Runar Skrevet 1. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2012 Noen som kan hjelpe med en link til hvilke butikker/kjeder som selger gavekort til iTunes? Eplehuset er de første jeg tenker på. Men svært mange selger gavekort, deriblant flere kiosker og matbutikker hvis jeg ikke husker heeelt feil. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 1. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2012 (endret) Har sett det på alt fra Elkjøp til Narvesen, så skal ikke være så vanskelig å få tak i, nei. Endret 1. oktober 2012 av Banksy Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 2. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2012 Er det vanlig at macen blir veldig varm? Har en 15" MBP, og etter litt bruk blir den glovarm, og så kommer vifta på for fullt. Vet at dette er vanlig på de fleste pc'er. Er det noen triks, annet enn å kjøpe kjølematte/kjøleunderlag for å holde den ved ok temperatur? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2012 Er den litt eldre, har det sikkert samlet seg støv inne i viftene som forkludrer kjølingen. Har du trykkluft på boks og ett passende skrujern kommer du langt Lenke til kommentar
Axl Rose Skrevet 2. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2012 Noen med Macbook Air 13" mid 2011 som kan si noe om levetiden på batteriet? Er litt bekymret for min nå. Står på 94%, men ifølge "timeren" er det bare litt over 3 timer igjen. Har flash disabled, kun safari kjørende som aktivt program. 4-5 timer med konstant bruk. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 2. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Er det vanlig at macen blir veldig varm? Har en 15" MBP, og etter litt bruk blir den glovarm, og så kommer vifta på for fullt. Vet at dette er vanlig på de fleste pc'er. Er det noen triks, annet enn å kjøpe kjølematte/kjøleunderlag for å holde den ved ok temperatur? Bruk Safari som nettleser, og installer ClickToFlash eller Adblock for å blokkere den prosessorintensive Flash-reklame-dritten som alt for mange nettsider er infisert av. Du finner disse nettlesertilleggene her: https://extensions.apple.com Endret 2. oktober 2012 av Newton Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 3. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 Er den litt eldre, har det sikkert samlet seg støv inne i viftene som forkludrer kjølingen. Har du trykkluft på boks og ett passende skrujern kommer du langt Late 2011 modell kjøpt i januar, så bure ikke være problem. Gjorde det du nevner på forrige hp-laptopen, får ta å teste det her også. Bruk Safari som nettleser, og installer ClickToFlash eller Adblock for å blokkere den prosessorintensive Flash-reklame-dritten som alt for mange nettsider er infisert av. Du finner disse nettlesertilleggene her: https://extensions.apple.com Bruker Chrome med AdBlock til vanlig. Kan det være Chrome som gjør at den jobber så mye? Vil helst ikke bytte til Safari, da jeg er vant med Chrome. Hvis det dog er mye å tjene på å bytte gjør jeg vel det. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 3. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Syns egentlig Safari er kjappere mere behagelig å bruke, men Chrome er en mye bedre og smartere nettleser totalt sett. Har opplevd litt bogus styr med chrome på macbooken i det siste, så driver nå tester ut Safari igjen etter gammelt Endret 3. oktober 2012 av Mala Lenke til kommentar
eesp Skrevet 3. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 Ett av problemene med Safari, som forøvrig er veldig irriterende, er at når man har "for mange" faner åpne samtidig får man piler på siste fanen man må trykke på for å få se resten. Noen som vet om det er en plug-in eller noe man kan gjøre for å unngå dette? Lenke til kommentar
