m0ffe Skrevet 5. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2012 hvordan får jeg av museakselerasjonen på min mac book air? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 5. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2012 Kanskje dette vil hjelpe? http://osxdaily.com/2010/06/02/kill-os-x-mouse-acceleration-from-the-command-line/ Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2012 FInnes det en måte å bruke macen som "spion kamera"? Det gjør det! Ta en titt på Witness. Dette programmet er genialt!! Brukt det i et par dager nå, funker som pokker. Genialt at man kan sette det opp slik at det slår seg på når ens telefon er utenfor en gitt rekkevidde. Eneste er at kameraet på macen ikke er særlig bra. Mulig å bruke et gopro kamera tror dere? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Hva tror dere om flekken jeg har på skjermen? Trykkskade eller feil på skjerm? Snakket med en fyr om det, og han mente at ved en trykkskade så vil man se vertikale streker på skjermen grunnet ødelagt lcd panel? Ser den kun på lys og mørk bakgrunn. Feks ved oppstart av maskin og hvis det er en mørk scene på en film. Ser det ikke her jeg sitter og skriver. Endret 5. februar 2012 av Hotel Papa Echo Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 6. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2012 Utseende- og plasseringsmessig så ser det ut som en trykkfeil fra lokket har vært lukket. Lenke til kommentar
Hopsin Skrevet 6. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2012 Kan noen gi meg noen gode grunner på hvorfor jeg skal kjøpe en Mac? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 6. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2012 Hvis du trenger oss for å overbevise deg er det vel like greit å la være? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 6. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2012 Kan noen gi meg noen gode grunner på hvorfor jeg skal kjøpe en Mac? Hvis du trenger å bli overbevist om det er det nok ikke greia for deg. Lenke til kommentar
Hopsin Skrevet 6. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2012 Jeg øyner muligheten for å kjøpe en Mac, men vet svært lite om denne datamaskinen. Så fint om noen kunne gi meg noen gode grunner. Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 6. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2012 Kan noen gi meg noen gode grunner på hvorfor jeg skal kjøpe en Mac? Er forsåvidt enig med Freebird. Men jeg kjøpte Mac av den enkle grunn at jeg verdsetter design og små detaljer høyt. Jeg liker skjermen på min MacBook Pro, den er virkelig en drøm å se på når jeg redigerer bilder og lignende. I tillegg er det mye høyere kvalitet på MacBook f.eks i forhold til andre bærebare datamaskiner, siden MacBook er laget av aluminium og de fleste andre bærbare datamaskiner er laget av plast. Skulle gjerne skrevet mer, men har et resymé som skal være innlevert i morgen. Så jeg får bare beklage om det ble litt kort. Lenke til kommentar
blured Skrevet 6. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2012 (endret) Kan noen gi meg noen gode grunner på hvorfor jeg skal kjøpe en Mac? Hovedsakelig grunnet operativsystemet. Jeg har en mye bedre arbeidsflyt på OSX enn jeg hadde under W7 og Ubuntu. Operativsystemet opplever jeg som mer transparent, det jobber i bakgrunnen og lar meg fokusere mer på det jeg skal gjøre (gleder meg riktignok til å teste ut W8). Trackpadden er fantastisk, det begynner å komme større og bedre til andre produsenters bærbare - men har enda til gode å bruke en som er like god som den til MBP og MBA. Byggekvaliteten er allerede nevnt, maskinen holder lenge, og en får solgt de for (latterlig) mye flere år etterpå (om du har vært litt forsiktig med den). Mac gir deg ikke mest for pengene om du deler hardware på pris, men det har heller aldri vært målet til Apple. Det kan sammenliknes litt med å kjøpe Mercedes: Ser en på spesifikasjoner i forhold til pris forteller det deg at du definitivt får mer for pengene hos andre produsenter. Men (bruker meg selv som eksempel) sitter du på maskinen seks til tolv timer i døgnet, føler jeg den lille ekstra kvaliteten og komforten absolutt er verdt det. Kjøper du standardmodellen (MBP) og oppgraderer minnet selv - er prisen sett i forhold til HW ikke så alt for gal heller. Hvilken modell er det du ser for deg? Og hva er det du bruker/skal bruke maskinen til? Endret 6. februar 2012 av blured 1 Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 6. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2012 Har 15" MacBook Proene fortsatt optisk lyd ut fra minijack? Kan ikke finne noe om det i innstillingene... Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 6. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2012 Har begynt å få problemer i det siste med at ting går tregt på MacBooken. Har oppe Mail, Chrome med rundt 15 faner, WiMP og Skype så og si hele tiden og det går fint. Men om jeg åpner Photoshop eller lignende redigeringsprogrammer så begynner alt å gå i sirup. Er det på grunn av mangel på RAM? Har 4gb RAM akkurat nå. Om det er det som er problemet, kunne noen orket å finne noen billige RAM brikker til meg? Er redd for å bestille noe som ikke fungerer på MacBooken min. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 6. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2012 @Håvard: Ja. Innstilling for dette skal du få opp når du plugger inn en Mini-TOSLINK plugg. Lenke til kommentar
blured Skrevet 7. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2012 @TuboLax. Personlig har jeg disse. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 7. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) @TurboLax: Chrome for Mac skal visstnok være temmelig minnekrevende med mange faner åpne: http://www.tomshardware.com/reviews/web-browser-performance-standard-html5,3013-11.html Legger du inn Dashboard-widgeten iStat Pro vil du kunne få grei oversikt over minneforbruk m.m. i maskinen din til enhver til, med kun et tastetrykk. Mange "Page outs" er ikke bra, da har du for lite minne slik at maskinen må swappe innhold mellom RAM og harddisk, noe som kan bli ufattelig tregt... http://islayer.com/apps/istatpro/ 8GB kan absolutt anbefales, det vil nok løse problemene dine, og koster nesten ingen ting i dag. De fleste nettbutikker har vel minnevelgere, som hjelper deg til å finne riktig type for din maskin, f.eks Komplett.no: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11209 Endret 7. februar 2012 av Newton 1 Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 7. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2012 @TurboLax: Hadde det omtrent som deg med 4GB minne. Angrer ikke et sekund på at jeg putta inn 8GB! Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 7. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2012 Takk for all respons. Får vell bestille meg litt mer RAM da, regner med at jeg bestiller de brikkene blured linket til da det var en veldig overkommelig pris på dem . Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 7. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) @Håvard: Ja. Innstilling for dette skal du få opp når du plugger inn en Mini-TOSLINK plugg. Supert Og den vil, hvis jeg ikke tar feil gi mulighet for 5.1 surround? Endret 7. februar 2012 av Håvard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå