Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk faktisk min aller første kræsj siden jeg fikk min mba i august her nå, det begynte med litt problemer med et par av appene (spesielt dagbladet sin), så hang Spotify seg og så hang hele macen seg. Jaja, det er jo en betaversjon og egentlig er jeg ikke spesielt interessert i hva dagbladet mener jeg skal lytte til.

Lenke til kommentar

Nå mangler det bare god lydkvalitet så kan jeg slutte å bruke alt annet.

Litt små-douchy sagt imo... Hvor høy kvalitet krever du på musikken du hører? 320 kbit/s burde holde i massevis for 99,9% av brukerne på Spotify. De som vil ha høyere burde kunne finne lossless eller hva de enn vil ha andre steder...

Ellers er jeg enig i det med fullscreen. Eneste problemet nå er at fullscreen fortsatt ikke er tilrettelagt for oss med flere skjermer. :)

Eneste som mangler nå er iPad versjon!

Det kommer snart! :) Har ventet på iPad-versjon siden jeg fikk padden i fjor...

Lenke til kommentar

Nå mangler det bare god lydkvalitet så kan jeg slutte å bruke alt annet.

Litt små-douchy sagt imo... Hvor høy kvalitet krever du på musikken du hører? 320 kbit/s burde holde i massevis for 99,9% av brukerne på Spotify. De som vil ha høyere burde kunne finne lossless eller hva de enn vil ha andre steder...

Ja og det er akkurat det jeg gjør, hva er så idiotisk med det? Til mine klassiske album og en god del jazz, blues etc. har jeg brent over hele cd-samlingen i varierende kvalitet avhengig av hvor kresen jeg er på akkurat den låta, og det bruker jeg iTunes til. En sjelden gang finner jeg også frem en cd hvis jeg vil ha bedre kvalitet enn det jeg har brent den i.

Spotify kjører for øvrig ikke 320 kbps på alle sanger, det høres tydelig ganske ofte synes jeg, men for all del lydkvaliteten er veldig bra på det meste.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Finnes det en oversikt over essensielle apps man må ha til mac? Skal gå til innkjøp av en Macbook Pro denne uken, og trenger litt tips.

EDIT: Er det stor forskjell på 2,4 GHz i5 og 2,8 GHz i7 til "vanlig bruk"? Altså, jeg kommer mest til å bruke den til surfing, musikk, film, studier og noe bilderedigering. Vil det være stor forskjell på de to prosessorene til denne bruken?

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Er det stor forskjell på 2,4 GHz i5 og 2,8 GHz i7 til "vanlig bruk"? Altså, jeg kommer mest til å bruke den til surfing, musikk, film, studier og noe bilderedigering. Vil det være stor forskjell på de to prosessorene til denne bruken?

Begge gjør jobben veldig bra. SSD og nok minne gjør derimot en stor forskjell.

Lenke til kommentar

Jeg forsøker å få kontaktene i min Adressebok (OSX SL) over til Google. Har lagt til Google-kontoen på Valg i Adressebok, slik alle instruksjoner sier.

Men ingenting skjer. Kontaktlisten på Google er like tom.

Tips?

edit, løsning:

Kontaktlisten blir bare synkronisert til Google når man synker en i-enhet i iTunes. For dem uten i-enhet, som meg, må synkingen manuelt utføres fra terminal med kommando

/System/Library/PrivateFrameworks/GoogleContactSync.framework/Versions/A/Resources/gconsync --sync com.google.ContactSync

Endret av genser
Lenke til kommentar

Er det stor forskjell på 2,4 GHz i5 og 2,8 GHz i7 til "vanlig bruk"? Altså, jeg kommer mest til å bruke den til surfing, musikk, film, studier og noe bilderedigering. Vil det være stor forskjell på de to prosessorene til denne bruken?

Begge gjør jobben veldig bra. SSD og nok minne gjør derimot en stor forskjell.

Ja, jeg tenkte kanskje å kjøpe ekstra minne. Er vel 8 GB som er maks, eller hva? Noen som vet hva som står i når man får den med 4GB? 2x2GB eller 1x4GB?

SSD med nok lagringskapasitet er nok pr dags dato litt for dyrt til at jeg synes det er verdt det.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er upraktisk å måtte ta med ekstern disk hver gang jeg skal bruke mediafiler. Så jeg har nok behov for minumum 250 GB internt, og 2500,- blir litt for mye for en student. Jeg klarer meg nok fint med HDD til å begynne med, så får jeg vurdere å kjøpe en SSD på et senere tidspunkt.

Hva tror dere om tilgangen på Macbook Pro nå i julestria? Det er vel såpass mange butikker som selger Apple produkter nå, at det skal vel ikke være noe problem. Forhåpentligvis har de flere på lager på Eplehuset i Sandvika.

EDIT: Hvordan er det med studentrabatt for en som studerer i utlandet, btw? Noen som vet?

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

@MagnusW.

Mener å huske Sandvika ikke hadde et så veldig stort utvalg av ulike oppsett når jeg kjøpte min.

Angående SSD vs HDD. Du kan alternativt droppe DVD-rommet til fordel for en ekstra HDD/SSD. Det vil si - du går for en av standard-HDDene, kombinert med en SSD kjøpt til en mye billigere penge av en annen forhandler/produsent enn Apple. [Eks + hvordan].

16GB minne er maks, uten at Apple informerer sine kunder om det. Det er riktignok fortsatt ganske stive priser på 16gb minne. Så hadde jeg vært deg hadde jeg gått for 8gb minne (dvs 2x4gb). Og om du ikke allerede er klar over det: kjøp minne fra noen andre enn via Apple.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Har tenkt til å kjøpe en Apple AirPort Extreme etterhvert, men hvordan vet jeg at modellen er den siste og nyeste, hvilket modellnummer skal routern da ha isåfall? Er A1143 den nyeste modellen?

...Og er det standard strømkabel til den eksterne strømforsyningen? Da er det vel bare å koble på med en vanlig kabel deretter (Og inn i strømuttaket)?

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...