Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Chrome bruker evigheter på å loade sider, får jeg en meldingslyd fra facebook, så tar det tid før selve meldingen kommer opp på chatten. Bare å loade denne siden tok unormalt lang tid.

 

Safari kjører smooth og Spotify er eneste som ruller i bakgrunnen. Virker ikke som Chrome bruker så mye prosesser inne på aktivitetsmonitoren heller. :hmm:

Lenke til kommentar

OK, bra. Da regner jeg med det er internt i Chrome.

Kan du prøve å skru av alle extensions og se om det blir bedre?

Og så vil jeg at du tømmer cachen og history.

 

Hvis ingen av de tingene hjelper, bør du finne profilmappa di (i ~/Library/Application Support/Google/Chrome _tror_ jeg) og flytte den til et annet sted, for så å lage ny profil og se om det hjelper.

 

Hvis ikke det heller hjelper må du nesten prøve en annen versjon av Chrome.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Chrome har rota veldig på kjæresten sin MacBook Pro Retina også, spesielt med Facebook men har dog slutta med det i de siste developer utgavene, men personlig bruker jeg Safari på Mac og Chrome overalt ellers da ingenting ser helt ut til å klare å matche ytelsen til Safari under OS X.

 

Firefox har jo enda ikke fått på plass noen god løsning med tanke på retina-oppløsning uten mye fikling, og det er jo latterlig dårlig med tanke på at det nå er ganske lenge siden Retina modellen faktisk kom på markedet.

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål..

 

Skulle synce en kunde sin iPhone opp mot Outlook-kalenderen (Exchange). Gikk helt fint å synce fra Macen sin Outlook-kalender, men når han oppretter en ny avtale på iPhone kommer de ikke inn i Outlook, men de kommer inn i iCal. Er det en egen instilling for sync fra iPhone til Outlook?

Man velger hvilken kalender man oppretter avtalen i fra kalender-appen, som i ditt tilfelle vil gi valgene Exchange eller iCal. Lar du være å velge kalender vil avtalen opprettes i det som er definert som "Standardkalender". Under "Innstillinger > Mail, kontakter og kalender" velger man hva som skal være standardkalender.

Endret av Newton
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...