Hotel Papa Skrevet 12. april 2012 Rapporter Del Skrevet 12. april 2012 (endret) Alright, takk for hjelpen Edit: Hva gjør han for å få ut CDen? Virker ikke som om den vil mates ut... Endret 12. april 2012 av Hotel Papa Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 13. april 2012 Rapporter Del Skrevet 13. april 2012 Kjøpte en MBA sensommeren 2011, men synes trackpaden er blitt veldig irriterende. Den kan finne på å venstreklikke bare ved den minste berøring, eller av og til trenge et skikkelig trykk for å registrere noe. Når jeg scroller høyreklikker den av og til av seg selv. Andre ganger fungerer den også helt fint, så det er kanskje litt vanskelig å bevise alt dette til noen på flekken. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Kan jeg fikse problemet selv, eller må jeg til verksted/garanti? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 13. april 2012 Rapporter Del Skrevet 13. april 2012 Fungerer den normalt hvis du deaktiverer "tapping", altså slik at du må trykke? Uansett vil du nok måtte sende den inn til autorisert verksted for å få det reparert. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 13. april 2012 Rapporter Del Skrevet 13. april 2012 Det hjelper ikke å deaktivere tapping når den innimellom registrer både trykk og dobbelttrykk bare jeg er borti touchpaden eller scroller. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 15. april 2012 Rapporter Del Skrevet 15. april 2012 Hei! Vil Apple TV funke i Norge hvis man kjøper den i USA? Hva vil funke/ikke funk? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. april 2012 Rapporter Del Skrevet 15. april 2012 Det er nøyaktig samme enheten, null forskjell. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 15. april 2012 Rapporter Del Skrevet 15. april 2012 Nå har jeg bestilt meg en MacBook Pro 15" med høyoppløst og anti-refleks skjerm, med Crucial m4 128GB SSD og 8GB Corsair minne! Skal til Sandefjord å hente den i morgen, gleder meg! Den blir da hovedmaskina mi. 3 Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. april 2012 Rapporter Del Skrevet 15. april 2012 Far min kjøpte seg en AirPort Extreme nettopp da den gamle routeren knelte. Han har to stk iPad 1.generasjon, en iPhone 3GS og en iPhone 4 pluss et par windows baserte pcer i huset. Alle apparater kobler seg til det trådløse nettet uten problemer, med unntak av begge telefonene. iPhonene klarer ikke finne nettverket engang når han søker. Noen som aner hva problemet kan være her? Tips til feilsøking? Jeg synes det hele høres veldig merkelig ut da han kommer seg på nett med iPad men ikke iPhone.. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. april 2012 Rapporter Del Skrevet 15. april 2012 Det er ikke samme trådløse NIC i iPhone som i iPad så det er ingen større likheter mellom en iPhone og en iPad i dette tilfellet enn det er mellom en hvilken som helst MacBook og Windows maskin. Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. april 2012 Rapporter Del Skrevet 16. april 2012 Det er ikke samme trådløse NIC i iPhone som i iPad så det er ingen større likheter mellom en iPhone og en iPad i dette tilfellet enn det er mellom en hvilken som helst MacBook og Windows maskin. Ok, ja det forklarer den biten hvertfall. Men ingen lure tips til løsning? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 16. april 2012 Rapporter Del Skrevet 16. april 2012 Hei! Vil Apple TV funke i Norge hvis man kjøper den i USA? Hva vil funke/ikke funk? Du vil antagelig ikke få med et strømadapter som er tilpasset norsk standard. Men det fikses med en enkel pluggovergang - strømadapteret takler norske spenninger. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 16. april 2012 Rapporter Del Skrevet 16. april 2012 Hvis boksen er ny (dvs mindre enn 90 dager siden kjøp) skal det vel være med gratis telefonsupport; jeg ville ringt Apple. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 16. april 2012 Rapporter Del Skrevet 16. april 2012 Hei! Vil Apple TV funke i Norge hvis man kjøper den i USA? Hva vil funke/ikke funk? Du vil antagelig ikke få med et strømadapter som er tilpasset norsk standard. Men det fikses med en enkel pluggovergang - strømadapteret takler norske spenninger. Ingen behov for ekstern "adapter" som du kaller det eller PSU til Apple-TV, den er innebygget og man bruker en helt vanlig 8-talls apparatkabel. Fåes på enhver elektrobutikk til en tier eller to. