Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Gikk inn på Recovery HD, er som du sier harddisken som holder på å streike! :(

Denne beskjeden kommer opp: "This drive has a hardware problem that can't be repaired. Back up as much of the data as possible and replace the disk. See an authorized Apple dealer for more information"

Er det noe som helst måte å komme inn på skrivebordet så jeg kan hente ut filene jeg trenger kjapt? Hva er det jeg evt kan bruke for å få harddisken til å kunne plugges inn med USB? Vil det da være mulighet for å hente ut filer fra den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil trenge en annen Mac og en artikkel herfra - http://www.komplett.no/k/kl.aspx?mfr=&bn=10089&sortBy=p&zbo2=true

Denne, for eksempel - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=651424

(Eller fra en hvilken som helst annen butikk)

Du kan nesten helt sikkert klare deg med en defekt ekstern HDD eller et ekstern HDD kabinett av noe slag, hvis du har og kan skru ut den disken som står i og sette din disk i den istedenfor.

ELLER

Jeg er ikke sikker på om dette funker med iMac eller i det hele tatt lengre... (hvis du ikke vil/kan få ut disken fra din maskin).

Ha en annen Mac med Firewire klar, start opp din og hold T inne på tastaturet til Firewireikon vises på skjermen. Koble til den andre Macen (som selvsagt er bootet opp og klar) og så skal din Mac dukke opp som en ekstern HDD på skrivebordet.

For å kopiere ut data finnes det flere programmer. Diskwarrior eller Datarescue er vel de anbefalte.

http://www.alsoft.com/diskwarrior/

http://www.prosofteng.com/products/data_rescue.php

Lenke til kommentar

Hehe, god programmering fra Apples side der altså. Jeg presterte selvsagt å skrive det inn i programmer "Notater". Får følgelig ikke åpnet programmet uten at det krasjer fordi File:/// er lagret og jeg får ikke fjernet det før programmet krasjer når jeg forsøker å starte det :p Noen som vet hvor notatene er lagret? Finner de ikke i "Vis innholdet i mappen"

Lenke til kommentar

Min far snakket om at han hadde fått en epost om at alle imacer produsert i en toårsperiode skulle inn og bytte harddisk pga en feil med disken? Er det legit? Har ikke fått med meg dette, og virker som en ganske stor greie (og min far er ikke nødvendigvis maks oppegående på å skille ut spam fra ekte epost). Noen som har noe erfaring med hvordan dette blir gjort? Kloner de disken? Har dualboot win go osx og er lite lysten på å installere alt på nytt.

AtW

Lenke til kommentar

Jailbreak på vei til 3 gen Apple-tv, software 5.2 (ios 6.1). Gode nyheter! Da ble det som jeg mistenkte, det måtte en ny iphone til før noen gadd å bruke tid på å jailbreake nye ios.

Har for øvrig oppdatert emnetittelen på Apple-tv-tråden, fant ut at den var komplett umulig å søke frem uten tilgang til -symbolet.

Sweet! Kjøpte jo nettopp apple tv. Blirre jailbreaking da ^^

Endret av Mikkel™
Lenke til kommentar

Ikke sant? Vurderer selv å kjøpe et eks til nå (har 2 gen pr i dag), mest pga muligheten for 1080p men usikker på om det vil fungere knirkefritt over wifi, noen som har testet det? Tråden om Apple-tv btw ;)

En helt annen ting, etter nylig å ha oppgradert til Mountain Lion testet jeg i kveld for første gang streaming fra macen til apple-tv (ser fotballkamp gjennom tv2sumo) og ble veldig skuffet over kvaliteten, det hakket noe helt voldsomt. Så svitsjet jeg over og streamet kampen med min iphone og alt fungerer perfekt uten tegn til lag, hva kan dette skyldes?

Lenke til kommentar

iPhone streamer vell kun streamen (huh? mener altså at når du streamer fra iPhone så streames utelukkende TV2 Sumo og ingenting annet) mens med Macen så streamer den alt som skjer på maskinen og ikke utelukkende bildestrømmen fra TV2 Sumo.

Her finnes det vell gode applikasjoner som du kan installere som kun streamer selve videoen over AirPlay og ikke alt innholdet på skjermen. Husker dog ikke navnet på noen gode i farta.

EDIT:

Skal nevnes at TV2 Sumo på TV via en PC / Mac ser elendig ut, og hakker uansett hva du gjør. Prøv å ta en HDMI kabel fra Macen og inn i TVen, kjør TV2 Sumo i fullscreen og du vil mest sannsynlig få grøssninger av resultatet..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...