Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 http://code.google.com/p/exfat/ Ustabilt som fy. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Ikke for meg. Kanskje du gjør noe feil? 1 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 ExFAT har jeg brukt en stund nå, uten å ha opplevd noen stabilitetsproblemer? Veldig kjekt når man skal ha en disk til å funke både i OS X og Windows. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Det er ikke exFat i seg selv som er ustabilt for min del, derimot exFat i Linux. Ytelsene er ikke i nærheten av av de jeg får med NTFS, men her er det vel snakk om at man må inngå et kompromiss. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Ah, ExFat i Linux ja. Det tror jeg er et minefelt for seg selv. Såvidt jeg vet er det ingen native-støtte implementert i noen distroer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Såvidt meg bekjent så er det ingen som har native-støtte nei og det er visst vanskelig å lage noe tredjepartsløsning ettersom at Microsoft holder tilbake på informasjon. Tuxera lager vel noe, men det koster vel sikkert deretter. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Det var det jeg tenkte ja. Sikkert patentbeskyttet, så MS får betalt av Apple for implementasjonen. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Jeg er helt skråsikker på at jeg har sett et Thunderbolt til FireWire 800-adapter enten her eller der. Har lett i massevis av nettbutikker, inkludert Apple Store, men jeg finner det ikke noe sted! Trenger sårt FireWire 400 eller 800 til enten Thunderbolt eller USB. Gjerne USB 3.0. Lenke til kommentar
Guybrush Threepwood Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Jeg er helt skråsikker på at jeg har sett et Thunderbolt til FireWire 800-adapter enten her eller der. Har lett i massevis av nettbutikker, inkludert Apple Store, men jeg finner det ikke noe sted! Trenger sårt FireWire 400 eller 800 til enten Thunderbolt eller USB. Gjerne USB 3.0. Det skal være en thunderbolt-->firewire adapter rundt hjørnet: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1394031 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Skal du ekstern harddisk til Mac, pass på at du skaffer en med USB3.0 om det er en 2012-modell, eventuelt en med FireWire 800 + USB2.0 om det er en tidligere enn 2012-modell om du ikke ønsker at overføring skal gå unødvendig tregt.. Du har også utgaver med Thunderbolt, men de koster skjorta og mangler gjerne mulighet for USB så du vil finne dårlig med støtte på noe annet enn Mac fra 2011 og senere. Verdt å merke seg at samtlige "Mac-kompatible" eksterne harddisker mangler USB3.0 så det kan virkelig være verdt bryet å formatere selv istedenfor å betale ekstra for en løsning med tregere grensesnitt bare fordi den kommer HFS+ formatert fra fabrikk. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Noen som vet hvorfor Chrome ser totalt ræv ut på de nye retina-skjermene? Vet ikke om man kan se det på bildet av lumske grunner, men på skjermen min ser jeg alt innhold i Chrome som lav oppløsning/ute av fokus-ish. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Det er blurry på bildet også. Er ikke det bare en instiling da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Fordi du har zoomet inn innholdet? Prøv Cmd + 0, bedre? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Noen som vet hvorfor Chrome ser totalt ræv ut på de nye retina-skjermene? Vet ikke om man kan se det på bildet av lumske grunner, men på skjermen min ser jeg alt innhold i Chrome som lav oppløsning/ute av fokus-ish. Bytt til Chrome Developer Channel, siste offisielle versjon har ikke støtte for retina enda. Lenke til kommentar
whistle Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 takk for svar folkens tenker det blir lettest (og billigst) å bare kjøpe en hvilken som helst harddisk på f.eks. elkjøp og heller formatere den selv, ettersom jeg trenger at den er kompatibel med både mac og pc (og derfor likevel må formatere den for det ene eller det andre). linux har jeg forøvrig enda ikke hatt noe å gjøre med i hele mitt liv, så jeg tenker jeg får ta det "problemet" senere Lenke til kommentar
Munty Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Noen som vet hvorfor Chrome ser totalt ræv ut på de nye retina-skjermene? Vet ikke om man kan se det på bildet av lumske grunner, men på skjermen min ser jeg alt innhold i Chrome som lav oppløsning/ute av fokus-ish. Bytt til Chrome Developer Channel, siste offisielle versjon har ikke støtte for retina enda. Tusen hjertelig takk. Nå er alle mine sorger kun et vagt minne. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) Noen som vet hvorfor Chrome ser totalt ræv ut på de nye retina-skjermene? Vet ikke om man kan se det på bildet av lumske grunner, men på skjermen min ser jeg alt innhold i Chrome som lav oppløsning/ute av fokus-ish. Du bruker nightly build av chrome right, bruker du vanlig chrome vil ikke tekst etc være crisp Edit; Jeg burde kanskje lese helt nederst på sida før jeg svarer Endret 17. juli 2012 av henrikrox Lenke til kommentar
whistle Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) Jeg har altså omsider bestemt meg for å gå for en macbook pro. Jeg tror at jeg i utgangspunktet klarer meg fint med 4GB ram (tror dere at det holder for photoshop/imovie-bruk, noe programmering o.l.?), men om jeg nå skulle ombestemme meg, hvordan får man skiftet til 8GB og hvor mye vil det eventuelt koste å gjøre det selv, og hos apple? Edit: eventuelt, bør jeg bare trå til med 8GB med en gang? Endret 17. juli 2012 av sofieoyn Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Det er enkelt å oppgradere RAM på standard MacBook Pro, skru av lukket under og bytt. Enkelt og greit, med Mac OS X Lion så vil jeg si at 8GB er et minimum uansett, du klarer deg med 4GB RAM men løven sluker det lett. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Med mindre du vil ha Retina. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå