Tastatur Skrevet 28. april 2012 Rapporter Del Skrevet 28. april 2012 Hei, jeg skifta nettop batteri på min Magic Mouse, og nå vil den ikke slå seg på. Har prøvd å sette tilbake de gamle batteriene (som ikke var 100% tomme), uten hell. Noen som har løsningen? Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 28. april 2012 Rapporter Del Skrevet 28. april 2012 Har du prøvd å slå den av og på? Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 28. april 2012 Rapporter Del Skrevet 28. april 2012 Ja det har jeg, men jeg fikk til nå Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 29. april 2012 Rapporter Del Skrevet 29. april 2012 Da ingen av usb portene på macen fungerer så lurte jeg på om det finnes programmer som kan få macen å dele usb porter med andre pcer? liksom at jeg kobler iphonen inn i en annen pc, og den da dukker opp i macen Aller helst til ubuntu, men windows kan gå ann. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 29. april 2012 Rapporter Del Skrevet 29. april 2012 Jeg fant http://www.eltima.com/products/usb-over-network-mac/ Det virker som om macen blokerer innkomende tilkoblinger. Jeg kan ikke finne usb enheten fra en annen maskin, men en annen maskin kan finne ting jeg deler på macen. Andre eksempler på det er at xboxen ikke kan koble til macen dersom jeg skal streame fra eksmepel Vuze, men den klarer å finne macen. Brannmur er av, hva kan det være? Forresten brannmur er også slått av på maskinen jeg deler usb fra. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 30. april 2012 Rapporter Del Skrevet 30. april 2012 Kjapt spørsmål; I Snow Leopard og eldre versjoner av OSX kunne man trykke cmd + Knappen til venstre for 1 ( ) for å bytte mellom alle vinduene du har åpen i et program. Dette funker ikke i Lion. Har de fjernet den, eller flyttet den til et annen kommando? Lenke til kommentar
eesp Skrevet 30. april 2012 Rapporter Del Skrevet 30. april 2012 Er på utkikk etter en stillegående harddisk til min MacBook Pro. Ikke SSD, da de blir for små og dyre. Noen som har forslag eller erfaringer? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 30. april 2012 Rapporter Del Skrevet 30. april 2012 Ja, spar til SSD. 2 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 30. april 2012 Rapporter Del Skrevet 30. april 2012 Ja, spar til SSD. SSD er definitivt veien å gå. Byttet til min første SSD for noen uker siden. Fantastisk oppgradering, på tross av mindre lagringsplass. Lenke til kommentar
eesp Skrevet 30. april 2012 Rapporter Del Skrevet 30. april 2012 Har kommet frem til at SSD kanskje er det beste. Kjøpe en litt mindre SSD og heller ha en eksterndisk for de store filene osv. Har sett litt på denne http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=639424 Tanker? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 30. april 2012 Rapporter Del Skrevet 30. april 2012 Jeg ville sett på Crucial sin m4, Intel 520 eller Samsung sin 830-serie. Har forstått det slik at ansatte i Apple selv foretrekker Intel og Samsung sine disker, etter å ha lest rundt på nettet, mens Crucial m4 er godt anbefalt på diverse forumer. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 30. april 2012 Rapporter Del Skrevet 30. april 2012 Har lest at flere har hatt problemer med Crucial M4 i MBP. Jeg har installert både Samsung 830 og Intel 520 i flere MacBooks og det har gått helt fint 1 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 30. april 2012 Rapporter Del Skrevet 30. april 2012 Har sett litt på denne http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=639424 Tanker? Jeg kjøpte denne, og er veldig fornøyd med den sålangt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657310 Greie lese-/skrivehastigheter. Rebooter OSX på rundt 19 sekunder. I tillegg har jeg fjernet DVD-driven min og satt inn en litt billigere versjon av OWCs Data Doubler, som lar deg koble til en ekstra HD/SSD til Macen. http://eshop.macsales.com/item/OWC/DDAMBS0GB/ Lenke til kommentar
greenman Skrevet 30. april 2012 Rapporter Del Skrevet 30. april 2012 Ville ikke anbefalt OCZ SSDer. OCZ har diskene med mest feil og minst levetid på markedet. Dette gjelder så klart ikke alle, men jeg hadde ikke tatt sjangsen. Intel 520 og Samsung 830 er to av de mest stabile diskene på markedet. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 30. april 2012 Rapporter Del Skrevet 30. april 2012 Jeg misliker Corsair, pga. deres "retail == beta" policy. 1 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 30. april 2012 Rapporter Del Skrevet 30. april 2012 Ville ikke anbefalt OCZ SSDer. OCZ har diskene med mest feil og minst levetid på markedet. Jeg hørte det omvendte. OCZ stabil, sammen med Intel. Intel det dyrere valget. Lenke til kommentar
eesp Skrevet 30. april 2012 Rapporter Del Skrevet 30. april 2012 Da blir det mest sannsynlig denne http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=648573 eller er intel 520 å foretrekke? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 30. april 2012 Rapporter Del Skrevet 30. april 2012 Både intel 520 og samsung 830 er veldig gode disker. Personlig hadde jeg gått for intel uten en god begrunnelse. Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 30. april 2012 Rapporter Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Når jeg kobler Macene mine til en ikke-Apple ekstern skjerm merker jeg alltid at fontene blir ganske rare, litt som om ord blir dratt fra hverandre og som om det kommer et lite mellomrom imellom hver bokstav, hva skyldes dette? Endret 30. april 2012 av Tastatur Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 30. april 2012 Rapporter Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Uhm.. Har en tethered jailbreak av iOS 5.1 på min iPhone 4 og forsøker nå å fjerne den, men det er visst lettere sagt enn gjort.. Har nå forsøkt å holde inn Wake / Sleep / Power + Home i 15-20 sekunder og fortsettere å holde inn home under oppstart og får da noen ganger opp (noen ganger ikke) beskjed om å koble til iTunes hvor jeg får beskjed om at telefonen står i recovery modus som lastet ned iOS 5.1 og la inn på nytt (visstnok) men prosessen tar bare 5-10min og alt av innstillinger, programmer, musikk og CYDIA ligger fremdeles på telefonen etterpå.. Så det har jo tydeligvis ikke være noen skikkelig hard reset? Gikk nå inn i innstillingene og kjørte reset av innstillingene, deretter kjørte jeg en reset av all data og fremdeles ligger blant annet Draw Something og CYDIA på telefonen?! Forsøkte igjen å holde inn Wake / Sleep / Power + Home men nå vil den ikke gå i recovery modus i det hele tatt, bare starter opp som vanlig. Siden når skulle det bli så fryktelig vanskelig å resette telefonen og fjerne jailbreak? Må jeg kjørte RedSn0w for å fjerne jailbreak? EDIT: Fungerte plutselig på forsøk nr5-6. Endret 30. april 2012 av RamGuy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå