Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er fortsatt latterlig fornøyd med min MBP fra 2010, klart det frister med litt mere futt under panseret og ikke minst retina skjermen. Men tror jeg fint skal greie å spare meg for ett utlegg på 17k+ nå :p

Akkurat det samme tenker jeg om min 13" Macbook Air fra i fjor. Er tross alt superfornøyd med den!

Har nettopp flytta inn i ny leilighet også, så er mildt sagt noen andre utgifter som har høyere prioritet enn ny mac akkurat nå :)

Lenke til kommentar

Noen som syntes det er rart at du ikke kan få native oppløsning på den nye macbook proen min i osx.

Før dere sier alt blir for lite, så kan man jo gjøre ui elementer større og skrift større i osx.

Sier ikke at jeg vil bruke det, men for morsomheten skyld hadde det jo vært morro.

Det kommer vel en "Hack" for å enable det om litt, men bare se på dette bildet i windows.

Er helt vilt. Anandtech skriver jo samtidig at de savner muligheten til å gjøre dette i osx. Og at du har muligheten til å gjøre ikonene større/skrift større både i osx og windows. Men at i windows har man mulighet for full native 2880x1800.

sjekk bildet!

Det er en full 1080p video som spilles av der btw :D

mer her

http://www.anandtech...lay-macbook-pro

mer bilder her, der det viser med dpi scaling / uten

http://www.anandtech.com/Gallery/Album/2080#2

post-209627-0-66376200-1339690683_thumb.jpg

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Glder meg ikke mindre til nye retina mbp. Med switchres x kan du force native oppløsning. Og folk sier det ikke blir for lite. er buttery smooth. og syk screen space.

sjekk bilde da!

http://cloudmancer.c.../trueretina.jpg

"An update on my experiences on 2880x1880.

For mobile productivity, its game changing.

I've made some changes to the ergonomics of my workstation for comfort and to prevent the tendency of leaning in towards the screen on smaller objects, and its working out well.

I am slightly nearsighted (.75 correction) and am able to clearly distinguish any element on the screen at 22-24" from my eyes. I can still operate sitting roughly 36" from the laptop screen, however I personally lose focus without my glasses ever so slightly at that distance, and I'd imagine the scale of text exacerbates my distance vision.

TL;DR: My visions not perfect and I have adjusted perfectly to 2880x1800 native. I haven't experienced such general satisfaction with a laptop since the Thinkpad T40 series.

While it may be obvious, rendering at the native 2880x1800 removes any and all scaling defects (fuzzy fonts, blown out icons, etc) and is very smooth in GPU accelerated, desktop applications. The 650M is buttery smooth for business productivity on this display and an external 2560x1600."

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Ikke sikkert noen vet noe om dette, men jeg ser at Yamaha sine nye AV-receivere som kommer til høsten støtter AirPlay.. Men det står ikke mye i detalj hva dette faktisk betyr.

Vil det si at du kan bruke AirPlay som på Apple TV at du kan streame lyd og bilde trådløst til TV og anlegg via AirPlay på iPad, iPhone og via AirPlay Mirroring i Mountain Lion, eller er det som "gamle typen" av AirPlay som vi har hatt en liten stund allerede hvor det kun gjelder lyd fra iPhone og iPad?

Ble litt nysgjerrig på dette da jeg har såpass mange defekte HDMI innganger på min receiver at jeg vurderer ny da jeg føler HDMI Switch blir tungvindt, og det er jo direkte tullete å kjøpe en Apple TV bare for AirPlay om min kommende receiver plutselig støtter akkurat det samme.

Lenke til kommentar

Hei!

Har en iMac som ikke kommer lenger enn Apple logoen, står bare å spinner/loader uten at det skjer noe. Bruker Lion. Er 3-4 uker siden den ble sist brukt.

Har prøvd følgende:

-Holdt inn shift ved startup, kommer opp en loading bar ved Apple logoen, men etter den er ferdig lastet så skjer det ingenting, kommer ikke lenger enn Apple logoen.

- Resatt PRAM.

- Koblet ut strøm i 30sek.

- Koblet fra alt av USB/tilkoblinger.

Noen tips??

Lenke til kommentar

Bare sette inn install CDen og installere i vei? Må bare igjen spørre for sikkerhetsskyld: Ingen eksisterende filer vil bli endret? Har MYE filer som jeg har vært dum nok til å ikke ta backup av som jeg ikke kan ha slettet. Må isåfall sende bort maskina hvis jeg ikke får til noen løsning..

Lenke til kommentar

Ikke sikkert noen vet noe om dette, men jeg ser at Yamaha sine nye AV-receivere som kommer til høsten støtter AirPlay.. Men det står ikke mye i detalj hva dette faktisk betyr.

Vil det si at du kan bruke AirPlay som på Apple TV at du kan streame lyd og bilde trådløst til TV og anlegg via AirPlay på iPad, iPhone og via AirPlay Mirroring i Mountain Lion, eller er det som "gamle typen" av AirPlay som vi har hatt en liten stund allerede hvor det kun gjelder lyd fra iPhone og iPad?

Ble litt nysgjerrig på dette da jeg har såpass mange defekte HDMI innganger på min receiver at jeg vurderer ny da jeg føler HDMI Switch blir tungvindt, og det er jo direkte tullete å kjøpe en Apple TV bare for AirPlay om min kommende receiver plutselig støtter akkurat det samme.

Viste seg at det bare gjaldt lyd ja. Det jeg trodde så da må man nok ha en Apple TV uansett ja.

Lenke til kommentar

Finnes det noen som helst måte å hindre at iTunes skifter plassering på iTunes Media-mappen? Den er på en ekstern disk, men hver gang jeg åpner iTunes uten disken i skifter den plassering til den interne disken.

Lenke til kommentar

@Heilage Funket å reinstallere Lion! Startet opp igjen som tidligere, alle applikasjoner fremdeles installert etc. Takk for supporten!

Til et annet tema.. har 4GB på 15" Macbook Pro (mid 2012), ønsker å oppgradere til 8GB. Anbefalt? Hvilket minne burde kjøpes? http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11209&mfr=&filter=A00061.K260703.A02004.K245395.A00056.K235906.

Endret av Scotty
Lenke til kommentar

Til et annet tema.. har 4GB på 15" Macbook Pro (mid 2012), ønsker å oppgradere til 8GB. Anbefalt? Hvilket minne burde kjøpes? http://www.komplett....A00056.K235906.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657922

Koster knapt mer enn Crucial brikkene, ikke at det er noe særlig poeng å velge noe annet enn det billigste til bærbare ettersom overklokking osv ikke er noe alternativ uansett så om du går for de billigste eller de dyreste 1600MHz modulene har nada å si i praksis. På MacBook Pro så har du null tilgang til EFI så du kan heller ikke kjøre strammere timing på brikker som eventuelt støtter det (1600MHz @ 8-8-8-24, eller 7-7-7-20 er jo ikke unormalt) men igjen så får du uansett ikke kjørt de på de bedre innstillingene da Macen sin EFI vil sette til default 1600MHz @ 9-9-9-24 uansett.

Hadde valgt Corsair da prisforskjellen er marginal og når det kommer til minnebrikker så har jeg best erfaring med Corsair, de ser jo litt mer funky ut også da og ikke like lett å "ødelegge" med tanke på 90% av minnebrikkene er dekket med kjøleribbe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...