Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Min Retina er ventet i morgen :)

 

En ting jeg har tenkt på, er hvordan jeg best kunne overføre innholdet på min eksisterende laptop m/Ubuntu 12.04 til macbooken.

 

Fant ut en bra løsning som kan være interessant for flere her; Ved bruk av et partisjonskloneprogram som Clonezilla og emuleringsmaskinen Virtualbox kan man lage et image av eksiterende linuxpartisjon, installere virtualbox på macbooken, så bare mounte dette imaget. Dermed har man alle instillinger - en perfekt kopi av den forrige maskinen, og man kan forsette å bruke "den gamle laptopen" som normalt i et vindu på en nye laptopen og flytte over det man trenger i ro og mak etterhvert som behovet dukker opp.

 

Linux skal virke uten problemer, siden den elegant tilpasser seg ny hardware.

 

For windowsbrukere: https://www.virtualb...Migrate_Windows

Bestilte du din frå apple.com?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min Retina er ventet i morgen :)

 

En ting jeg har tenkt på, er hvordan jeg best kunne overføre innholdet på min eksisterende laptop m/Ubuntu 12.04 til macbooken.

 

Fant ut en bra løsning som kan være interessant for flere her; Ved bruk av et partisjonskloneprogram som Clonezilla og emuleringsmaskinen Virtualbox kan man lage et image av eksiterende linuxpartisjon, installere virtualbox på macbooken, så bare mounte dette imaget. Dermed har man alle instillinger - en perfekt kopi av den forrige maskinen, og man kan forsette å bruke "den gamle laptopen" som normalt i et vindu på en nye laptopen og flytte over det man trenger i ro og mak etterhvert som behovet dukker opp.

 

Linux skal virke uten problemer, siden den elegant tilpasser seg ny hardware.

 

For windowsbrukere: https://www.virtualb...Migrate_Windows

Bestilte du din frå apple.com?

Ja, la ordren 1 Juli

Lenke til kommentar

Uff, jeg fikk jo en ny Retina etter første hadde dårlig batteriliv osv, men etter å ha brukt denne nye i 2 dager så føler jeg helt ærlig at det er det samme. Så det ser ut som Retina bare er dårlig på batteriliv altså, hvordan kan ikke dere andre synes det? 30 prosent igjen og jeg surfer and thats it, og det står en time igjen. Og det har aldri stått mer enn 5 timer noen gang. Og egentlg så blir det vel mer 3+ timer med bruk totalt sett. Dette var veldig kjipt, kjøpte min første Mac noensinne, og gledet meg nesten mer enn alt til et batteriliv på over 4-5 timer!

Lenke til kommentar

2750 - Fikk med cder og skulle få laderen når den dukket opp igjen :)

 

Formaterer pcen nå, så mulig jeg bare bruker den som mediepc og kobler til tven.

 

Da har jeg bestilt alt som trengs for å få den så og si strøken igjen + en ekstra lader til den andre macen min. Kom på ~2300 FØR moms. Heldigvis bestillte jeg mye seperat og prøvde å fordele så det blir mange pakker under 200 :)

Endret av Sk!ppy
Lenke til kommentar

Funket perfekt for meg! Synes bare det er rart at man skal finne på å gjøre det der selv? Rart at det ikke var en liten tutorial eller noe som kom opp etter man installerted Mountain Lion, siden det ikke er akkurat naturlig å tenke seg til det å gå inn på mail contacts calendars for å legge til en twitter-konto i notification centre. :p

 

Det funker RamGuy, gå inn der, legg til twitter kontoen med passord og username, også kan du tweete fra notification centre der det kommer opp "new tweet". Og i notifications under systemvalg, kan du velge om du vil at direct messages og mentions kommer opp i not. centre.

Lenke til kommentar

Funket perfekt for meg! Synes bare det er rart at man skal finne på å gjøre det der selv? Rart at det ikke var en liten tutorial eller noe som kom opp etter man installerted Mountain Lion, siden det ikke er akkurat naturlig å tenke seg til det å gå inn på mail contacts calendars for å legge til en twitter-konto i notification centre. :p

 

Det funker RamGuy, gå inn der, legg til twitter kontoen med passord og username, også kan du tweete fra notification centre der det kommer opp "new tweet". Og i notifications under systemvalg, kan du velge om du vil at direct messages og mentions kommer opp i not. centre.

 

Joda, men jeg trodde du skulle få Twitter notifications via notification center også? Det gjør hvertfall ikke jeg, må ha Twitter applikasjonen kjørende og alt går igjennom den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...