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 16. april 2012 Rapporter Del Skrevet 16. april 2012 De fleste moderne strømforsyninger håndterer 100-240V (ca), så man trenger bare ny strømkabel til en AppleTV. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 16. april 2012 Rapporter Del Skrevet 16. april 2012 Far min kjøpte seg en AirPort Extreme nettopp da den gamle routeren knelte. Han har to stk iPad 1.generasjon, en iPhone 3GS og en iPhone 4 pluss et par windows baserte pcer i huset. Alle apparater kobler seg til det trådløse nettet uten problemer, med unntak av begge telefonene. iPhonene klarer ikke finne nettverket engang når han søker. Noen som aner hva problemet kan være her? Tips til feilsøking? Jeg synes det hele høres veldig merkelig ut da han kommer seg på nett med iPad men ikke iPhone.. Hva heter nettverket han skal koble til? Jeg hadde et lignende problem og fant ut at problemet lå i at iPhone ikke likte mellomrom i SSID/navnet på nettverket. Bytt fra "eksempel navn" til "eksempel_navn" Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. april 2012 Rapporter Del Skrevet 17. april 2012 Visste dere at alle apple wireless adaptere utelukkende kan bruke dual band på 5GHz båndet og ikke 2.4 GHz båndet? Cause I sure didn't! Nå må jeg kjøpe ny router IGJEN! Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. april 2012 Rapporter Del Skrevet 17. april 2012 Hva heter nettverket han skal koble til? Jeg hadde et lignende problem og fant ut at problemet lå i at iPhone ikke likte mellomrom i SSID/navnet på nettverket. Bytt fra "eksempel navn" til "eksempel_navn" SSID består bare av et ord, samme navn som de brukte på gamle routeren så det er nok ikke der. Men nå fikk jeg høre at de ikke kommer seg på nett lengre med en av de bærbare heller så da ser det ut til det er IP-konflikt eller noe slikt. Ba han sjekke om den sto i bridge-mode eller ikke så får vi se. Sløvt at jeg ikke tenkte på det tidligere, ble bare forvirra av at det kun var telefonene som ikke kom online. Ikke så lett å være IT-support via tlf alltid. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 17. april 2012 Rapporter Del Skrevet 17. april 2012 Hva heter nettverket han skal koble til? Jeg hadde et lignende problem og fant ut at problemet lå i at iPhone ikke likte mellomrom i SSID/navnet på nettverket. Bytt fra "eksempel navn" til "eksempel_navn" SSID består bare av et ord, samme navn som de brukte på gamle routeren så det er nok ikke der. Men nå fikk jeg høre at de ikke kommer seg på nett lengre med en av de bærbare heller så da ser det ut til det er IP-konflikt eller noe slikt. Ba han sjekke om den sto i bridge-mode eller ikke så får vi se. Sløvt at jeg ikke tenkte på det tidligere, ble bare forvirra av at det kun var telefonene som ikke kom online. Ikke så lett å være IT-support via tlf alltid. Hehe, kjenner meg igjen. Høres ut som IP-konflikt om det er en PC som sliter og ja. I kjæresten min sin leilighet var det 2 av 3 macer som ikke fant nettverket, da hjalp det å bytte kanal på ruteren. Du kan jo gi det et forsøk. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. april 2012 Rapporter Del Skrevet 17. april 2012 (endret) Visste dere at alle apple wireless adaptere utelukkende kan bruke dual band på 5GHz båndet og ikke 2.4 GHz båndet? Cause I sure didn't! Nå må jeg kjøpe ny router IGJEN! Ikke helt sikker på hva du sikter til nå, med Apple Wireless adaptere tenker du da på de trådløse kortene i Mac maskiner, eller noe eksterne greier? Apple AirPort Extreme og Apple TimeCapsule har begge Dual-Band, det vil si at de støtter å kjøre både et 2.4GHz og et 5.0GHz nettverk samtidig. Det er så vidt jeg vet ytterst få trådløse adaptere som støtter dual-band i den forstand at de kan være koblet til et 2.4GHz og et 5.0GHz nettverk SAMTIDIG. I for seg så betyr vell strengt tatt bare dual-band at du har et aksesspunkt, router eller nettverkskort som støtter å koble seg til både 2.4GHz og 5.0GHz nettverk, ikke nødvendigvis samtidig. Hva skal du uansett med et adapter som støtter å kjøre på både 2.4GHz og 5.0GHz samtidig? Mulig jeg har misforstått noe her. Endret 17. april 2012 av RamGuy Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 17. april 2012 Rapporter Del Skrevet 17. april 2012 Sitter med 15" MBP nå, med høyoppløst skjerm, som er anti-refleks behandlet, samtidig som jeg har en Crucia m4 128GB SSD og 8GB minne fra Corsair i den, det går godt unna, en fin kombinasjon og en super maskin! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå