Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et av de beste kjøpene jeg har gjort!

 

Prøvde ut 3840x2400 men det var ALT for stort. Dette bildet under var på størrelse med en klokke, så og si. :p 2880x1800 er herlig. Bilder blir så mye bedre å se på da man ikke legger merke til mellomrommet mellom piksler. En type printkvalitet med konstant baklys.

 

i5qtq9ftaU9CG.jpg

Endret av Riot™
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan noen av dere som har Skype på den nye rMBP prøve å "share screen"? Jeg får ikke gjort det, kan fint se den andre personen sin når de deler skjermen. Vinduet jeg viser dem er bare helsvart, og det kan jeg se selv når jeg deler skjermen min i en "mini-boks" at det bare er svart. Er dette problemet vel: http://community.sky...-866/td-p/41994

 

(Har nyeste Skype, og Mountain Lion). Har prøvd å avinstallere Skype (trash it) og laste ned en ny. Har også prøvd å dele skjerm med folk på iPad, Windows PC og Mac. Vet ikke hva annet jeg kan gjøre!

 

Når jeg trykker på Start screen sharing så står det "choose display you would like to share" også ser jeg et smått bilde som viser skjermen min perfekt, trykker videre på Start også deles bare som sagt en helsvart skjerm. Irriterende altså!

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Kan noen av dere som har Skype på den nye rMBP prøve å "share screen"? Jeg får ikke gjort det, kan fint se den andre personen sin når de deler skjermen. Vinduet jeg viser dem er bare helsvart, og det kan jeg se selv når jeg deler skjermen min i en "mini-boks" at det bare er svart. Er dette problemet vel: http://community.sky...-866/td-p/41994

 

(Har nyeste Skype, og Mountain Lion). Har prøvd å avinstallere Skype (trash it) og laste ned en ny. Har også prøvd å dele skjerm med folk på iPad, Windows PC og Mac. Vet ikke hva annet jeg kan gjøre!

 

Når jeg trykker på Start screen sharing så står det "choose display you would like to share" også ser jeg et smått bilde som viser skjermen min perfekt, trykker videre på Start også deles bare som sagt en helsvart skjerm. Irriterende altså!

Åpne Biblioteket ditt i Finder, enten ved å trykke [shift-Cmd-G] og taste inn [~/Library] eller ved å holde inne [Option/Alt] og velge Library fra Go-menyvalget. Her går du til både Application Support og Preferences. Slett mappen/filene assosiert med Skype herfra, så skal alle innstillinger og evt. korrupsjoner være slettet og resetter seg selv ved neste oppstart av programet.

 

Det fine med OS X er at du som regel ikke trenger å reinstallere apps ved å slette applikasjonen (Skype.app) under /Applications direktoratet, da disse ikke inneholder noen preferranser eller liknende og sjeldent blir korrupt. Å fjerne brukerpreferranser fra ~/Library er så og si det samme som en reinstall i Windows.

 

Se om dette fikser problemet ditt, viss ikke kan problemet ligge dypere i operativsystemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hei folkens,

 

Har kjøpt meg rMBP og prøver å få solgt den gamle 2007-modellen med SSD og 4Gb ram på Finn.

Ingen tilbud så langt, men det var en som lurte på om jeg var villig til å bytte i en 4S. Har iPhone 4 fra før.

 

Hva tror dere? Go/no go?

Lenke til kommentar

I Mac1-artikkelen og. Kommentarfeltet er det varierende tilbakemeldinger, noen har fått bedre, noen ingen endring og noen dårligere.

 

Var en med rMBP som først hadde fått mye dårligere, men kom tilbake til normalt etter en clean install. Du kan evt prøve det, hvis du vil oppgradere så fort som mulig.

Får den i morgo, så det kjem nok til å vere det fyrste eg gjer då. Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Er det en måte å skjule et trådløst nettverk på? Har en Airport Extreme som jeg har kobla opp, men vil ikke at andre skal kunne se nettverket. Ideas?

 

Edit: Hva er den absolutt sikreste måten å sette opp nettverket på? Har en NAS og litt forskjellig som går på nettet, skulle helst sett at det får være i fred.

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Skjul SSID, ha på Mac-filtrering (kan være litt styr om du har mange enheter, folk som kommer til og fra osv..), ha WPA2 kryptering med passord som inneholder alt fra tegn, bokstaver og tall og velg gjerne et SSID navn som folk flest normalt ikke ville koblet seg til i utgangspunktet.

 

Stort mer er det vell ikke å gjøre.

Lenke til kommentar

Enig med Freebird. Unødvendig å overdrive - WPA2-kryptering er mer enn godt nok. Nå overdriver jeg, men det skal bør være mulig å bruke nettet uten å surre med innstillinger i fem minutter hver gang du vil koble deg på.

Kan såklart skjule SSID-en, men hvis man leter finner man den uansett. Og for en potensiell hacker ser jo en som har skjult SSID ut som et morsommere og mer utfordrende mål, og dermed også med noe å skjule, mens et vanlig WPA2-beskyttet nettverk blir "kjedelig".

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg skal selge min 2008-mod 17" nå og hadde jeg fått samme tilbudet ville jeg gått for det. :)

Tenker det avhenger av standen på telefonen, da. I mitt hode er det en grei deal, da jeg nok kan få solgt den nåværende telefonen for ca. samme pris som jeg kunne fått for maskinen...

Lenke til kommentar

Har prøvd å tilkoble Macen til iPhone via Bluetooth en stund nå, står at den er paired på Macen (men not connected), men på iPhone kommer det opp "not connected" etter pairing, og når man trykker på "macbook pro" inne på bluetooth valg på iPhone, så kommer det bare "this device is not supported" osv og jeg får bare valget om å "glemme device". Så da får jeg egentlig ikke pairet dem opp og det er utrolig rart - en macbook og en iphone liksom? Pga. dette kan jeg f.eks ikke bruke en ny app jeg lastet ned som gir deg en fjernkontroll på Macen for å bruke til iPhone som funker via Bluetooth; så da må det jo fungere å paire dem?

 

fvk8k7.png

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Du skal ikke kunne paire macen til iPhonen slik som jeg har forstått det. Prøvde ganske lenge på Høgskolen for å finne ut en løsning på det, men fant ingen uten å jailbreake telefonen. Bluetooth i iPhonen fungerer kun til headsett i utgangspunktet... Dersom du skal bruke den som en remote - hvorfor bruke bluetooth? Det er en haug med løsninger for å bruke wifi (som samtidig er mer stabilt, har lengre rekkevidde, og er kjappere).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...