B25S Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Noen som vet om iPhone og iPad støtter FLAC? Konverter til Apple Lossless (ALAC). Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 http://www.mcetech.com/optibay/ Jeg kjøpte en billigere Optibay på eBay. Funker som bare det. Installasjonen tar 10 min. Ok, takk til begge Håpet på at det var en norsk butikk som også kunne ha sånne ting. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Hvor er billigste sted jeg kan kjøpe hovedkort til macbook pro 13? Jeg har lyst til å prøve å fikse min macbook pro 13 fra 2010 som har kortslutta. Noen som vet om hovedkort fra en nyere modell vil passe? Lenke til kommentar
B25S Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Ville sjekket eBay etter hovedkort. F. eks. http://www.ebay.com/itm/Apple-Macbook-PRO-13-Unibody-A1278-2010-2-4GHz-MC374LL-A-Logic-Board-820-2879-B-/330800448147?pt=Motherboards&hash=item4d053e4293 Nei. Det er tilnærmet umulig. http://www.ifixit.com/Answers/View/48642/Replacing+logic+board+with+new+version Lenke til kommentar
Niram Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Noen med Macbook Air 13" mid 2011 som kan si noe om levetiden på batteriet? Er litt bekymret for min nå. Står på 94%, men ifølge "timeren" er det bare litt over 3 timer igjen. Har flash disabled, kun safari kjørende som aktivt program. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Er det bare Chrome hos meg som er super treigt? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Det var et veldig rart spørsmål som jeg tror bare du kan svare på. Hvis du derimot lurer på om det bare er hos deg Chrome er treigt, så kanskje vi kan hjelpe... Men vi trenger litt mer informasjon. 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Ja morn du, det var en noe merkelig formulering. Det jeg lurte på, er om andre opplever at Chrome kjører treigt? Hva slags informasjon vil du ha? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Hva får deg til å tro at den er treg? Hvilke operasjoner? Hva kjører i bakgrunnen? Er Safari raskere? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Chrome bruker evigheter på å loade sider, får jeg en meldingslyd fra facebook, så tar det tid før selve meldingen kommer opp på chatten. Bare å loade denne siden tok unormalt lang tid. Safari kjører smooth og Spotify er eneste som ruller i bakgrunnen. Virker ikke som Chrome bruker så mye prosesser inne på aktivitetsmonitoren heller. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 OK, bra. Da regner jeg med det er internt i Chrome. Kan du prøve å skru av alle extensions og se om det blir bedre? Og så vil jeg at du tømmer cachen og history. Hvis ingen av de tingene hjelper, bør du finne profilmappa di (i ~/Library/Application Support/Google/Chrome _tror_ jeg) og flytte den til et annet sted, for så å lage ny profil og se om det hjelper. Hvis ikke det heller hjelper må du nesten prøve en annen versjon av Chrome. 2 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Ser ut som at det hjalp å lukke et par utvidelser og tømme caches samt loggen... Mange takk Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Chrome har rota veldig på kjæresten sin MacBook Pro Retina også, spesielt med Facebook men har dog slutta med det i de siste developer utgavene, men personlig bruker jeg Safari på Mac og Chrome overalt ellers da ingenting ser helt ut til å klare å matche ytelsen til Safari under OS X. Firefox har jo enda ikke fått på plass noen god løsning med tanke på retina-oppløsning uten mye fikling, og det er jo latterlig dårlig med tanke på at det nå er ganske lenge siden Retina modellen faktisk kom på markedet. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Et lite spørsmål.. Skulle synce en kunde sin iPhone opp mot Outlook-kalenderen (Exchange). Gikk helt fint å synce fra Macen sin Outlook-kalender, men når han oppretter en ny avtale på iPhone kommer de ikke inn i Outlook, men de kommer inn i iCal. Er det en egen instilling for sync fra iPhone til Outlook? Lenke til kommentar
Newton Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 (endret) Et lite spørsmål.. Skulle synce en kunde sin iPhone opp mot Outlook-kalenderen (Exchange). Gikk helt fint å synce fra Macen sin Outlook-kalender, men når han oppretter en ny avtale på iPhone kommer de ikke inn i Outlook, men de kommer inn i iCal. Er det en egen instilling for sync fra iPhone til Outlook? Man velger hvilken kalender man oppretter avtalen i fra kalender-appen, som i ditt tilfelle vil gi valgene Exchange eller iCal. Lar du være å velge kalender vil avtalen opprettes i det som er definert som "Standardkalender". Under "Innstillinger > Mail, kontakter og kalender" velger man hva som skal være standardkalender. Endret 28. september 2012 av Newton 2 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Mange takk! Da lærte jeg noe nytt i dag også. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Ville sjekket eBay etter hovedkort. F. eks. http://www.ebay.com/...=item4d053e4293 Nei. Det er tilnærmet umulig. http://www.ifixit.co...ith+new+version Takk for linkene. Det blir brått over 3000kr for et nytt hovedkort når man inkluderer Toll . Spørsmålet da er om det er verdt det. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Tviler. Må nesten spørre seg om det kanskje er lurere å kjøpe seg en 13" MBA. Lenke til kommentar
junghans Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Noen som kan hjelpe med en link til hvilke butikker/kjeder som selger gavekort til iTunes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå