MindTooth Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Først Netflix, så HBO og nå kommer Apple. Hvorfor tar det først 4-5 år, og så kommer alt plutselig samtidig? Er det fordi når èn avtale først er klar så er det så mye enklere å få til flere avtaler? Kanskje noen innad i Norge som har sittet på noen rettigheter, har skjønt først nå at internett eksisterer Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 (endret) Haha, hva er det som skjer med min MBP nå. Trackpadden velger plutselig å leve sitt eget lille liv her, ser ut som pekeren har spasmer fra en annen dimensjon. Er klin umulig å bruke dette her nå. Endret 21. august 2012 av Mala Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Prøvd en reboot? Hadde et lignende problem en gang, men en reboot fikset problemet. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Lag en kryptering og passordbeskyttet diskfil med Diskverktøy. Monter den, legg filer inni, avmonter. Blir som en mappe. Finnes det en tutorial eller en guide, for sikkerhets skyld, slik at jeg ikke gjør noe feil? Bump. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 En reboot gjorde det bare verre, men etter å ha fingra trackpaden brutalt i frustrasjon ble det bra igjen etterhvert. Oh well. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Lag en kryptering og passordbeskyttet diskfil med Diskverktøy. Monter den, legg filer inni, avmonter. Blir som en mappe. Finnes det en tutorial eller en guide, for sikkerhets skyld, slik at jeg ikke gjør noe feil? Bump. Kanskje du kunne brukt tiden din på å Google det, i stedet for å mase på et svar etter bare et par timer. 2 Lenke til kommentar
eesp Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Noen som har bruker Pixelmator og får badeball hele tiden i Mountain Lion? Får det hele tiden selv, enda siste versjon skal være Mountain Lion-kompitabel. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Kanskje du kunne brukt tiden din på å Google det, i stedet for å mase på et svar etter bare et par timer. Ja, fant det nå. Takk uansett Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Når jeg har laget en kryptert diskfil av en mappe (med denne metoden), kan jeg slette den originale mappen uten at den forsvinner fra diskfilen? Lenke til kommentar
Newton Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Noen som har bruker Pixelmator og får badeball hele tiden i Mountain Lion? Får det hele tiden selv, enda siste versjon skal være Mountain Lion-kompitabel. Tydeligvis flere med samme problem: http://support.pixelmator.com/viewtopic.php?f=5&t=8615 Svaret fra Support hos Pixelmator, postet i dag, er: "Thanks to you all for reporting the performance issues. We are currently working on Pixelmator update that should solve them." Litt tålmodighet så ordner det seg - i mellomtiden skader det heller ikke å prøve med "Repair Permissions" i Diskverktøy, samt sletting av Pixelmators Preferences-fil i ~/Bibliotek/Preferences... Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Treng litt hjelp. Må formatere ein ekstern harddisk frå NTFS til FAT32 eller noko som kan bli skrivd på av både windows og Mac. Problemet er at eg ikkje finn ut korleis eg skal gjere det på ML 10.8... Hadde 10.6 tidlegare, men nå klarar eg ikkje å finne ut av det. Nokon som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Korleis får eg til å formatere på ML? Lenke til kommentar
Newton Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 (endret) Korleis får eg til å formatere på ML? Diskverktøy > Slett Endret 21. august 2012 av Newton Lenke til kommentar
Munty Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Treng litt hjelp. Må formatere ein ekstern harddisk frå NTFS til FAT32 eller noko som kan bli skrivd på av både windows og Mac. Problemet er at eg ikkje finn ut korleis eg skal gjere det på ML 10.8... Hadde 10.6 tidlegare, men nå klarar eg ikkje å finne ut av det. Nokon som kan hjelpe meg? Inn på diskverktøy og hit? Er vel ikke værre enn det. Var jeg deg ville jeg også vurdert å få fatt i et program som gjør at Mac leser og skriver på NTFS. Det gjør livet mye mye lettere. Paragon NTFS for Mac er et kjekt program. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Fant det til slutt inne på Launchpad...Visste at det var diskverktøy, men var tydlegvis ikkje så lett å finne, hehe. Har forresten kjøpt Thule mappe og Thule sekk (25l) og mappa med rMBP går lett ned i beskyttelseslomma i sekken. Veldig god sekk som kan anbefales! Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Det er da bare å bruke Spotlight? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Etter at jeg oppgraderte til Mountain Lion har jeg skikkelige problemer med Mail og Kalender. Jeg har en exchange-konto som jeg har brukt med Snow Leopard og Lion, men nå vil plutselig ikke e-poster synkroniseres, og kalender vil ikke kontakte tjeneren. Tvunget til å gå over på Outlook som er langt mindre oversiktlig og brukervennlig erfarer jeg. Er dette et kjent problem? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Prøvd å slette settings i Mail og Kalender og så legge inn på nytt? Dette er den moderne mac-versjonen av svenskeknappen, og pleier å funke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå