Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.apple.com.../mountain-lion/

OS X Mountain Lion.

Hva syns folket? Jeg syns det begynner å bli litt mye multitouch-funksjoner, men Messages osv. tar jeg imot med glede. 10.8 kan også bety slutten for Growl, med det nye notificationssenteret.

Hvordan kan det bli for mye multitouch-funksjoner? Er jo ikke akkurat som om du MÅ bruke de eller ikke kan skru de av? Litt rar påstand.

Jeg syns det ser spennende ut!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, hjelp...

Tenkte å formatere hele harddisken i Macen, slik at jeg kan starte på nytt. Det ligger nemlig tre partisjoner på den, hvorav to er install partisjoner for Snow Leopard og Lion. Jeg ønsker å bli kvitt disse, og tenkte det var så enkelt som å gå på disk utility og klikke slett, men får da følgende beskjed:

7f704ef921710083e858cc3f3057cbf0.png

Den partisjonen er på 32 gb, og jeg har en til som er på 10 gb. Jeg har prøvd å gjøre dette også i disk utility under innstallering av Lion, men får samme beskjed da også. Har prøvd å boote opp fks. i Linux for å få fjernet de, men av en eller annen grunn så liker ikke Linux (Ubuntu) meg og etter en kveld med bannskap og irritasjon så ga jeg opp det også.

Spørsmålet er: Hvordan kan jeg få fjernet de to partisjonene som bare tar opp plass på harddisken min?

Lenke til kommentar

Syntes det er noe merkelig med min MacBook Pro 17" Early-2011 modell for tiden. Batteriet går tomt raskere enn noen gang (føles hvertfall sånn), den har nå gått fra 100% til 56% på under 2 timer og da har jeg ikke gjort noe mer krevende enn å kjøre Google Chrome og Messages samtidig som Twitter, Dropbox, MenuTab Pro for Facebook, MenuTab for Google+, Growl ligger i bakgrunnen også kjører den jo faste TimeMachine Backups osv..

Normalt så tok det vell minimum 5-6 timer fra 100% ned til ca 10-15%, om ikke lenger og nå ser dette ut til å ta toppen 4 timer. Vet at batteriet blir dårligere med tiden men maskiner jo ikke 1år gammel engang.

Laderen har vært defekt engang, men nå ser den nye ut til å lade veldig tregt hvor den ofte står som "not charging" som er normalt om jeg belaster maskinen fult og dermed forbruker mye strøm men nå kan det skje selv ved kun nettlesing og litt web-tv....

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Syntes det er noe merkelig med min MacBook Pro 17" Early-2011 modell for tiden. Batteriet går tomt raskere enn noen gang (føles hvertfall sånn), den har nå gått fra 100% til 56% på under 2 timer og da har jeg ikke gjort noe mer krevende enn å kjøre Google Chrome og Messages samtidig som Twitter, Dropbox, MenuTab Pro for Facebook, MenuTab for Google+, Growl ligger i bakgrunnen også kjører den jo faste TimeMachine Backups osv..

Normalt så tok det vell minimum 5-6 timer fra 100% ned til ca 10-15%, om ikke lenger og nå ser dette ut til å ta toppen 4 timer. Vet at batteriet blir dårligere med tiden men maskiner jo ikke 1år gammel engang.

Laderen har vært defekt engang, men nå ser den nye ut til å lade veldig tregt hvor den ofte står som "not charging" som er normalt om jeg belaster maskinen fult og dermed forbruker mye strøm men nå kan det skje selv ved kun nettlesing og litt web-tv....

Hmm, har du muligens nylig oppgradert til Lion fra Snow Leopard? Har hørt noen historier om at Lion tukler med batteriet til visse. Hvis dette er tilfelle så regner jeg med at du kan ta med Macbook'en til plassen du kjøpte den så vil de bestille et nytt batteri for deg.

Lenke til kommentar

Enkelte ganger er det rett før jeg pælmer den jævla airport expressen åt skogen altså. Etter siste oppdatering er det nesten bingo om den gidder å fungere...

Hva er egentlig trikset for å så denne søpla her til å fungere? Hvorfor er det klin umulig å få denne til å oppføre seg stabilt? Den lyser grønt men softwaren til apple finner den ikke, og når den finner den ryker hele nettet i kåken? Uansett hvor mye jeg resetter og setter den opp på nytt gir den ekle hvite boksen meg fingeren. Apple har oppdatert fw`en på dette nille produktet til helvetet... Det virker å vere 100% bingo uansett hva du gjør med den, og da rakner det fullstendig for meg.

Dette må vere det mest frustrert fyllte kjøpet jeg har gjort

Lenke til kommentar

Den lyser grønt men softwaren til apple finner den ikke, og når den finner den ryker hele nettet i kåken?

Hva er "hele nettet i kåken" sammensatt av?

Tok en ny reset på boksen, satte den opp til å koble seg til ett eksisterende nettverk, koblet den opp med nettverkskabel til ADSL-modemet. Finner den via iTunes på min MBP og Airfoil, men ikke pokker om den lar meg koble til dritten.

Finnes det gode alternativer til en Airport Express? For dette her gidder jeg ikke lenger.

EDIT: Litt trussler mot enheten ser ut til å fungere mer enn alt annet, for nå fungerer det igjen :huh:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Nevermind, den orket ikke likevel. It just works kan ta seg en bolle :p

Extreme utgaven er kanskje ikke så dum, men mitt eneste formål er å kunne streame musikk egentlig, så om det finnes andre mere åpne og kompatible løs inger der ute hadde det vert flott.

Lenke til kommentar

WiFi streamingløsninger ala Express kjenner jeg ikke til. Det jeg vet er at Express ikke er så ålreit når den skal være router og, best når den bare kobles til et eksisterende nettverk og streamer musikk. Der er den derimot stabil etter mine erfaringer (og vi har en i butikken som bare durer og går. Kan ikke huske at den har slitt med noe).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...