Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dama la nettopp inn Mozilla Firefox på sin MacBook Pro 15" Retina, kjører OS X Mountain Lion 10.8.1 og Mozilla har enda ikke fått på plass retina støtte?

Testet derfor Firefox BETA Channel og til og med Firefox Aurora Channel (Pre-BETA) og ingen ser ut til å ha retina støtte enda? Er virkelig Mozilla så late med OS X oppdatering for tiden?

Google Chrome har plutselig oppført seg veldig rart for oss i det siste, både under Windows 8 og OS X Mountain Lion hvor kjæresten sliter med at Chrome tidivs henger i øst og vest når hun er på Facebook og tidvis bugger YouTube videoer noe krasalt, jeg opplevede store ytelsesproblemer med Chrome når jeg fuglte med på TheVerge og Engadget sine live blogger av iPhone 5 lanseringa og tidvis sliter jeg også med YouTube og i går så hadde jeg noe som kan kalles "yellow noise" over alt i Chrome vinduet mitt under Windows 8... Har overhode ingen ingen problemer med Safari under OS X Mountain Lion eller med Internet Explorer 10 under Windows 8. Og Firefox fungerer fint for kjæresten under Windows 8, men er jo totalt ubrukelig under OS X uten retina støtte.

Lenke til kommentar

GAAAH :confused:

Jeg har en late 2011 MBP 15", og nyeste Apple TV. Begge er oppdatert til nyeste programvare, og på samme nettverk. Airplay er på hos apple tv'en, men jeg finner den ikke på MBPen. HVORFOR kommer ikke ikonet opp?

Føler jeg har prøvd alt :(

redigert: Har også restartet MBP, ATV og router og gjenoprettet til fabrikkinnstilling på ATV.

Under skjermer-menyen på systemvalg, går det ikke å velge airplay, da det står "ingen enheter funnet". Prøvd å holde inne ALT og trykke finn skjermer, til ingen lykke.

edit2: &/(&(/$"&!$!"$)(/. Byttet router til en annen, og da funker det! Kjedeli å streve så mye og så er det routeren sine innstillinger (går jeg utifra) som er problemet. Nå funker det hvertfall

...

Endret av uTukt
Lenke til kommentar

Lukter vell brannmurproblematikk og mangel på UPNP / Bonjour i router som gjør at Apple TV og AirPlay ikke klarer å automatisk konfigurere seg selv på nettverket? Er litt usikker på hvilke porter og innstillinger som eventuelt må åpnes manuelt da alt dette går automatisk på mitt nettverk, men du finner det nok på nettet en eller annet plass.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har fått til Retina-støtte på Firefox, men i Firefox Nightly (Beta) versjonen ved å skifte på en innstilling i about:config. Du finner det på google om du søker. Men husk at det er beta build osv så alt er ikke like smooth som i Safari på rMBPen. Jeg gikk tilbake til Safari etter noen uker med Firefox Nightly med Retina-støtte.

Lenke til kommentar

Jeg må plutselig installere Windows på min mba fra ifjor (kjører siste versjon av Lion), jeg har ingen erfaring med dette fra før og må ha det gjort innen mandag. Kan noen være så snill og hjelpe meg i retning av en tråd her på forumet eller et annet sted, med en forklaring som dere vet fungerer på første forsøk?

Lenke til kommentar

Jeg må plutselig installere Windows på min mba fra ifjor (kjører siste versjon av Lion), jeg har ingen erfaring med dette fra før og må ha det gjort innen mandag. Kan noen være så snill og hjelpe meg i retning av en tråd her på forumet eller et annet sted, med en forklaring som dere vet fungerer på første forsøk?

Apple har en egen guide for innstalere i bootcamp.

Lenke til kommentar

Ok, ligger det i hjelpefilene på macen da eller er det noe jeg må finne på nettsidene deres?

Og et par ting til: Vil macens innebygde mikrofon og webkamera fungere automatisk i Windows eller må jeg gjøre noe for å få de til å fungere etter at jeg har lagt inn Windows?

Jeg har en win7 installasjons dvd, en 4gb usb-disk og en pc med windows jeg kan bruke til å hjelpe meg med dette, trenger jeg noe mer?

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Prøver å få installert iPhoto på MBP, har allerede installert på iMac'en. Trykker 'Godta' i App Store, får beskjeden "Disse appene er allerede tilordnet din Apple-ID og er tilgjengelige i kjøpslisten din". Går på kjøpslisten, der ligger ikke iPhoto.

Noen som har erfaring eller tips ang. dette?

Lenke til kommentar

Når man kjører optibay i en Macbook, hvor den originale disken (som blir brukt som lagringsdisk) sitter slik den kommer fra fabrikk - er det da en måte å få satt den i dvale når jeg ikke har bruk for den?

Edit: hvis man mater den ut, hvordan kobler man den til igjen? :p

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Jeps, så klart, at jeg ikke tenkte på det :)

Noen som kan anbefale en god ekstern harddisk til bruk med mba 2011? Gjerne så stillegående som mulig da jeg skal bruke den til å ha master-filene i mitt Aperture-bibliotek på og dermed kommer til å jobbe en del med den. Evt andre løsninger? Trenger to stykker da jeg tenker å bruke den ene til ren backup av den andre disken så hvis prisen ikke er helt gal hadde det vært en fordel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...