PL610 Skrevet 19. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2012 Foretok et lite søk og fant muligens noe: http://www.mcetech.com/optibay/ Men litt usikker på garantien Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2012 Eksemplet de brukte var en kontoutskrift med henvisning til elkjøp og samme sum. Artikkelen var basert på at alle kjøp i Norge går under avtaleloven eller noe lignende, så du trenger bare sannsynliggjøre kjøpet. Edit: Aha! http://www.dinside.no/887186/kontoutskrift-fungerer-som-kvittering Det er jo en ganske solid sansynliggjøring, og kontoutskriften kan på sett og vis defineres som et kjøpsbevis/kvittering. Det jeg har et problem med er om en kunde kommer inn i butikken og krever reklamasjon på et produkt butikken fører, og bare hevder at den ble kjøpt der. 1 Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 19. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2012 Husk at de med Windows (andre tegnsett) visstnok ikke kan se tegnet. Vi hadde det i emnetittelen her en stund, men folk klaget på at det var en «firkant» der. Det er jo en Apple logo i tittelen til iPhone 4/4s tråden. Den kan jeg se på min stasjonære windows pc . Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 19. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2012 Foretok et lite søk og fant muligens noe: http://www.mcetech.com/optibay/ Men litt usikker på garantien Det er i hovedsak garantien som er problemet. Har sett på Optibay, men lurer på om Apple tilbyr lignende. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2012 Det er i hovedsak garantien som er problemet. Har sett på Optibay, men lurer på om Apple tilbyr lignende. Nei, og du bryter garantien. Do it! Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2012 Hvordan i allverden skulle noen bevise at du har hatt en Optibay i maskinen? Bare du ikke finner på å levere maskinen med den stående i så burde det neppe bli et problem. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2012 Hvordan i allverden skulle noen bevise at du har hatt en Optibay i maskinen? Bare du ikke finner på å levere maskinen med den stående i så burde det neppe bli et problem. To be fair, dersom det er slitasje på skruene og det ikke er rapportert inn noen reparasjon til Apple, kan de hevde tukling. Remember, this is the Nazi parti of tech. Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 19. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2012 Hvilket format bør jeg formatere den eksterne harddisken min til om jeg vil bruke den på både PC og MAC? Må også ha mulighet til å overføre filer over 4 Gb. Finnes det en optimal løsning? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2012 ExFAT er det vi alle savnet før i tiden. Perfekt for eksterne harddisker. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 19. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2012 Nå er jeg grundig lei av alle problemer jeg alltid har med Windows-maskinen min. Jeg har veldig lyst til å bytte over til et rent Mac-oppsett, altså iMac. Er det noen andre som har gjort dette drastiske byttet fra Windows til MacOS før? Hva er det man vil savne eller få problemer med? I nesten to år har jeg brukt Windows 7 og MacOS. MacBook Pro som bærbar og en selvbygd PC som stasjonær. Nå er det jo lite problematisk å installere Windows på en Mac, men vil bare høre om noen andre har gjort det samme som jeg har lyst til! Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 Har ikke eid noe annet enn Mac siden 2006 - og har ikke angret. Har bootcampa til Windows i kortere perioder for enkelte spill (Age of Conan, og snart SW:ToR, når jeg får tid), men ellers har jeg ikke savnet windows-apps. Savner du noe spesifikt når du bruker Macbook Proen, bortsett fra at den ikke er stasjonær? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 Eksemplet de brukte var en kontoutskrift med henvisning til elkjøp og samme sum. Artikkelen var basert på at alle kjøp i Norge går under avtaleloven eller noe lignende, så du trenger bare sannsynliggjøre kjøpet. Edit: Aha! http://www.dinside.n...-som-kvittering Det er jo en ganske solid sansynliggjøring, og kontoutskriften kan på sett og vis defineres som et kjøpsbevis/kvittering. Det jeg har et problem med er om en kunde kommer inn i butikken og krever reklamasjon på et produkt butikken fører, og bare hevder at den ble kjøpt der. Hvordan er å hevde noe å sannsynliggjøre? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 Har ikke eid noe annet enn Mac siden 2006 - og har ikke angret. Har bootcampa til Windows i kortere perioder for enkelte spill (Age of Conan, og snart SW:ToR, når jeg får tid), men ellers har jeg ikke savnet windows-apps. Savner du noe spesifikt når du bruker Macbook Proen, bortsett fra at den ikke er stasjonær? Det jeg savner er all lagringsplassen jeg har på maskinen hjemme, men jeg bruker hovedsaklig en Mac Pro som lagringsserver med alle harddisker. Det sitter også noen 2TB-disker i PCen min som jeg bruker til lagring av bl.a. timeplapse-prosjekter, musikk og ymse. Det er snakk om kanskje 4 2TB-disker som jeg ikke er ekstremt avhengig av, men jeg vil jo finne en måte å kunne bruke de også. Hva er mulighetene for 2 harddisker i en iMac? Jeg har en Corsair Force Series 3 240GB som jeg planlegger å bruke som OS-disk, og da hadde det vært flott med en disk til internt. Planen er jo å kanskje å kjøpe en lagringsboks typ Pegasus R6 som har Thunderbolt-grensesnitt, men for øyeblikket er jo de svinaktig dyre. Og jeg vil gjerne kjøpe en slik boks uten harddisker, siden jeg har nok harddisker selv. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 Hvordan er å hevde noe å sannsynliggjøre? Kundelogikk - ikke helt som vanlig logikk. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 Noen som har hørt noe mer rykter angående MBP 2012, jeg har hørt de skal bli mer som MBA. Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 Noen som har hørt noe mer rykter angående MBP 2012, jeg har hørt de skal bli mer som MBA. http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Pro Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 21. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2012 Noen som har hørt noe mer rykter angående MBP 2012, jeg har hørt de skal bli mer som MBA. Ivy Bridge er vel planlagt til mai 2012. Skjer nok ikke noe før det. Selv er jeg litt spent på om vi får se noe helt nytt. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 21. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2012 Jeg er et lite, men ekstremt irriterende problem. Macen min har begynt å nekte å gå i dvale. Helt siden tidenes morgen har jeg gått i topp-menyen og gått manuelt i dvale derfra. Det har aldri vært noe problem, men når jeg gjør det samme nå, så går den bare halvveis i dvale. Skjermen slukker seg og nett-tilkoblingen går, men viften fortsetter å gå, og hvis jeg trykker på powerknappen, evt åpner lokket, så er den på raskere enn hvis jeg hadde hatt en SSD-disk i maskinen. Noen som har anelse på hva det kan være? Jeg har ikke lagt inn noe annet programvare eller noe som gjør at OS X ikke går i dvale, så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 21. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2012 Jeg er et lite, men ekstremt irriterende problem. Macen min har begynt å nekte å gå i dvale. Helt siden tidenes morgen har jeg gått i topp-menyen og gått manuelt i dvale derfra. Det har aldri vært noe problem, men når jeg gjør det samme nå, så går den bare halvveis i dvale. Skjermen slukker seg og nett-tilkoblingen går, men viften fortsetter å gå, og hvis jeg trykker på powerknappen, evt åpner lokket, så er den på raskere enn hvis jeg hadde hatt en SSD-disk i maskinen. Noen som har anelse på hva det kan være? Jeg har ikke lagt inn noe annet programvare eller noe som gjør at OS X ikke går i dvale, så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Prøv å resette SMC. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 21. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2012 Takk takk, skal prøve å se om det fungerer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå