Shruggie Skrevet 1. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2012 So? Du får en langt bedre maskin hvis du kjøper en stasjonær i stedet for laptop. Hvis du kjøper en pick-up i stedet for en sykkel får du LANGT mer for pengene. Leilighet i Oslo? Neida, kjøp heller et småbruk i nord-trøndelag! Ja, det gjør du, og verdsetter du ikke portabilitet overhodet så er en laptop ett dårlig kjøp, verdsetter du ikke sentral plassering overhodet så er en leilighet ett dårlig kjøp. Eller er du uenig? Hva er vitsen med å late som jeg har sagt "ultraportable er ett dårlig kjøp", jeg har sagt det ikke er ett godt kjøp om man ikke verdsetter portabilitet høyt. Og det mener jeg fortsatt det er. AtW Det var jo nøyaktig det jeg poengterte. Noen har andre behov enn deg! Jeg liker sykkel, Oslo og Air. La oss leve! 2 Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 1. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2012 Det var jo nøyaktig det jeg poengterte. Noen har andre behov enn deg! Jeg liker sykkel, Oslo og Air. La oss leve! +1! Hvilke spesifikasjoner har du på din MBA og hva bruker du den til? Har du støtt på noen problemer med å ha en MBA framfor en MBP f.eks? Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 1. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Touchpaden, laderen (pluggen) og kanskje noe som ikke så veldig mange tenker over; skjermen! Endret 1. januar 2012 av Trussl Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2012 Det var jo nøyaktig det jeg poengterte. Noen har andre behov enn deg! Jeg liker sykkel, Oslo og Air. La oss leve! +1! Hvilke spesifikasjoner har du på din MBA og hva bruker du den til? Har du støtt på noen problemer med å ha en MBA framfor en MBP f.eks? Billigste 13" av nyeste modell. Bruker den på jobb, skole og i senga(!). Har en spill-PC i stua i tillegg, og en NAS-server med tonnevis av underholdning på, så jeg klarer meg fint med 128gb HD. RAMen kommer til å bli et problem i løpet av 2013, om ikke tidligere, men det er egentlig ikke så farlig. Enda. Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 1. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2012 Hva er en NAS-server? Hvorfor kommer RAMen til å bli et problem?:o Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2012 So? Du får en langt bedre maskin hvis du kjøper en stasjonær i stedet for laptop. Hvis du kjøper en pick-up i stedet for en sykkel får du LANGT mer for pengene. Leilighet i Oslo? Neida, kjøp heller et småbruk i nord-trøndelag! Ja, det gjør du, og verdsetter du ikke portabilitet overhodet så er en laptop ett dårlig kjøp, verdsetter du ikke sentral plassering overhodet så er en leilighet ett dårlig kjøp. Eller er du uenig? Hva er vitsen med å late som jeg har sagt "ultraportable er ett dårlig kjøp", jeg har sagt det ikke er ett godt kjøp om man ikke verdsetter portabilitet høyt. Og det mener jeg fortsatt det er. AtW Det var jo nøyaktig det jeg poengterte. Noen har andre behov enn deg! Jeg liker sykkel, Oslo og Air. La oss leve! Personlig har jeg stort behov for portabilitet. Mine behov eller ikke-behov har ingenting med rådet å gjøre, verdsaetter man ikke portabilitet høyt, så er en ultraportabel en dårlig deal. Hvor vanskelig er det å forstå? Det er for dumt å framstille det som jeg påtvinger folk noen som helst, eller at jeg lager noen slags motsetning mellom folk som liker ultraportable og ikke, jeg kommer med en konkret vurdering av hva slags folk en produktgruppe passer for. Den eneste som prøver å lage dette til noen "deg mot meg"-debatt er du. AtW Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2012 Nå får du rulle inn! Du satt og prøvde å få Air til å høre ut som et dårlig kjøp, og nå prøver du å få det til å se ut som om du "presenterte valgmuligheter"? Hva er en NAS-server? Hvorfor kommer RAMen til å bli et problem?:o Nettverksharddisk. 