greenman Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Er det Core2Duo prosessor? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Spørsmålet er vel hva du savner i din nåværende Macbook Pro? Personlig ville jeg droppet å kjøpe ny, og heller installert en SSD (+ kanskje mer minne) for mye bedre ytelse. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Oppdaget nettopp en funksjon i Safari jeg ikke var klar over. Hvis man er på en nettside, og zoomer ut, får man opp alle fanene som nokså store vinduer, og kan scrolle mellom de med to-finger scrolling sidelengs. Ganske kjekt! Nytt i Safari 6 og/eller ML? Eller er det en kjent funksjon jeg ikke har oppdaget før nå? Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Er det Core2Duo prosessor? Jepp. Spørsmålet er vel hva du savner i din nåværende Macbook Pro? Ofte lagger den mye hvis jeg har åpne flere programmer samtidig. I tillegg bråker viften en god del. Vet ikke om det siste har noe forskjell i de nye, men. Personlig ville jeg droppet å kjøpe ny, og heller installert en SSD (+ kanskje mer minne) for mye bedre ytelse. Hvordan? Hva vil det cirka koste? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 8-900,- for en god 128GB SSD og 400.- for 8GB RAM. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Ikke mer, nei. Kanskje jeg gjør det heller, da. Er det lett å få gjort selv, eller må man levere til verksted? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Er veldig lett å gjøre selv. Du mister heller ikke garantien. Du finner bøttevis med guider på YT, men apple har også egne guider for å bytte harddisk og RAM. Her er en veldig god SSD. Har selv montert den i flere forskjellige Macbooks. Du bør kanskje vurdere 256GB også. Og her er et 8GB-kit Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Takk! Da blir det ny SSD og RAM, da. Forresten, blir Macen varmere enn vanlig hvis jeg installerer disse? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Heller tvert i mot. En vanlig spinnedisk utvikler med varme enn en SSD uten bevegelige deler. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Ah, okei. Jeg virker nok ikke smartere enn en 5-åring nå, men SSD skal være ekstern? Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Hva er en Mac mini ? Tenker på den lille boksen. Er det en OSX maskin med hardware og så er det bare å koble til skjerm, tastatur osv ? Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) Er det en OSX maskin med hardware og så er det bare å koble til skjerm, tastatur osv ? Jepp. http://www.apple.com/no/macmini/ Endret 2. august 2012 av Al Capone Lenke til kommentar
greenman Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Ah, okei. Jeg virker nok ikke smartere enn en 5-åring nå, men SSD skal være ekstern? Nei, du bytter ut den harddisken du har nå med en SSD. Derfor kan det være lurt å gå for en 256GB. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Finnes det ikke større? Den jeg har nå har 500 GB. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Du får en Samsung 830 med 512GB, men da nærmer vi oss 5000,- Da er det bedre (for lommeboken) å gå for en 128/256GB og bruke en liten eksterndisk i tillegg. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Hm. Da blir det nok en 256-er da. Har to eksterne harddisker her, på 500 GB og 1TB, men det blir jo litt upraktisk når jeg må koble til de hver gang jeg skal ha noe, men. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Det er også en mulighet å fjerne det optiske drevet og erstatte det med en harddisk. Sjekk ut Optibay for mer info. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) Neh, holder det greit og trygt, og bruker en ekstern disk. Tusen takk for hjelpen. Endret 2. august 2012 av Al Capone Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 En ting jeg har irritert meg over, ettersom jeg har utvidet antall spaces og sveiper mellom disse så dukker det opp en ekkel hvit ramme på neste space. Hva er poenget med dette, og det var ikke sånn i Lion? Uansett går det ann å få bort denne hessligheten? Anyone ? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Neh, holder det greit og trygt, og bruker en ekstern disk. Tusen takk for hjelpen. Du kan gjøre som meg. Jeg tok ut DVD drevet og satte inn en optibay hvor jeg installerte en SSD disk (Samsung 830 256GB). Du får med en boks hvor du kan sette inn DVD drevet og bruke det eksternt vha USB. Dermed beholder du den originale disken, som du f.eks kan bruke som lagringsdisk mens du kjører OSet på SSDen. Funker som bare det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå