Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du sørger for å gjøre ferdig all oppdateringen med en gang du installerer windows, så er det ikke noe problem. Det eneste som maser på oppdateringer på pcen min er apple updater.

Det er vell ikke helt tilfellet? Nå kjører ikke jeg dual-boot på MacBook Pro men har stasjonære som kjører utelukkende Windows7 og jeg kunne egentlig aldri tenkt meg noe annet på mine stasjonære for øyeblikket men Windows oppdateringer kommer det støtt og stadig, jeg installerte oppdateringer senest denne uka og oppdateringer rulles ut flere ganger i måneden om du så har oppdatert installasjonen aldri så nøye ved installasjon, så om du bruker BootCamp sjeldent så er det vell stor sannsynlighet for at det alltid vil ligge en eller annen oppdatering klar for installasjon.

Ingenting galt med oppdateringer, men jeg må si meg helt enig med flere her at BootCamp er og blir en smule tungvindt, spesielt for meg som liker å gjøre flere ting raskt og effektivt om hverandre så jeg gjerne har endel kjørende i bakgrunnen mens jeg spiller, som jeg så fortsetter å arbeide litt med så går tilbake til spilling og andre ganger så spiller jeg gjerne i windowed mode mens jeg gjør andre ting samtidig. Og jeg skulle gjerne gjort dette rett i Mac OS X da jeg liker å forholde meg til OS X på mine bærbare fremfor Windows7 og da hjelper jo ikke BootCamp stort.

Lenke til kommentar

Det er klart at det er oppdateringer til windows nesten ukentlig, men jeg skrev oppdateringer som MASER. Det vil si som vil ha deg til å aktivt trykke "oppdater". Her er oppdateringsloggen min, som viser mangfoldige oppdateringer de siste månedene. Jeg har ikke sett en eneste en av dem, alt foregår i bakgrunnen.

post-39786-0-58187200-1327861896_thumb.png

Som jeg sa er det kun de første, etter man har installert windows for første gang som er litt stress.

Lenke til kommentar

Hvor nøyaktig er denne Find my iphone saken? Tror jeg har mistet telefonen min, men jeg bor et sted med en del rekkehus og sånn. Har funnet den på icluod.com, det er liksom i nærheten av der jeg bor, men ikke akkurat på adressen. Er det noen meters misvisning?

Ligger den inne i et hus (betongvegger?) synker nøyaktigheten, ja. Det du kan gjøre er å gå dit den skal være ifølge kartet, og aktivere alarmen/pipingen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Hei.

FInnes det en måte å bruke macen som "spion kamera"?

Sett det finnes en del apper for det, men skulle gjærne hatt en det var bevegelses sensor på!

Er snakk om å ta opp film i opptil 4 døgn, kjipt å måtte gå igjennom det for å se om det er noe bevegelse!

Er snakk om i eget hus, så ikke noe ulovlig trur jeg! =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

FInnes det en måte å bruke macen som "spion kamera"?

Det gjør det! Ta en titt på Witness. :)

Genialt, finnes det noe tilsvarende som ikke koster fult så mye?

Student budsjettet synes det var litt voldsomt, selvom det er studentpriser! Skal bare bruke det en gang!

Lenke til kommentar

Jeg sitter her med en SSD på 120GB og en HDD på 500GB i MacBooken min -og fryder meg over det.

Eneste problemet mitt er hvordan jeg skal dele opp hva jeg vil ha på dem. SSD´en vil jeg ha programmer på og HDD´en vil jeg ha media på. Hittil er det grei skuring. Men jeg vil gjerne ha user-mappene mine (musikk, bilder, filmer etc) på HDD´en slik at jeg kan ha media der. Her krongler det seg litt mer til, for jeg vil gjerne ha user-biblioteket på SSD´en, men mediamappene på HDD´en.

Noen som forstår problemstillingen min?

Kom over denne artikkelen. Har ikke fått testet ut enda, men ser ut til å være et greit alternativ.

Edit: Fikk testet det nå. Ser ut til å skulle fungere bra!

Endret av blured
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...