Newton Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 @Fox: Bare å kjøre på, ingen ting som tyder på noen oppgradering med det første. Regner med at andre kvartal i 2013 er et sannsynlig tidsrom for neste oppgradering av MBPr, med tanke på at Intel introduserer neste generasjon prosessorer (Haswell) rundt den tiden. Lenke til kommentar
fox Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Sant, får bare trykke "Bestill nå" Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Gled deg. rMBP 15" er beste det kjøpet noensinne jeg har gjort. Spesielt mtp. studie i utlandet og alt sammen. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Har egentlig lyst på en selv. Hadde vært fint å få oppgradert fra min 2010/11 MBP 13". Endret 31. oktober 2012 av Banksy Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Der tryna Macbooken fullstendig gitt. Da får jeg prøve å gjenopprette fra timemachine for første gang Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Gjenoppretting fra TimeMachine fungerer gull, bare dra frem en nettverkskabel kontra det å gjøre det over trådløst så kan du ta tiden og dele den på åtte. TimeMachine, oppgradering og gjenoppretting er en av de tingene Apple klarer så utrolig mye bedre enn Microsoft. På Windows maskinene mine så vil systemkrasj bety installasjon fra scratch, det finnes verktøy og muligheter for gjenoppretting og liggende men i 9 av 10 tilfeller så er det et eller annet som går galt eller ikke fungerer helt som det skal så jeg ender opp med å måtte ta alt fra scratch uansett. Med Mac og OS X så har jeg aldri hatt noe som helst problem, og i verste fall så beholder jo TimeMachine en backup av alle applikasjonene mine og liggende så gjør jeg en ren installasjon så slipper jeg å sitte å installere alt annet dilldall på nytt uansett. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Timemachine via bootmenyen funker gull i hvertfall, 7- 10 min maks så var jeg tilbake i OS Veldig bra! Hva som var grunnen til at maskina kræsjet ved oppstart er dog et mysterium. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Hvilke spesifikasjoner burde jeg gå for på en minimac. Den skal ikke brukes til veldig tunge ting, men litt enkel bilderedigering og litt streaming. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Bunnmodellen bør være god nok da. Kan tilogmed kjøpe brukt hvis du finner en god pris. Men du bør bytte til SSD. Ikke bare fordi du vil drive med bilderedigering - alle burde bytte til SSD Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Holder det med 4 GB minne? Hvilke fordeler vil server modellen ha? Jeg får snart Iphone 5 og ipad with retina display (4). Beklager litt nybegynnerspørsmål, men enklere å stille de her enn å google seg frem til svaret. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Skal du drive med bilderedigering anbefaler jeg mer enn 4gb ram, kun basert på egne erfaringer. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Enig med 8gb ram. Server-modellen har ingenting for seg for privatpersoner. Enkelte hobbyister, kanskje, men ikke oss. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Enig med 8gb ram. Server-modellen har ingenting for seg for privatpersoner. Enkelte hobbyister, kanskje, men ikke oss. Takk. Da sparte du meg for 3000 kr. men.... Det er ikke mulig å endre HD på den billigste. Jeg synes også at 256GB er i minste laget, vil 1 TB fusiondrive fungere mye bedre enn en vanlig HD? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Joda, du trenger bare litt verktøy og ifixit.com Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Høh. Bestilte meg en iPad Mini i dag. Knall formfaktor for mitt bruk, som stort sett er lesing. Mer fleksibel enn Kindle (liker også å ha tegneserier på den, og fint å kunne blande mellom Kindle, iBooks, GoodReader etc) og de andre også. Jeg klarer meg fint uten e-ink egentlig, selv om det er en knall teknologi. Akkurat på tabletfronten synes jeg Apple har det mest appellerende produktet. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Jeg vil ha en ipad med eink på baksiden... Og hdmi inn og ut. Lenke til kommentar
simenschi Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 (endret) Er virkelig wi-fi på iPad 3 så utrolig dårlig, eller kan det være noe feil med min iPad? Har nesten aldri full dekning, og nå på et hotell i tjukkeste London finnes den INGEN trådløse nett, mens MacBooken min finner i skrivende stund 9 nettverk. Ikke engang hotellnettverket finner min iPad. Har prøvd å skru av og på airplane mode, wi-fi, skru den av og på, reset'e network settings, men ingenting hjelper. Begynner faktisk å bli på grensen til ubrukelig for min del. Må den på service, eller er den bare slik? Endret 4. november 2012 av simenschi Lenke til kommentar
Runar Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Har du prøvd å reinstallere iOS? Lenke til kommentar
fryseboks Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Start opp Wi-Fi diagnostics på MacBooken, i Mountain Lion kan du gjøre dette ved å holdet inne option og trykke på wifi/airport ikonet i menylinjen. Da dukker det opp som nederste alternativ. Når appen har startet går du på View> Wi-Fi Scan. Da vil datamaskinen vise en liste over tilgjengelige nettverk, deres signalstyrke og en rekke annen info. Gode signaler er fra rundt -50 dBm og oppover, alt som er lavere enn -80 ofte har svært dårlig ytelse, eller er vanskelig å koble til. Lenke til kommentar
Guybrush Threepwood Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Er det uvanlig med en voldsom klikkelyd på trackpad'en til macbook retina 15"? Min er ekstremt høy, føler det ljomer gjennom forelesningssalen hver gang jeg er nødt til å bruke den. Og er det mulig å stille inn så man kan dra elementer ved å tappe to ganger på dem og så dra, uten å bruke knappene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå