Shruggie Skrevet 28. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2012 Min teori blir umiddelbart at du har dårlig kjøling og trenger å sjekke både CPUen for gammel kjølepasta og viftene for støv. Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 28. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2012 Hvordan gjør jeg det? Støvsuger? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) Støvsugeren skal du holde langt borte fra innmaten av maskinen din ihvertfall mtp. statisk elektrisitet. Trykkluft på boks kan vere greit å bruke om du skal blåse rent vifter etc. Endret 28. februar 2012 av Mala Lenke til kommentar
Niram Skrevet 28. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2012 Jepp. Hvis du velger å åpne maskinen selv så bør du også skaffe deg en ESD lenke for å unngå skade på komponentene. Som Mala sier er trykkluft tingen om du skal blåse ren en maskin for støv. IKKE bruk støvsuger. Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 28. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2012 Hehe, da vet jeg det. Takk forlkens! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2012 Huff, etter å ha tilbrakt noen timer med ASUS UX31 la jeg med ett merke til hvor kornete alt blir når jeg vender tilbake til min 15" MPB 2010 modell Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2012 Har du ikke hi-res skjermen på den? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2012 Kun 1440 × 900 desverre Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2012 Auda, syns mine 1680x1050 blir litt knapt noen ganger Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 28. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2012 Er OS X mye mørkere enn Windows 7? Syns jeg må ha 50% lysstyrke selv om jeg sitter i et ganske mørkt rom med en MBA 13". I Win7 er 10-20% ofte mer enn nok. Og går det an å gjøre noe med at skjermen dimmes etter få minutter? Har skrudd av "Slightly dim the display". Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 28. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2012 System Prefs -> Energy Saver for å deaktivere dimmingen. Det er nok ikke slik at OS X krever lysere skjerm enn Windows 7, men kan godt hende kalibreringen er litt annerledes. Blir som en Spintal Tap-forsterker; spiller ikke høyere av at den går til 11 ... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 28. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2012 Er OS X mye mørkere enn Windows 7? Syns jeg må ha 50% lysstyrke selv om jeg sitter i et ganske mørkt rom med en MBA 13". I Win7 er 10-20% ofte mer enn nok. Og går det an å gjøre noe med at skjermen dimmes etter få minutter? Har skrudd av "Slightly dim the display". Caffeine er ganske fin for å midlertidig hindre dimming av skjerm. Enten over korte eller lange perioder. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 29. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2012 Mmmmmm Mac Mini som ny HTPC. Tips til god software ala Front Row? Det har ett viktig kriterie: mamma og pappa må få det til. Alle i familien har iPhone som kan brukes som fjernkontroll. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 29. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2012 XBMC/Plex? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 29. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2012 Støtter Heilage, Plex er genialt og idiotsikkert. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 29. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2012 Jeg hadde gått for XBMC over plex though Lenke til kommentar
Runar Skrevet 29. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2012 Jeg hadde gått for XBMC over plex though Hvorfor? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 29. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2012 Stemmer det at det er vanskelig å få tak i div. Apple produkter pga uværet i Asia? Fikk beskjed om at Humac ikke har hatt Timecapsule inne på flere mnd pga "det dårlige været i Asia"...? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 29. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2012 Stemmer det at det er vanskelig å få tak i div. Apple produkter pga uværet i Asia? Fikk beskjed om at Humac ikke har hatt Timecapsule inne på flere mnd pga "det dårlige været i Asia"...? De mener flommen i Thailand. Harddiskmotorprodusentene ble totalødelagt, og (såvidt meg bekjent) bruker samtlige produsenter motorer fra denne leverandøren. Harddisker er ikke greit om dagen, og Time Capsule er omtrent tomt overalt. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 29. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2012 Stemmer det at det er vanskelig å få tak i div. Apple produkter pga uværet i Asia? Fikk beskjed om at Humac ikke har hatt Timecapsule inne på flere mnd pga "det dårlige været i Asia"...? De mener flommen i Thailand. Harddiskmotorprodusentene ble totalødelagt, og (såvidt meg bekjent) bruker samtlige produsenter motorer fra denne leverandøren. Harddisker er ikke greit om dagen, og Time Capsule er omtrent tomt overalt. Ja, det var det jeg tenkte meg. Er det mulig at noen avdelinger har dem her i Norge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå