Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan har du Netflix osv på Apple TV? Komplisert måte å gjøre det på, eller easy peasy? Har også V3 uten jailbreak.

Har ikke prøvd det selv, men du bruker unblock.us

Det tar kun få minutter, og det er så latterlig verdt det :)

Argh. Hadde det ikke vært for at min ISP bruker transparent proxy, ergo ikke mulig med unblock-us. Funker fint på jobb da :)

Lenke til kommentar

Netflix funker på Apple tv med guiden, og fikk en gratis måned. Men alt spiller av i SD og da blir det jo uinteressant; men det er veldig rart for alt fra iTunes store (US) spilles av i 1080p HD. Er det noe jeg gjør feil, Mala? Det står HD på info ang tv seriene og filmene men spilles av som sagt bare i SD kvalitet (grusomt å se på 55"). Netflix ser genialt ut ellers på Apple TV så om du vet hvordan man ordner opp i dette så hadde det vært knall!!

Lenke til kommentar

Og nå gikk jeg på Netflix, logget inn på macen min, med DNS serverne aktivert og med download speed 10mbps og upload 1mbps, (står at man må ha rundt 5mbps om man skal se HD på netflix FAQ);

og sånn ser det ut når man spiller av HD filer. Alt funker fantastisk fint, untatt HD aktiveringen! Veldig rart. Får du spilt av HD, Mala? Hva gjør jeg feil?

Står jo "Allow HD" der på avspillingen og jeg valgte filer på netflix hjemmesiden som er i "HD for Mac/PC" kategorien.

35mmyyg.png

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått at Netflix fungerer så er det ikke bare å velge HD for Netflix vil alltid automatisk tilpasse kvaliteten til det som er mulig å levere til deg. Det beste er å la filmen gå en stund og se om kvaliteten blir bedre etterhvert, har du prøvd det? Du er jo fotballfan så har sikkert teste tv2sumo, der fungerer det på omtrent samme måten.

Lenke til kommentar

Vedder ikke imot på det nei, spesielt når man ser på "utvalget" Apple har klart å få i stand i iTunes. Det er vel som vanlig et rettighetsproblem og norske mediaforlags insistering på å gjøre ting på sin egen måte. Men kanskje vi burde flytte hele diskusjonen om apple-tv, netflix og unblock.us over til den lille tv-tråden så blir det litt mer liv i den og mindre OT her? :)

En annen ting, på min egen mba (med Lion) har jeg ordnet det slik at når jeg skriver anførselstegn så endres de automatisk til den korrekte norske skrivemåten slik: ‹‹eksempel›› og ikke slik "eksempel". Akkurat nå bruker jeg en iMac som kjører 10.6.8 Snow Leopard og der klarer jeg ikke finne ut av hvordan man får dette til å endres automatisk, noen som vet hvordan man fikser det?

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått at Netflix fungerer så er det ikke bare å velge HD for Netflix vil alltid automatisk tilpasse kvaliteten til det som er mulig å levere til deg. Det beste er å la filmen gå en stund og se om kvaliteten blir bedre etterhvert, har du prøvd det? Du er jo fotballfan så har sikkert teste tv2sumo, der fungerer det på omtrent samme måten.

Dette er vel egentlig det eneste forklaringen. Ting ser ut til å fungere greit hos meg, men jeg burde kanskje lagt en nettverkskabel til boksen i stedet, føler at routeren er litt nille når det kommer til streaming av HD-innhold :p

Lenke til kommentar

Jeg støtter den forklaringen. Det går litt opp og ned her også.

Forresten, er det noen som har tips til notatblokk-applikasjoner til iPad? Jeg har et blåtanntastatur som jeg vil bruke sammen med ipaden istedet for å kjøpe en laptop, også er jeg ikke glad i å skrive forhånd. Jeg har ikke så store krav, men jeg ser helst at den kan lagre dokumentene i Dropbox og eksportere til PDF. Takk!

Lenke til kommentar

Dette er vel egentlig det eneste forklaringen. Ting ser ut til å fungere greit hos meg, men jeg burde kanskje lagt en nettverkskabel til boksen i stedet, føler at routeren er litt nille når det kommer til streaming av HD-innhold :p

Vi tar resten av diskusjonen i Apple TV tråden! :) Men ja, skal prøve ethernet og ikke WiFI i morgen bare for å teste. Men permanent kabel til boksen blir vanskelig pga. plasseringen så Wifi må nok brukes uansett videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...