabatt).

Det var det jeg også så. Bør jeg like godt gå for en retina? Den veier vel ca 300 gram mer. Ellers er det vel en "mye" bedre maskin?

Lenke til kommentar

Det var det jeg også så. Bør jeg like godt gå for en retina? Den veier vel ca 300 gram mer. Ellers er det vel en "mye" bedre maskin?

<

Jeg ville gått for retina ja. Av erfaring flytter man ikke så mye på maskina at de 300grammene vil være særlig merkbare. Skal trolig bytte til en retina ved neste refresh; air 2012 i5,256gb,8gb nå.

Lenke til kommentar

Noen som vet om gode e-post klienter til OS X som støtter Exchange Active Sync? Var hellig overbevist om at Outlook for Mac 2011 gjorde det, men den gang ei virker det som.. Ser ikke ut som Apple Mail gjør det heller, Sparrow gjør det garantert ikke og det var vell i hovedsak de e-post klientene jeg har forholdt meg til i OS X.

Lenke til kommentar

Noen som vet om gode e-post klienter til OS X som støtter Exchange Active Sync? Var hellig overbevist om at Outlook for Mac 2011 gjorde det, men den gang ei virker det som..

Hvilken Exchange versjon bruker du? Såvidt jeg har skjønt så skal Outlook 2011 støtte Exchange 2007 og nyere.

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer mail.app? Når jeg skriver inn min [email protected] adresse så forteller Apple Mail meg at pop.live.com ikke responderer... Om jeg da forsøker med Exchange eller Exchange IMAP med dub-m.hotmail.com adressen Outlook 2013 for Windows bruker for Exchange Active Sync så fungerer det ikke i det hele tatt.

Eneste jeg kan gjøre er å få satt opp med POP3, noe som ikke er i nærheten av å tilby det samme som Exchange Active Sync.

Lenke til kommentar

Har et problem med noen Flash videoer nå plutselig på min rMBP! På Safari, og spesielt BBC videoer. Er på en måte zoomet inn første gang jeg skal spille av, jeg må zoome helt ut av browseren og zoome inn igjen for at de skal være vanlig display. Hver eneste gang, plutselig etter 1 år uten problemer!!

Har prøvd å avinstallere Flash og installere igjen? Tips?

Problem: http://bildr.no/view/1397377 (sees på Flash videoen på BBC, zoomet inn, full screen knappen til siden ikke mulig å trykke på en gang.

Sånn som det skal være (etter jeg må ta fix etter å zoome ut og inn osv og manipulere litt): http://bildr.no/view/1397378

Man ser hvor full skjerm knappen egentlig skal være osv, helt i midten og ikke pushet ut til siden som det er i første bilde. Ikke minst at hele videoen er 10x zoomet inn. ALT annet fungerer som det skal. What to do?

Help please!

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...