Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Hvordan er Intel 520 i forhold til Samsung sin 830? Har en 830 som er på vei i posten, som jeg skal bruke i Macbooken min. Har allerede en 830 i Lenovoen min, som jeg er ganske fornøyd med. Min første SSD disk, så har jo ikke det største sammenlikningsgrunnlaget.

Hvordan er det med OSX og SSD disker? Må man ta hensyn til disse TRIM greiene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pleier eplehuset å ha thunderbolt to HDMI kabler? Jeg trenger en som jeg kan koble MBAen min til plasma-tven min.

Koster de mye? Jeg ser det står mye om "mini-display-port" osv, men slik jeg forstår det så er det ikke det jeg skal ha. Det er Thunderbolt på maskinen min.

Lenke til kommentar

Er det noen andre her med MacBook Air 2011 modell som kunne delt Boot Camp Windows driverne med meg? Har forsøkt å kjøre Boot Camp Assistant de siste ukene for å få lastet ned Boot Camp driverne for Windows men blir alltid møtt med "can't install Windows Support software because it is not currently available from the software update server." og da er jeg jo like langt.

Fant en link til en Boot Camp ESD hos Apple, men denne gir meg bare feilmeldingen "This version of Boot Camp is not intended for this computer model" så det kan virke som MacBook Air 2011 modellene krever en egen versjon av Boot Camp 4.0 for at det skal la seg installere?

Og når Apple ikke har disse liggende uten på noen server, og Boot Camp Assistant under OS X nekter å laste ned driverne så blir det jo helt umulig for meg å få installert Boot Camp drivere og Boot Camp kontrollpanel under Windows som for meg gjør Windows installasjonen helt ubrukelig... Syntes det er håpløst dårlig av Apple å ikke ha sånt liggende ute på nettsidene sine når de ikke engang leverer med en DVD eller minnepenn hvor driverne følger med sånn som de har gjort tidligere. Nå vil folk som meg med andre ord sitte med skjegget i postkassa så fort som Boot Camp Assistant blir kranglete.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Kommer ann å skjermkortet. Noen macer uten dedikert skjermkortminne vil få dårligere ytelse på alt som gjelder grafikk.

Takker :)

Nå koblet jeg iMacen min til TVen, og alt gikk som en drøm, og selfølgelig begynte jeg å rote i innstillingene osv. slik at bildet på TVen ser skruklete ut. det er heller ingen "tilbake til original" knapp elns. på instillingene.

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre?

post-250711-0-85495000-1330984663_thumb.png

post-250711-0-74059400-1330984676_thumb.png

Endret av Tastatur
Lenke til kommentar

@Tastatur: Det skal i hvert fall være Oppd. frekv.: 50 Hertz (PAL) på en TV som selges i Norge.

Om ikke det fikser saken får du prøve deg litt fram. Noen ganger funker 1080i bedre enn 1080p, og kanskje er det innstillinger på TV'n du må fikle med.

Lenke til kommentar

Jeg koblet iSight kameraet fra hovedkortet i går, men når jeg slo den på igjen fant jeg ut at Wifi og BT ikke fungerte. Så jeg måtte koble det på igjen.

Det var jeg som fikk Macen kortslutta, og etter kotsluttningen har web kamera lyset lyst konstant. Så jeg lurer på om noen vet om jeg kan kutte en kabel til iSight som er i den kontakta jeg koblet fra hovedkortet i går?

Lenke til kommentar

@Tastatur: Det skal i hvert fall være Oppd. frekv.: 50 Hertz (PAL) på en TV som selges i Norge.

Om ikke det fikser saken får du prøve deg litt fram. Noen ganger funker 1080i bedre enn 1080p, og kanskje er det innstillinger på TV'n du må fikle med.

Takk for svar :) Fikk det til nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...