ATWindsor Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 2. De må faktisk få en halveis duganes skalering i OSX. AtW Skaleringen er formodentlig den som allerede ligger inne i Lion – dobling, akkurat som på iOS. Isåfall bør de ta seg sammen. AtW Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 De prøvde for en del år tilbake, men det gikk til helvete. Ikke uenig i at «trinnløs justering» har mye for seg, men jeg ville ikke holdt pusten. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Den trinnløse var vel betafeature i 10.5 som falt ut etter hvert. Helt enig i at det hadde vært glimrende å ha, men dobling er en kjempestart. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 I tillegg til beta-varianten i 10.5 kjørte Apple ganske hardt "Get ready for resolution independence" som WWDC-tema for en del år tilbake, husker ikke akkurat når. Uansett endte det opp med at hverken Apple eller utviklere så det som sannsynlig at det var mulig å bli klare til slikt; det ble simpelthen for tungvint til å være verdt innsatsen. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Ja, det var samtidig. Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Flott. Jeg klarte å søle et glass med vann på min 3 måneder gamle MBP. Prøvde å tørke den så fort som mulig, åpnet dekselet bak og der lå det litt vann på hovedkort og litt ellers, prøvde å tørke lett i tillegg til å bruke hårføner svakt og lar den nå ligge på baderomsgulvet hvor det er varmekabler. Ser ut som alt vannet er borte, men leser rundt omkring at man bør la den tørke og vente med å skru den på i 1-3 døgn. Sjekket under harddisken og der er det heller ikke noe vann lenger. Har jeg nettopp sølt bort 9 fuckings tusen kroner? Har dere noen råd om hvordan jeg skal få den til å fungere igjen? Den kortsluttet umiddelbart etter at vannet traff den. Fuuuuuuuck Har jeg nettopp sølt bort 9 fuckings tusen kroner? Ja. Har du forsikring? Utrolig nok har jeg fått MBP'en i gang igjen, og pr nå ser den upåvirket ut av vannet. Så får vi se hvor lenge den holder seg da Endret 16. desember 2011 av Larsemão Lenke til kommentar
D02 Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Jeg sliter med at jeg ikke finner library mappen på min mac book pro. Jeg kjører osx lion. Jeg vil ha tilgang til min minecraft mappe der det er noen screenshots. De kommer jeg ikke til:/ noen som vet hva løsningen kan være? og hvorfor har jeg ikke library mappen? takker for svar. håper ikke jeg har gjort noe dumt, mappen pleide å ligge lett tilgjengelig før lion(?) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Hvis du åpner system-partisjonen din så skal jo Library/Bibliotek-mappen ligge på roten der!? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Kan du ikke bare søke på minecraft eller library i spotlight da? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 (endret) chflags nohidden ~/Library/ Skriv inn dette i terminalen for å slutte å skjule Library permanent. Endret 18. desember 2011 av Atald Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 veldig treg mac! formatere eller andre muligheter? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 noen som vet hva løsningen kan være? og hvorfor har jeg ikke library mappen? Den er skjult by default i Lion. Åpne terminal og skriv 'chflags nohidden ~/Library/', da skal den dukke opp. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 veldig treg mac! formatere eller andre muligheter? Installer opereativsystemet på nytt. Da slipper du å miste alle filene dine. @MartinF, blir glad av å se avataren din terningkast 10. Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 veldig treg mac! formatere eller andre muligheter? Installer opereativsystemet på nytt. Da slipper du å miste alle filene dine. @MartinF, blir glad av å se avataren din terningkast 10. det hadde egentlig vært greit å ryddet opp litt på den å fått vekk endel filer! legger bare over på disk det jeg ønsker å ta vare på. problemet er bare at jeg har MacBookAir uten cdrom! hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
D02 Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 noen som vet hva løsningen kan være? og hvorfor har jeg ikke library mappen? Den er skjult by default i Lion. Åpne terminal og skriv 'chflags nohidden ~/Library/', da skal den dukke opp. Ah. takker. ble redd for at jeg hadde gjort noe tull så det ble borte rart at apple hadde skult den:/ Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 chflags nohidden ~/Library Skriv inn dette i terminalen for å slutte å skjule Library permanent. Hva gjør jeg galt? Jeg paster det i terminalen, men får ikke opp library. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Den burde vel sudoes, strengt talt. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) Kan det være så lett som at jeg glemte den siste slashen etter Library, eller at man må legge til sudo foran? Prøv en av disse metodene for å åpne library en gang om det fortsatt ikke går og sjekk om du ser den i Finder etterpå. Jeg har dessverre ikke Macen tilgjengelig akkurat nå så jeg får ikke testet noe selv. Endret 18. desember 2011 av Atald Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Det må være en / på slutten ja, om jeg ikke husker feil. Det er jo en mappe. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Hmm, la inn en ordre på Apple trådløst tastatur + iTunes gavekort på 200kr 12. Desember med ekspress levering, men finner ingenting trukket fra konto, ei heller noen oppføring når jeg logger inn på Apple.no? Det samme gjelder forøvrig en bestilling jeg gjorde samme dag fra SGPStore.com på en lærbeskyttelse til iPad 2. Og en vare jeg bestilte fra Komplett har jeg alt fått, men det ligger heller ikke noe om denne på kontoutskriften? Hva i allverden er det som skjer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå