Tafsen Skrevet 1. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2012 Har sett litt på denne http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=639424 Tanker? Jeg kjøpte denne, og er veldig fornøyd med den sålangt: http://www.komplett....aspx?sku=657310 Greie lese-/skrivehastigheter. Rebooter OSX på rundt 19 sekunder. I tillegg har jeg fjernet DVD-driven min og satt inn en litt billigere versjon av OWCs Data Doubler, som lar deg koble til en ekstra HD/SSD til Macen. http://eshop.macsale.../OWC/DDAMBS0GB/ Kor mykje kom den på, inkl. frakt og toll? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 1. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Føler meg passe dum når jeg spør om dette, men har nettopp startet å bruke Pages i OS X fremfor Word (for å teste det ut) og jeg har støtt på et ørlite problem.. Hvordan endrer seg til norsk stavekontroll? Jeg har lagt inn norsk stavekontroll i OS X, og dette fungerer jo til Word, Chrome og alt mulig og innstillingene står til Norsk Bokmål (Library) men Pages forholder seg fremdeles til Amerikansk stavekontroll og jeg ser ingen umiddelbar måte å endre dette på? EDIT: Nevermind, jeg fant det ut til slutt. Merkelig knotete måte å sette det opp på via "Inspector" menyen, burde vært mulig å endre språk under Edit --> Spelling Endret 1. mai 2012 av RamGuy Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 1. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2012 noen som har noen tanker angående Mac mini 2012 modell, realistisk at den blir lansert i juni? Fikk lyst på en slik sak som media center.. Men vil helst hatt SSD disk og litt forbedringer på hardware fronten før jeg kjøper. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 2. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2012 Kor mykje kom den på, inkl. frakt og toll? Som sagt, kjøpte en billigere versjon av den som jeg fant på eBay. Betalte vel bare $20 eller noe sånn for den. -- Kjapt spørsmål; I Snow Leopard og eldre versjoner av OSX kunne man trykke cmd + Knappen til venstre for 1 ( ) for å bytte mellom alle vinduene du har åpen i et program. Dette funker ikke i Lion. Har de fjernet den, eller flyttet den til et annen kommando? Anyone? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 2. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2012 Føler meg passe dum når jeg spør om dette, men har nettopp startet å bruke Pages i OS X fremfor Word (for å teste det ut) og jeg har støtt på et ørlite problem.. Hvordan endrer seg til norsk stavekontroll? Jeg har lagt inn norsk stavekontroll i OS X, og dette fungerer jo til Word, Chrome og alt mulig og innstillingene står til Norsk Bokmål (Library) men Pages forholder seg fremdeles til Amerikansk stavekontroll og jeg ser ingen umiddelbar måte å endre dette på? EDIT: Nevermind, jeg fant det ut til slutt. Merkelig knotete måte å sette det opp på via "Inspector" menyen, burde vært mulig å endre språk under Edit --> Spelling Hm, hvor i inspektør-vinduet fant du dette valget? Er på utkikk etter det samme selv. Og hvordan "legger man inn" norsk stavekontroll i OS X? Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 2. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2012 Kjapt spørsmål; I Snow Leopard og eldre versjoner av OSX kunne man trykke cmd + Knappen til venstre for 1 ( ) for å bytte mellom alle vinduene du har åpen i et program. Dette funker ikke i Lion. Har de fjernet den, eller flyttet den til et annen kommando? Anyone? Snarveier og beinveier. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 2. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2012 Jo takk, men jeg vet jo ikke hva jeg leter etter... Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 2. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2012 FAEN. Jeg har jo eksternt tastatur nå, og da er jo ikke < og > på samme plass som på MacBooken. Flaut! Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 3. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2012 Min første post i Apple delen av dette forumet! Har hatt en laptop som etter 5 år 7 mnd og 1 uke tok dukken, og siden den kun har vært koblet opp mot TV tenkte jeg at nå kjøper jeg meg Apple TV og iPad. Totalt sett er jo dette billigere enn ny laptop eller HTPC, og gir meg mye mer for pengene. Men hvordan er det å jailbrake 3. gen AppleTV og er det virkelig SÅ lett å innstallere XBMC på den som folk skal ha det til? Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 3. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2012 Det finnes pr idag ikke noen fungerende jailbreak til den siste utgaven av Apple TV. Vi har også en egen apple-tv tråd her på forumet Lenke til kommentar
greenman Skrevet 3. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2012 Hei folkens. En venninne av meg sin MBP vil ikke slå seg på. Hun sier at det bare kommer en hvit skjerm med en mappe med et spørsmålstegn på som blinker. Er det harddisken som har tatt kvelden da eller? Noen måte å fikse dette på egenhånd? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2012 Jepp, høyst sansynligvis. Test om det går an å installere OSX på disken, og hvis det ikke gjør det må man bytte disk. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 3. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2012 Så sjangsene for at hun får ut eksamensoppgaven sin innen onsdag eller veldig liten? Lenke til kommentar
anters Skrevet 3. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2012 Når kan man forvente at det kommer ny macbook air? Vurderer å kjøpe en nå, men gidder jo ikke gjøre det om det er en ny en rett rundt hjørnet Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 3. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2012 Hei folkens. En venninne av meg sin MBP vil ikke slå seg på. Hun sier at det bare kommer en hvit skjerm med en mappe med et spørsmålstegn på som blinker. Er det harddisken som har tatt kvelden da eller? Noen måte å fikse dette på egenhånd? Kan også være SATA-kabelen. Når er MBPen hennes fra? Tilfeldigvis høsten 2009? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 3. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2012 Så sjangsene for at hun får ut eksamensoppgaven sin innen onsdag eller veldig liten? Hun kan være heldig å få ut filer ved bruk av http://guides.macrumors.com/Target_Disk_Mode Lenke til kommentar
greenman Skrevet 3. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2012 Hei folkens. En venninne av meg sin MBP vil ikke slå seg på. Hun sier at det bare kommer en hvit skjerm med en mappe med et spørsmålstegn på som blinker. Er det harddisken som har tatt kvelden da eller? Noen måte å fikse dette på egenhånd? Kan også være SATA-kabelen. Når er MBPen hennes fra? Tilfeldigvis høsten 2009? Den er mid 2011. Så sjangsene for at hun får ut eksamensoppgaven sin innen onsdag eller veldig liten? Hun kan være heldig å få ut filer ved bruk av http://guides.macrum...arget_Disk_Mode Skal sjekke det ut Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2012 Så sjangsene for at hun får ut eksamensoppgaven sin innen onsdag eller veldig liten? Prøve å reparer premissions ovs før og be til høyere makter. Men tror nok de har gått fyken ja, i bestefall kan du jo koble disken til en annen maskin som en disk nr2 og se om du kan få ut data fra den. Dette er en god tid for å anbefale Apple TimeCapsule eller NAS for automatisk TimeMachine Backup. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2012 Ta ut disken og speil den til en annen disk før du gjør noe annet. En uke bør ikke være noe problem så lenge det lar seg fikse, men uten å vite på forhånd om det _kan_ fikses er det jo ikke lett å forutse noe som helst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå