RamGuy Skrevet 6. april 2012 Rapporter Del Skrevet 6. april 2012 Skal ikke være noe annerledes kontra Windows og Linux maskiner, du skriver inn http:// eventuelt https:// og IP-adressen i nettleseren, kommer du ikke frem da så er det noe galt med NAS-enheten eller måten nettverket er konfigurert. Skal du aksessere nettverkslagring fra OS X så trykker du CMD + K og skriver inn AFP://*IP-adressen* om du har Apple File Protocol kjørende på enheten, eventuelt SMB://*IP-adressen* om du har vanlige Samba / CIFS Windows kjørende eller NFS://*IP-adresse* om du kjører NFS / UNIX fra den. Av erfaring så anbefaler jeg AFP for best ytelse mot Mac maskiner, NFS fungerer også bra men Samba / CIFS har aldri vært optimalt med tanke på ytelse. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 6. april 2012 Rapporter Del Skrevet 6. april 2012 (endret) Finder: Cmd-K FTP for store filer, NFS for å se hva som finnes på serveren, Samba hvis admin er en idiot. Endret 6. april 2012 av tofagerl Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 6. april 2012 Rapporter Del Skrevet 6. april 2012 (endret) Herlig! Jeg vet ikke hva han kjører på NASen, er en synology sak som er satt opp på et hjemmenettverk. Får prøve litt forskjellige metoder. Edit: Får ikke til å koble på NASen ved å skrive inn IPen i nettleser eller via finder + cmd-k. Prøver et program fra Synology nå.. Edit2: Det virket heller ikke med programvaren fra synology.... Slått av brannmuren og har ikkeno antivirus. Edit3: Det er to routere på nettverket, én draytech router og én Airport Express. AEen er koblet på Draytechen, men likevel kommer de opp som to nettverk, men det er egentlig det samme nettverket. Da jeg var koblet på Draytechen fant jeg ingenting, selv ikke når vi opprettet en ftp server på NASen. Med en gang jeg koblet på AEen, så gikk alt silkysmooth.. Og jeg sitter igjen som et spørsmålstegn. Endret 6. april 2012 av Hotel Papa Echo Lenke til kommentar
D02 Skrevet 7. april 2012 Rapporter Del Skrevet 7. april 2012 Noen som vet hvor jeg finner symbolene { } på norsk tastatur på en MBP? er jo ikke mulig å drive med html og css uten :O Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 7. april 2012 Rapporter Del Skrevet 7. april 2012 (endret) alt + shift + 8/9 Endret 7. april 2012 av Hotel Papa Echo Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. april 2012 Rapporter Del Skrevet 7. april 2012 Og hvis noen lurer på om ikke det er irriterende når man programmerer, så er svaret "JA, FOR FAEN!". Heldigvis er det bare å switche over til engelsk tastatur når man bruker xcode. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 8. april 2012 Rapporter Del Skrevet 8. april 2012 Må mekke en bootbar minnepinne for XP-installasjon. Noe program som duger for å lage det fra Mac? Lenke til kommentar
blured Skrevet 8. april 2012 Rapporter Del Skrevet 8. april 2012 Programmet som følger med: Disk Utility. Tok meg fem minutter å lage en bootbar minnepinne for OSX Lion. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. april 2012 Rapporter Del Skrevet 9. april 2012 Er det noen som bruker Final Cut Pro X her? Hva er greia med "Background Tasks" (Transcoding og analysering)? Burde man la den kjøre ferdig, før man begynner å redigere? Tar jo så sinnsykt lang tid for den å bli ferdig... Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 9. april 2012 Rapporter Del Skrevet 9. april 2012 (endret) Hvis noen lurer på hvor icloud er så har jeg ei venninne som tok bilde av den på vei over alpene for noen dager siden: Endret 9. april 2012 av Solaar 4 Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 9. april 2012 Rapporter Del Skrevet 9. april 2012 Hvis noen lurer på hvor icloud er så har jeg ei venninne som tok bilde av den på vei over alpene for noen dager siden: Gud finnes! 1 Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 12. april 2012 Rapporter Del Skrevet 12. april 2012 Tror det er eplet som finnes! Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 12. april 2012 Rapporter Del Skrevet 12. april 2012 Evt Steve som allerede har satt sitt preg på de evige jaktmarker ... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. april 2012 Rapporter Del Skrevet 12. april 2012 Og hvis noen lurer på om ikke det er irriterende når man programmerer, så er svaret "JA, FOR FAEN!". Heldigvis er det bare å switche over til engelsk tastatur når man bruker xcode. Smakssak. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 12. april 2012 Rapporter Del Skrevet 12. april 2012 Når jeg kopierer inn en lenke til et bilde(f.eks jpg) så lastes automatisk bildet ned og åpnes i ColorSync. Hvordan skrur jeg av denne funksjonen? Ønsker kun å se bildet i nettleseren på vanlig måte. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 12. april 2012 Rapporter Del Skrevet 12. april 2012 sounds like your image files are linked to the colorsync app - open the Info palettefor one of those images and check the "open with" property... change the application to your preferred app and press the "Change all..." button. http://lists.apple.com/archives/colorsync-users/2011/Jan/msg00091.html Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 12. april 2012 Rapporter Del Skrevet 12. april 2012 (endret) En kompis har prøvd å ta en clean install av Macbooken sin (den hvite). Jeg vet ikke heeelt hva det er han har gjort, men han får disse to vinduene opp: Han bruker installeringsdisken fra en Macbook Pro. Er det derfor installeringen tuller? Han har prøvd å starte den i sikkerhetsmodus, men det gikk ikke. Noen som vet hva han må gjøre for å kunne installere OSX på nytt? (Snow Leopard). Edit: Han har ingen Time Machine backup... Endret 12. april 2012 av Hotel Papa Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 12. april 2012 Rapporter Del Skrevet 12. april 2012 Han bruker installeringsdisken fra en Macbook Pro. Er det derfor installeringen tuller? Jepp. De diskene som følger med maskiner funker kun på den maskintypen. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 12. april 2012 Rapporter Del Skrevet 12. april 2012 Hva er alternativene hans da, hvis han ikke finner sin egen disk igjen? Kjøpe OSX på nytt? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. april 2012 Rapporter Del Skrevet 12. april 2012 Ja, det er ikke akkurat dyrt. http://store.apple.com/no/product/MD256 Alternativt finnes det jo... alternativer... Merk dog at han må ha 64-bit prosessor for å installere Lion. Ellers må han ha Snow Leopard. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå