Shruggie Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Jeg bruker en 20" 16:9 skjerm på høykant når jeg ser på kode/dabbler i programmering/scripts. Oh teh linecount... Men litt upraktisk å ha den i laptopveska, selvsagt... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Er det noen av dere som kan bekrefte at fransk tastatur (MBP) har like mange taster, og på samme fysiske sted, som det norske tastaturet? Om det er like mange taster tør jeg ikke si (selv om jeg tror det), men de er i hvert fall plassert forskjellig. Der norske og engelske tastaturer har Q-W-E-R-T-Y, har de franske tastaturene A-Z-E-R-T-Y. Og det er flere andre forskjeller også. (Det kan skimtes på bildet under spørsmålsposten din.) Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Om det er like mange taster tør jeg ikke si (selv om jeg tror det), men de er i hvert fall plassert forskjellig. Jeg vet, men så lenge det er like mange går det bra. Grunnen til at jeg spør er at jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en ny MacBook Pro i USA, og hvis jeg velger en med fransk tastatur kan jeg enkelt bytte ut knappene med norske. Det er litt verre hvis tastaturet er amerikansk engelsk, for da må hele rammen byttes ut grunnet ulikt antall knapper. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Tilbyr de fransk tastatur? I Quebec ville jeg på en måte forstått det, men... Spansk virker mer naturlig... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Jeg kan velge mellom fransk, spansk og japansk (i tillegg til US engelsk) i Apple Store. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Hvorfor bytte tastaturet i det hele tatt? Begge mine MBP har amerikansk layout, men det funker da helt fint likevel... æøå. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Hvorfor bytte tastaturet i det hele tatt? Jeg liker ikke den rare Enter-knappen. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Enig... Vet ikke hvor ofte jeg har sendt en melding eller fullført et webskjema midt i epostadressen fordi enter er der @ burde vært. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Nye MBP-batteriet er limt fast til toppdekselet. Synes synd på teknikere nå... 1 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 (endret) Jeg liker ikke den rare Enter-knappen. Fair enough... Irriterer meg over den selv faktisk. Endret 13. juni 2012 av MartinF Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Limt fast? Why? Det er ikke bare sånn dobbeltsidig teip eller noe for å montere enklere da? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Limt fast? Why? Det er ikke bare sånn dobbeltsidig teip eller noe for å montere enklere da? Why? Ask the douche. Limet er sterkt nok til at iFixIt ikke tør å prøve å få av batteriet, i fare for å skade maskinen. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Sukk... Unødvendig... Men det høres strengt tatt ut som en marketing decision, og involverte nok ikke Ive... Jeg tar selvsagt utgangspunkt i at motivasjonen er å utelukke eksterne batteribytter. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Det var ikke et problem på maskinene fra 2009 og oppover, såvidt jeg vet. Har enda til gode å høre om noen som har byttet batteri "rogue" på dem. Ei heller har jeg aldri sett noen komme inn. Det er ting som dette som gjør teknikere irriterte. En operasjon som burde ta noen minutter, ender opp med å være langt mer tidkrevende og komplisert. (For ikke å snakke om defekte på-knapper på iMac. Ingen egen del nei, hele kabinettet må byttes. Hele driten. Til informasjon, det er mange deler i en iMac når du må demontere den helt.) Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Ja, men de satser tungt på Kina nå, vet du... Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Du kan bytte verken RAM eller HD i de nye MacBook Proene? Da er jeg redd jeg sitter på min siste MacBook Pro, nå. Liker virkelig ikke retningen de har tatt maskinene. Jeg gir blaffen i 0,00005 mm tynnere skjerm når det går utover brukervennlighet på andre områder. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Bare på retina-modellen - den vanlige kan du bytte RAM og harddisk i. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Ah, ok. Det er en fordel da. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Da ble det Retina MBP på meg òg. Satser på å rettferdiggjøre prisen med høy produktivitet, hehe. Levering står hos meg som 23-27 Juli. Samme som dere som bestilte tidligere? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 11-17 Juli hos meg, 2-3 uker leveringstid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå