Thor - God Of Thunder Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Ser den! Har du planer om å kjøpe ny Mac? Vurderer sterkt å handle Macbook Pro 15 med retina, fordi om eg skal ha SSD og litt meir minne blir den vanlege 15" dyrare. I tillegg trur eg kanskje den er lettare å evt få solgt om nokon år. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Solgte den pga sommerfattighet så blir ikke ny med det første. Men det svir litt å selge den, så jeg tror det blir en MBA på meg en gang i fremtiden. Har heldigvis et par laptopper liggende som jeg kan bruke i mellomtiden. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Hehe, kjipt det tenker eg... Ser at det ikkje er mulig å oppgradere retinaen seinare - har ein verkeleg bruk for meir en 8gb 1600mhz minne dei næraste 3 åra? Kostar ganske mykje (1600kr) å oppgradere, så har gjer det ikkje om det ikkje er nødvendig ein gong i "nær" framtid. Nokon som har peiling på det? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Jeg oppgraderte til 8GB rimelig raskt på min MBP. 4 ble litt lite når jeg brukte feks Aperture osv, men jeg tviler på at du trenger mer enn 8GB med det første. Kommer jo seff ann på hva du skal bruke den til, men med vanlig bruk og bilderedigering er 8GB helt passe. 1 Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Takk for svar! Då trur eg det holder med 8gb. Hadde vore noko anna om det kosta nokon 100lappar å oppgradere, men med den drøye prisen droppar eg det.. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Teit at de fjerner muligheten til å oppgradere selv. Anyways, da har Macbooken min forlatt meg, men jeg er 7500,- rikere så det går helt greit Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Holy hell, hadde faktisk aldri regnet med at MacBook Air skulle dra Aperture så bra som den gjør. Det får meg faktisk til å angre på at jeg ikke gikk for 256GB SSD. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Teit at de fjerner muligheten til å oppgradere selv. Anyways, da har Macbooken min forlatt meg, men jeg er 7500,- rikere så det går helt greit Ja er det, men det må vell nesten til for å få den så tynn og lett...men er fortsatt ekstremt dyrt å oppgradere. Koster visstnok 200$ å bytte batteri... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Njah, må og må... Husk at de tjener grovt på det samtidig. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Ingen tvil i at de gjør det for pengene. Men hvorfor ikke, når folk er dumme nok til å kjøpe 8GB RAM på apple.com for 1600 spenn ... Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Sant nok. Mykje å tjene på folks uvitenhet - ingen tvil om det. Fekk tross alt solgt Macen for 7000kr, og eg gav 8500kr for 2 år sidan Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Holy hell, hadde faktisk aldri regnet med at MacBook Air skulle dra Aperture så bra som den gjør. Det får meg faktisk til å angre på at jeg ikke gikk for 256GB SSD. Blir det ikke litt liten plass (skjermen)? 4 eller 8GB ram? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 8GB RAM. Det er samme antallet piksler som på min gamle 15", så sånn sett et det ingen forskjell. Men det er jo to færre tommer på denne, så det er jo klart at det er litt mindre plass størrelsesmessig. Skjermen er uansett ikke akkurat det beste å redigere bilder med, så om jeg skal bruke den til det blir det med ekstern skjerm. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Då er Macbook Pro Retina 15" bestilt! Glede seg til August 1 Lenke til kommentar
master air Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Macguruer på forumet, jeg trenger litt ekspertise. Har tenkt til å bytt ut HDDen min med en SSD. Sitter på en mbp fra mid 2010. Husker jeg feil, eller har det vært noe problemer med Sata III (6Gb/s) i de eldre mbp utgavene. Stemmer det? Vurderer en Crucial M4, regner med at disken kommer til å bli brukt i neste maskin, men hvis det er problemer med disker som bruker Sata III kontakter, kjøper jeg selvfølgelig en disk med Sata II kontakt. Noen som har forslag til andre disker jeg kan vurdere? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Har montert sikkert 10-20 Samsung 830 i forskjellige macbooks, inkl mid 2010, alle uten problemer. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Mid-2010 har da bare SATA2-spor? Da er hele SATA3 problematikken irrelevant i såfall. Endret 13. juli 2012 av RamGuy Lenke til kommentar
greenman Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Tror han mente at SATA3 disker kan ha problemer i SATA2-spor. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Det var vel heller omvendt, at sata-3 kablene på noen notebooks var dårlige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå