Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Skal ikke være noe annerledes kontra Windows og Linux maskiner, du skriver inn http:// eventuelt https:// og IP-adressen i nettleseren, kommer du ikke frem da så er det noe galt med NAS-enheten eller måten nettverket er konfigurert.

 

Skal du aksessere nettverkslagring fra OS X så trykker du CMD + K og skriver inn AFP://*IP-adressen* om du har Apple File Protocol kjørende på enheten, eventuelt SMB://*IP-adressen* om du har vanlige Samba / CIFS Windows kjørende eller NFS://*IP-adresse* om du kjører NFS / UNIX fra den. Av erfaring så anbefaler jeg AFP for best ytelse mot Mac maskiner, NFS fungerer også bra men Samba / CIFS har aldri vært optimalt med tanke på ytelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herlig!

 

Jeg vet ikke hva han kjører på NASen, er en synology sak som er satt opp på et hjemmenettverk. Får prøve litt forskjellige metoder.

 

Edit: Får ikke til å koble på NASen ved å skrive inn IPen i nettleser eller via finder + cmd-k. :hmm: Prøver et program fra Synology nå..

 

Edit2: Det virket heller ikke med programvaren fra synology.... Slått av brannmuren og har ikkeno antivirus.

 

Edit3: Det er to routere på nettverket, én draytech router og én Airport Express. AEen er koblet på Draytechen, men likevel kommer de opp som to nettverk, men det er egentlig det samme nettverket. Da jeg var koblet på Draytechen fant jeg ingenting, selv ikke når vi opprettet en ftp server på NASen. Med en gang jeg koblet på AEen, så gikk alt silkysmooth.. Og jeg sitter igjen som et spørsmålstegn.

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

En kompis har prøvd å ta en clean install av Macbooken sin (den hvite). Jeg vet ikke heeelt hva det er han har gjort, men han får disse to vinduene opp:

 

Han bruker installeringsdisken fra en Macbook Pro. Er det derfor installeringen tuller?

Han har prøvd å starte den i sikkerhetsmodus, men det gikk ikke.

Noen som vet hva han må gjøre for å kunne installere OSX på nytt? (Snow Leopard).

 

 

Edit: Han har ingen Time Machine backup...

6a690407.jpg

cd885490.jpg

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...