Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Flott. Jeg klarte å søle et glass med vann på min 3 måneder gamle MBP. Prøvde å tørke den så fort som mulig, åpnet dekselet bak og der lå det litt vann på hovedkort og litt ellers, prøvde å tørke lett i tillegg til å bruke hårføner svakt og lar den nå ligge på baderomsgulvet hvor det er varmekabler. Ser ut som alt vannet er borte, men leser rundt omkring at man bør la den tørke og vente med å skru den på i 1-3 døgn. Sjekket under harddisken og der er det heller ikke noe vann lenger.

 

Har jeg nettopp sølt bort 9 fuckings tusen kroner? Har dere noen råd om hvordan jeg skal få den til å fungere igjen? Den kortsluttet umiddelbart etter at vannet traff den.

 

Fuuuuuuuck

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott. Jeg klarte å søle et glass med vann på min 3 måneder gamle MBP. Prøvde å tørke den så fort som mulig, åpnet dekselet bak og der lå det litt vann på hovedkort og litt ellers, prøvde å tørke lett i tillegg til å bruke hårføner svakt og lar den nå ligge på baderomsgulvet hvor det er varmekabler. Ser ut som alt vannet er borte, men leser rundt omkring at man bør la den tørke og vente med å skru den på i 1-3 døgn. Sjekket under harddisken og der er det heller ikke noe vann lenger.

 

Har jeg nettopp sølt bort 9 fuckings tusen kroner? Har dere noen råd om hvordan jeg skal få den til å fungere igjen? Den kortsluttet umiddelbart etter at vannet traff den.

 

Fuuuuuuuck

 

Jeg kondolerer. Virkelig. Det gjør vondt i sjela å lese det. :cry:

Lenke til kommentar

Jævlig irriterende når sånt skjer ja, irriterer meg fremdeles grønn over at min MacBook Pro 17" 2011 skled av sofaen, landet oppå laderkontakten så jeg har fått en liten bulk jeg aldri klarer å overse og som sikkert vil bli brukt imot meg om jeg skulle få problemer med maskinen og skal levere inn på garanti eller reklamasjon.

Lenke til kommentar

Er slike tilfeller som er en av grunnene til at jeg snart kjøper ekstern skjerm og tastatur til mac-en min, sånn at jeg ikke risikerer å søle på den når jeg sitter ved skrivebordet

Kanskje like greit å bare kjøpe idiotforsikring?

"En av grunnene" :tease: Er jo digg med større skjerm også, og slipper å få nakkeskader av å konstant se nedover

Lenke til kommentar

Er slike tilfeller som er en av grunnene til at jeg snart kjøper ekstern skjerm og tastatur til mac-en min, sånn at jeg ikke risikerer å søle på den når jeg sitter ved skrivebordet

Kanskje like greit å bare kjøpe idiotforsikring?

"En av grunnene" :tease: Er jo digg med større skjerm også, og slipper å få nakkeskader av å konstant se nedover

Enig der. Når jeg bruker min MBP ved skrivebordet er den koblet til en 24" med mus og tastatur. Er en helt annen verden i forhold :)

Lenke til kommentar

Sitter på et hotellrom med min nye Air 13". Billigste utgave, men funker helt strålende til sitt bruk. Har partisjonert den 50/50 OSX og Windows 7, og skal bruke Windows-siden til Visual Studio.

 

Installere Windows via minnepenn gikk smertefritt. Har også installert Adobe Design Suite og MS Office på OSX via target mode, og det gikk greit også, om enn noe langsomt. (Nå være noe med protokollen der, skulle ikke tro det behøvde å gå treigt over Thunderbolt.)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Jeg hadde en forsikring på en Dell bærbar en gang som dekket "alt", inklusive selvpåførte skader av typen miste den ut av vesken eller søle kaffe over den. Men den var relativt dyr. Man kan tenke seg at folk misbruker en slik forsikring, men de fleste som tar seg råd til en slik en har PC'en som verktøy og kan ikke være uten mens saken behandles, og det begrenser nok problemet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ikke som jeg vet om selv, så da regner jeg med at jeg ikke har det. Hva slags forsikring kan gå på slikt?

Kan hende du kan få det som vannskade på innboforsikring om du har? Vi hadde et kamera som vi mistet i vannet her for en stund siden og fikk det tilbake fra forsikringsselskapet igjennom innboforsikringen.

Lenke til kommentar

Hadde dette vært hovedmaskinen min, så ja. Men jeg har en iMac der jeg har "alt" installert. (Med dobbelt så stor SSD-disk og mesteparten satt av til OSX, og en ekstern disk i tillegg.) På Air'en har jeg bare det jeg trenger på reise + aktuelle filer. Musikken har jeg på telefonen, og dermed ikke mye annet som tar plass.

 

Det gjelder bare å være litt kritisk på hva bruksområdet til maskinen er.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...