4gb ram er max, og kan ikke oppgraderes. Etter hvert som nye 10.8, 10.9 osv kommer ut kommer det til å bli flaskehalsen. Harddisken kan oppgraderes, og CPUen er faktisk veldig god. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Nå får du rulle inn! Du satt og prøvde å få Air til å høre ut som et dårlig kjøp, og nå prøver du å få det til å se ut som om du "presenterte valgmuligheter"? Nå får du lese hva jeg skriver, om du ikke evner å skjønne forskjellen mellom "ett dårlig kjøp" og "ett dårlig kjøp om man ikke verdsetter portabilitet høyt" er ikke min feil, det er dine manglende evner til å lese. Du kan forresten også legge merke til at jeg knapt har nevnt air, jeg har gjort en vurdering av produktgruppen ultraportable, og vært rimlig konsekvent på det. AtW Endret 1. januar 2012 av ATWindsor 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2012 Ja, du får fortsette å argumentere, jeg sitter og ser en film. Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 1. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Nettverksharddisk. 4gb ram er max, og kan ikke oppgraderes. Etter hvert som nye 10.8, 10.9 osv kommer ut kommer det til å bli flaskehalsen. Harddisken kan oppgraderes, og CPUen er faktisk veldig god. Så om jeg vil safe burde jeg holde meg til en MBP da? Unnskyld for min ekstreme lathet men siden jeg er så trøtt, sitter på iPhonen og har null peiling på NAS-servere kan du gi meg et eksempel på hva det koster for en slik? Og er den vanskelig og sette opp? Edit: La til quote. Endret 1. januar 2012 av TurboLax Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2012 Ja, du får fortsette å argumentere, jeg sitter og ser en film. Like greit, om du ikke forholde deg til det jeg skriver, så er det like greit at du lar være å svare. AtW 1 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 1. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2012 Kanskje en idé å lese postene om man skal være med i en diskusjon? Jeg hadde ingen problemer med å se hva det sto, men så sitter ikke jeg med en film da Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2012 Ja, du får fortsette å argumentere, jeg sitter og ser en film. Like greit, om du ikke forholde deg til det jeg skriver, så er det like greit at du lar være å svare. AtW Og hvis ikke du klarer å forholde deg til andre mennesker uten å komme med slike vendinger, så er det kanskje på tide du sier opp som veileder? 2 Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Kan man få mer enn 8gb RAM i en MBP? Endret 2. januar 2012 av TurboLax Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Nei, ikke denne generasjonen. Ivy Bridge _bør_ strekke seg til 16gb, for nå har vi stått på 8gb en stund, og med SSDer og de CPUene vi har nå er det faktisk ram som blir et problem for mobil videoredigering Eller... Hey, hvorfor surt smilefjes? Ram er egentlig en glimrende flaskehals, det er så enkelt for Apple å fikse. Verre om de blir sittende som de gjorde i hele føkkings 2004 og 2005 og vente på at IBM skal klare å få ut en mobil G5! Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Nei, ikke denne generasjonen. http://www.youtube.com/watch?v=WrjwaqZfjIY OWC har testet og selger 16GB-konfigurasjon. Muligens går også 32GB, men vi har ikke så store brikekr. Endret 2. januar 2012 av Heilage waits for alice 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Oooh, det går under "glimrende å ta feil" kategorien! 2 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Noen ganger er det digg å være feilinformert. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Nei, men det kan være digg å bli bevist feil Med mindre du er religiøs, da... Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Om man skal se semantisk på det, så har du fått informasjon fra Apple om at maskinen bare støtter 8GB (iallefall implisitt ut fra konfigurasjonsmulighetene fra Apple). Denne informasjonen stemmer ikke. Men nå spikker jeg sinnsykt små fliser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå