Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greide "lure" expert til å få tak i toppmodellen jeg ønsket.

Så nå er jeg happy.

Men, jeg har problemer med å gjenopprette filevaulten fra den gamle ødelagte macen.

Hvis noen kan hjelpe meg med å gjenopprette denne vil jeg være evig takknemlig!

Edit:

Kanskje litt mer info kan hjelpe. Først og fremst, jeg forstår ikke hvilket jeg program jeg skal bruke for å hente ut filene. Når jeg skrur på filevault på den nye macen, så begynner den jo bare å kryptere di nåværende filene.

Samt, jeg er litt usikker på hvilket passord jeg la inn på den, men det er en smal sak og finne ut av da jeg bruker di samme om igjen.

Det som dog uroer meg er denne krypteringsnøkkelen. Jeg er ganske sikker på at Apple har den (er et par år siden så er liiitt vanskelig å huske for sikkert). Hvordan henter jeg ut denne eventuelt? Finner liten eller ingen hjelp av Apple sine sider her.

Edit 2: Eeeeh, jeg tror jeg fikk det til.

Plutselig så var alle filene der! Å herregud jeg er en happy mann akkurat nå!

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Spiller endel WoW osv. på Mac, men trenger desverre windows til Skyrim.

Det begynner å løsne når det gjelder spill til Mac ser det ut til, kanskje det kan få skjermkortprodusentene til å legge litt mer arbeid i driverne sine?

http://www.hardmac.com/news/2012/01/27/apple-could-dramatically-improve-performance-of-its-graphic-card-drivers

Ps. Penumbra er rimelig bra selv om det muligens er litt gammelt.

Lenke til kommentar

Hva er problemet med Windows på macen? Ser mange skriver "dessverre" og lignende. Win7 er et bra OS, og dual-boot gir god ytelse og er lite stress. De fleste oppgaver fungerer i begge OSene, så du må ikke bytte tilbake til Lion, kun for å sjekke facebook og lignende.

Jeg har Win7 på min MBP og bruker det ganske mye, ca. 30% av tiden vil jeg si er i Windows. Stort sett til nedlastning og spilling, men også andre oppgaver når jeg ikke gidder restarte.

Lenke til kommentar

Annenrangs OS er jo bare tull, eller i det minste deres meninger. Og man kan ikke sammenligne XP (på tynnklient?) med Win7.

Med unntak av tregere oppstart, opplever jeg Win7 som minst like raskt som OSX, spesielt etter Lion-oppgraderingen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Annenrangs OS er jo bare tull, eller i det minste deres meninger. Og man kan ikke sammenligne XP (på tynnklient?) med Win7.

Unnskyld meg, men er det ikke våre meninger du spurte om? Hvis du vil ha resultater av kvantitative forskningsrapporter er nok ikke diskusjon.no stedet for deg.

Herregud...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...