Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er neppe den eneste her som bruker Windows og OS X om hverandre, og er det en ting jeg savner til Windows så er det Sparrow for snasen og effektiv Gmail behandling. Finnes det noen gode og reelle alternativer til Windows?

 

Har forsøkt med Outlook 2010, men det er og blir for stort og tungt når jeg ønsker en løsning som enkelt og greit bare skal gi meg øyeblikkelig beskjed når jeg mottar e-post, og hvor jeg kan raskt og effektivt behandle min Gmail konto med alle mine labels osv.. Gjerne med et intuitivt og godt brukergrensesnitt.

 

Mozilla Thunderbird var noe jeg brukte mye for endel år tilbake, men jeg føler det har knapt utviklet seg de siste årene og jeg vet ikke hvor godt integrert det er med labelsystemet til Gmail hvor veldig mange e-post klienter sliter.

 

 

For øyeblikket bruker jeg Gmail notifier, men dette krevde blant annet at jeg deaktiverte HTTPS på min Gmail konto, samtidig som den fra tid til annen bare ikke vil fungere så veldig ofte så har jeg fått et par e-poster uten at jeg har fått noen klar beskjed om dette og det ødelegger halve poenget. Gmail kan fint behandles via nettsidene da det er både raskt og effektivt, men jeg liker generelt dårlig å være avhengig av nettleseren for behandling av e-post, samtidig så det ofte jeg gjør andre ting på maskinen enn å sitte i nettleseren og da blir det kronglete å være avhengig av å følge med for å se om jeg mottar noe e-post.

 

 

Med OS X så tar Sparrow seg av Gmail og Outlook 2011 tar seg av jobbmail og kalender, og det fungerer jo utmerket. På Windows derimot har jeg til gode og fine noen verdig løsning som når Sparrow opp til knærne når det kommer til Gmail integrasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ønsker meg at Apple kjem med ein "universal" dock/ladestasjon.

 

Med iPad, iPods og iPhone blir det etterkvart fleire enheter, nokon med ulik strømforsyning. Hadde vert genialt med ein dock som "leser" enheten, og regulerer spenningen. Ser for meg kun ein plugg, ikkje ei "krybbe" slik at alle enhetene får plass. I tillegg kunne det vert ein arm som stakk opp bak til støtte for iPhone og iPad.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Pr. I dag er det jo bare to plugger, er det virkelig så mye å holde styr på? ... Jeg for min del kunne ønske at Apple gikk bort fra propitære plugger på iphone og ipad, ikke at jeg eier noen av dem eller noen gang kommer til å gjøre det, men uansett.

Lenke til kommentar

Ønsker meg at Apple kjem med ein "universal" dock/ladestasjon.

 

Med iPad, iPods og iPhone blir det etterkvart fleire enheter, nokon med ulik strømforsyning. Hadde vert genialt med ein dock som "leser" enheten, og regulerer spenningen. Ser for meg kun ein plugg, ikkje ei "krybbe" slik at alle enhetene får plass. I tillegg kunne det vert ein arm som stakk opp bak til støtte for iPhone og iPad.

 

Er det forskjellig spenning på iPhone, iPod og iPad?

Greit å vite når jeg snart skal kjøpe meg iPad..

Lenke til kommentar

Takk for info´en :)

_____________________________________________

 

 

Skulle gjerne oppdatert rammen på maskina mi, enkelt og greit fordi jeg lurer på om det er noen forskjell siden jeg har kjørt inn Lion på den nå (har hørt det bruker en del mer minne, stemmer det?)

Hva skal jeg kjøpe? Kom gjerne med en link til en god veiledningsfilm om dere har :)

 

Jeg må vite at jeg kjøper riktig, men har null peil på hardware, så må ha produknavn/link.

Om dere lurer på hvordan jeg da skal greie det, så er jeg mekaniker og vandt med Peugeot sine løsninger der man må bruke huet, ikke forklaringer :p

Lenke til kommentar

En iPhone-lader som jevnlig brukes på iPad vil også etter hvert slutte å fungere i mange tilfeller. :)

 

Ok? Er dette virkelig tilfellet?

 

AtW

 

Vel, både iPaden og laderen vil vel få problemer, siden iPhone-laderen ikke gir nok strøm til å lade batteriet på en iPad ordentlig. iPad-laderen er på 10W, iPhone er på 5 eller 7 tror jeg.

Lenke til kommentar

En iPhone-lader som jevnlig brukes på iPad vil også etter hvert slutte å fungere i mange tilfeller. :)

 

Ok? Er dette virkelig tilfellet?

 

AtW

 

Vel, både iPaden og laderen vil vel få problemer, siden iPhone-laderen ikke gir nok strøm til å lade batteriet på en iPad ordentlig. iPad-laderen er på 10W, iPhone er på 5 eller 7 tror jeg.

 

Det vil jo lade tregere, det forstår jeg, men det er jo gjerne ikke noe stort problem å lage noe som ikke blir ødelagt av å lade sakte, hverken i laderenden eller enhetsenden.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hmmm, det er i teorien umulig at en ipad tar skade av lading ved lavere effekt.

 

 

Fant en artikkel her: http://support.apple.com/kb/HT4060

 

The fastest way to charge your iPad is with the included 10W USB Power Adapter. iPad will also charge, although more slowly, when attached to a computer with a high-power USB port (many recent Mac computers) or with an iPhone Power Adapter.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...