Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her inne som har erfaring med hva som går på garanti / reklamasjon og ikke, og hvor medgjørlige Apple normalt er om du har registrert AppleCare på maskinen kontra om du ikke har det?

Min MacBook Pro 17" 2011 modell skled forsiktig ned fra sofaen og i det den traff gulvet så ser det faktisk ut som skjermen har blitt forsøvet en smule, det er ikke store greiene men den er nå sklidd litt skrått mot venstre så jeg har noen millimeter missmatch når jeg har toppen lukket igjen og den gir en litt ekkelt skrape lyd når jeg åpner og lukker lukket til tider.

Ikke noe stort problem for all del, men fremdeles smått irriterende og veldig overraskende at det skulle såpass lite til for at skjermen flyttet på seg da distansen fra sofaen og ned på gulvet med mykt veggtilvegg teppe ikke var stor og hastigheten var minimal, det er sånt jeg forventer at nesten enhver maskin, selv en billig Acer eller HP skulle klart uten noen tegn til skade.

Regner med at sånne ting ikke går på garanti eller reklamasjon da det naturligvis går som egenforskyldt fysisk skade, men hadde vært morsomt å vite hvor behjelpelige Apple er ved slike tilfeller og hvilke muligheter jeg har rundt det.

Lenke til kommentar

Noen her inne som har erfaring med hva som går på garanti / reklamasjon og ikke, og hvor medgjørlige Apple normalt er om du har registrert AppleCare på maskinen kontra om du ikke har det?

Min MacBook Pro 17" 2011 modell skled forsiktig ned fra sofaen og i det den traff gulvet så ser det faktisk ut som skjermen har blitt forsøvet en smule, det er ikke store greiene men den er nå sklidd litt skrått mot venstre så jeg har noen millimeter missmatch når jeg har toppen lukket igjen og den gir en litt ekkelt skrape lyd når jeg åpner og lukker lukket til tider.

Ikke noe stort problem for all del, men fremdeles smått irriterende og veldig overraskende at det skulle såpass lite til for at skjermen flyttet på seg da distansen fra sofaen og ned på gulvet med mykt veggtilvegg teppe ikke var stor og hastigheten var minimal, det er sånt jeg forventer at nesten enhver maskin, selv en billig Acer eller HP skulle klart uten noen tegn til skade.

Regner med at sånne ting ikke går på garanti eller reklamasjon da det naturligvis går som egenforskyldt fysisk skade, men hadde vært morsomt å vite hvor behjelpelige Apple er ved slike tilfeller og hvilke muligheter jeg har rundt det.

Hei,

Umiddelbart kan jeg si at skaden ikke vil dekkes av verken garanti, reklamasjon eller AppleCare (..som er en utvidet garanti). Med mindre du har en privatforsikring med overlevbar egenandel er det nok ikke mange mulighetene til å få det dekket, dessverre. Hvis ikke det er store greiene (som du selv sa) ville hvertfall jeg vurdert å leve med skaden. Men det er selvfølgelig helt opp til hver enkelt :)

Lenke til kommentar

Nei uff uff uff. Nå har Apple oppdatert AirPort-verktøyet, og enten så er det manglende funksjoner, eller så er det jeg som er dårlig til å finne fram. Jeg skulle konfigurere en AirPort Express til å utvide det trådløse nettverket i huset via ethernet fordi det ikke finnes dekning overhodet i den delen av kjelleren. Det gikk helt smertefritt med forrige versjon av AirPort-verktøyet. Men så forandret ting seg litt slik at jeg trenger et kabeluttak der også. Byttet ut Express med en Extreme og skulle konfigurere den til å gjøre akkurat det samme, men det får jeg faen ikke til. Har rotet meg gjennom hele det nye systemet til AirPort-verktøyet, men kommer ikke noe lenger!

Har jeg bare oversett en "vis avanserte instillinger"-knapp eller noe i den dur? Uff...

Men den visuelle biten ser jo lekker ut!

post-161752-0-62713600-1328705290_thumb.png

Ooog, programvareoppdatering på alle boksene da.

Lenke til kommentar

Noen som vet når det kommer ny MBP? En kompis av meg vil kjøpe og lurer på om han bør vente.

Jeg ville ventet. Jeg så bla. at rundt juletider var MBP på tilbud på bla Elkjøp/ Lefdal (9300,- elns.) og det kan være et tegn på at det er en ny modell i vente.

Jeg kjøpte min MPB for 9300,- i september.

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp jeg folkens. Mitt DVD-drev på MBP(kjøpt høsten 2010) har sluttet å fungere. Når jeg setter inn en CD eller DVD så starter den opp to-tre ganger før den spytter platen ut igjen. Har søkt litt rundt, og et forslag som har blitt nevnt flere ganger er å resette PRAM, det hadde ingen effekt. Har lest at jeg bør ta trykkluft og blåse rent, men så langt har jeg ikke kommet enda. Noen som vet hvor jeg kan få tak i det, eventuelt om noen har noen andre forslag på hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Noen som vet når det kommer ny MBP? En kompis av meg vil kjøpe og lurer på om han bør vente.

Jeg ville ventet. Jeg så bla. at rundt juletider var MBP på tilbud på bla Elkjøp/ Lefdal (9300,- elns.) og det kan være et tegn på at det er en ny modell i vente.

Det er dessverre ikke et tegn på noe som helst. De har ikke anelse om når det kommer ny modell.

Lenke til kommentar

Bryter man garantien på maskinen om man bytter RAM ?

Du mister garantiretten på selve RAM'en men må i stedet forholde deg til garantien fra RAM-produsenten. Dersom en feil skulle oppstå, du sender maskinen inn til Apple, og det viser seg at feilen enten er RAM-brikken eller forårsaket av RAM-byttet du har gjort, vil Apple kreve deg for penger til undersøkelse.

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendigvis sant, jeg kjøpte min MacBook Pro 13" som ble lansert i Februar, hos Elkjøp til 6,995,- på tilbud.

Det var langt i fra noen oppdatering, og nesten ny modell.

- Mortis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...