Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting som frustrerer meg litt om dagen.

Etter jeg flyttet Itunes biblioteket til min nye macbook, har jeg "mistet" roughly 1000 sanger på iphonen. Jeg har valgt alternativet "velg avkryssede sanger" eller hva det står, og flere av sangene jeg har krysset av kommer ikke inn i iphonen (ja, det er på haugen med plass). Samtidig, velger itunes å fjerne noen sanger i ny og ne!?

Noen som har vært borti lignende?

Lenke til kommentar

Jo takk, hehe. Har lest det fra før, men det jeg tenker på er å koble til TVen som en slags ekstern monitor mens jeg surfer på nettet osv. Mirroring heter det kanskje? Vil bare sende signaler trådløst uten HDMI kabel, om du skjønner. Ikke streame filmer osv.

Edit: Noen som har erfaring med

?

Jeg had apple tv og den støtter ikke mirroring slik du beskriver det, men du kan jo kjøpe en laaang kabel da - det har jeg gjort. :)

Lenke til kommentar

System Prefs -> Language & Text -> Text -> Fjern «Correct spelling automatically». Fortsatt problemer? Åpne en ny tab i Safari, gå til Edit -> Spelling and Grammar -> sjekk at «Correct spelling automatically» ikke er huket av.

Om du har norsk system ser det naturlig nok litt annerledes ut, men du finner formodentlig ut av det?

Lenke til kommentar

Hva syns dere er det beste dock-konfigurerings-programmet? Prøver hyperdock nå, men trialen har gått ut, så jeg får vel snart kjøpe et dock-program. Virker forøvrig som et veldig bra program, men siden jeg ikke har tid til å teste ut alle programmene på markedet så spør jeg dere om hva dere syns er best! :)

Dock er for barn. Voksne bruker Quicksilver eller LaunchBar.

Eventuelt Alfred (om man ønsker noe enda enklere).

Lenke til kommentar

Hva syns dere er det beste dock-konfigurerings-programmet? Prøver hyperdock nå, men trialen har gått ut, så jeg får vel snart kjøpe et dock-program. Virker forøvrig som et veldig bra program, men siden jeg ikke har tid til å teste ut alle programmene på markedet så spør jeg dere om hva dere syns er best! :)

Dock er for barn. Voksne bruker Quicksilver eller LaunchBar.

Når du sier det så bruker jeg faktisk ikke docen! Har den skult, slik at den bare kommer opp når jeg tar musen ned på kanten. Men greit å ha den hvis jeg skal åpne trash for eksempel. Jeg bruker Alfred da. Syns det fungerer ganske fint, men blir liksom ikke et fullgodt alternativ til dock, siden jeg ikke kan åpne mapper med den. Kanskje jeg skal teste noen av de alternativene dine.

Inline edit: Nå har jeg prøvt QS, og det virker mye greiere enn Alfred!

Men så har jeg et spm til! Kan jeg gjøre slik at docen forsvinner ned og får en ramme rundt seg uten et program for det? Selv om jeg kan bruke QS til det meste, så kommer jo docken opp når jeg er i f.eks. Launchpad. Syns det er greit hvis den har en fin ramme rundt seg, slik jeg har når jeg bruker hyperdock.

EDIT: Nå har jeg avinstallert hyperdock, og det er fortsatt en ramme rundt docken min. Den fungerer akkurat som før. Ganske spesielt, siden det ikke fins noen alternativer i System Preferences -> Dock som tilsier at det skal være en ramme rundt.

Endret av Arne
Lenke til kommentar

Du kan fint bruke alfred til å åpne både mapper og filer. Som default må du skrive "folder" etterfulgt av mappenavnet, eller "file" etterfulgt av filnavnet. Selv bruker jeg muligheten for å åpne mapper såpass mye at jeg trenger kun å skrive "f" etterfulgt av mappenavn.

Kjøper du powerpacken av Alfred får du også med en "filutforsker". Selv har jeg ikke satt meg veldig godt inn i denne, da jeg ikke ser behovet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...