Corey Skrevet 3. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Morsom historie fra jobb idag. Skulle gå igjennom litt nytt sortiment og der dukket det opp at man kunne bestille deksel og cover til Ipad Mini Endret 3. oktober 2012 av Corey Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 Spent på iPad Mini, spesielt ytelse og oppløsning osv.. Blir neppe en sånn på meg, bruker egentlig iPad (3) alt for lite til at jeg kan kalle det noe fornuftig kjøp i seg selv men er veldig kjekt til fotball på bussen de dagene ting timer dårlig på grunn av jobb, og den er et fint surfebrett til og fra jobb men det er hovedsaklig det. Men skal nå holde et øye med hva Apple lanserer her, og se om det er noe snasent. Kan være at litt mindre skjerm er mer praktisk og at kjæresten da tar over iPad (3) som hun kan bruke på skolen de dagene behovet for å drasse med seg MacBook Pro 15" Retina ikke er helt til stedet.. Time will tell. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 3. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 Hvorfor laster Transmission ned filer som jeg ikke har markert for nedlastning? Eksempel: Jeg laster ned en sesong av en TV-serie, og laster ned episodene enkeltvis ettersom jeg ser de, men gidder aldri markere undertittel-filene for nedlastning. Allikevel laster transmission alltid ned undertitlene mens jeg laster ned en gitt episode. Det er selvfølgelig ikke så farlig mtp at det bare er noen få kilobyte det er snakk om, jeg lurer bare på hvorfor det skjer. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 Antageligvis fordi de er så små at de er i samme blokk som noe du vil ha. Da må det lastes ned uansett. 1 Lenke til kommentar
Niram Skrevet 3. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 Spent på iPad Mini, spesielt ytelse og oppløsning osv.. Blir neppe en sånn på meg, bruker egentlig iPad (3) alt for lite til at jeg kan kalle det noe fornuftig kjøp i seg selv men er veldig kjekt til fotball på bussen de dagene ting timer dårlig på grunn av jobb, og den er et fint surfebrett til og fra jobb men det er hovedsaklig det. Men skal nå holde et øye med hva Apple lanserer her, og se om det er noe snasent. Kan være at litt mindre skjerm er mer praktisk og at kjæresten da tar over iPad (3) som hun kan bruke på skolen de dagene behovet for å drasse med seg MacBook Pro 15" Retina ikke er helt til stedet.. Time will tell. Blir spennende med iPad mini, men for min del blir det ikke noe kjøp. Med iPhone 5 og iPad 3 dekker jeg alle mine behov veldig greit. Ser absolutt ingen grunn til å ha noe "i mellom" hva størrelse angår. Bruker egentlig iPaden veldig mye. Eller, den er stort sett i bruk hver eneste kveld i sofaen, enten fruen eller meg selv. Som deg bruker jeg den også MYE til tv2 sumo og premier league. Utrolig mye kjekkere enn å ha kanalene på kabeltv-boksen. Nå kan jeg se premier league kampene uansett hvor jeg befinner meg, og er jeg tilfeldigvis hjemme kan jeg bare koble den opp på tv'en via Apple TV. Kjekt! Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 Joda kjekt det, men kvaliteten fra TV2 Sport på TV-en er langt bedre og nå som du ikke får Tippeliga via TV2 Sumo lenger så er det hvertfall ubrukelig for min del. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 3. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Joda, blir vel ikke helt TV-kvalitet, men mer enn godt nok! Det at det blir så portabelt og tilgjengelig gjør uansett opp for det syns jeg. Visste faktisk ikke det med Tippeligaen, da jeg stort sett ser engelsk fotball. Endret 3. oktober 2012 av NiRaM Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2012 Det gode iOS liv atter en gang! Har en iPad 2 som har gått i stå, og tenker å gjenopprette denne med en iOS 6 pakke nedlastet fra nett. Dette er snakk om ett wifi-brett. Lastet ned korresponderende pakke fra nett, men denne faila når eg skulle gjenoperette fra iTunes. Linker til iOS 6: http://www.redmondpie.com/download-ios-6-final-for-iphone-ipad-and-ipod-touch-direct-links/# Nå skal det sies at oppdatering og annet styr med iOS produkter har aldri fungert særlig bra med min Macbook Pro...en random Windows maskin derimot har vært redningen hver forbanne gang, så takk for "It just works" Apple. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Hva faen er det som skjer med at brettet faller ut av gjenopprettingsmodus når det er 12 minutter av nedlastingen ? Jævla dritt iTunes...får snart svulst i brystet her nå kjenner jeg e Endret 4. oktober 2012 av Mala Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2012 Last ned på forhånd? Lenke til kommentar
Newton Skrevet 4. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2012 @Mala: Det har selvsagt ikke noe med med saken å gjøre at du har jailbreaket din iPad 2... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå