blured Skrevet 5. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2011 Nå husker ikke jeg hvordan jeg satte opp synkroniseringen mellom mail og gmail, men jeg ser ihvertfall ikke noe til spamen gmail filterer vekk i mail-inboxen. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 6. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2011 Nå bruker jeg sjeldent Mail.app, fordi jeg har litt problemer med portene, og 95% av mailen jeg sender daglig går fra et alias, men jeg opplever aldri at Mail.app registrerer uleste spam-meldinger som uleste i dockikonet. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 7. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2011 Støtter MacBook Pro (early 2011) 16GB med ram? Leser på Apple.com at den kun støtter 8, men andre nettsteder sier 16... Lenke til kommentar
Munty Skrevet 7. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2011 Støtter MacBook Pro (early 2011) 16GB med ram? Leser på Apple.com at den kun støtter 8, men andre nettsteder sier 16... Nevnte det bare for noen sider siden i tråden! I dag har jeg 8GB ram av typen 1333MHz i min MacBook Pro 17 av den nyeste typen. Støtter Macen mer og/eller raskere ram? De sier at den støtter opptil 16GB http://forum.notebookreview.com/apple-mac-os-x/561778-2011-macbook-pros-support-16gb-ram-confirmed.html Bare litt kjipt at de er så dyre http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=651469 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 7. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2011 Støtter MacBook Pro (early 2011) 16GB med ram? Leser på Apple.com at den kun støtter 8, men andre nettsteder sier 16... Nevnte det bare for noen sider siden i tråden! I dag har jeg 8GB ram av typen 1333MHz i min MacBook Pro 17 av den nyeste typen. Støtter Macen mer og/eller raskere ram? De sier at den støtter opptil 16GB http://forum.notebookreview.com/apple-mac-os-x/561778-2011-macbook-pros-support-16gb-ram-confirmed.html Bare litt kjipt at de er så dyre http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=651469 Et perfekt eksempel på at samletråder ikke er så veldig bra! Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg er FAEN så lei av å åpne dmg-filer, så flytte programmet til apps-mappa, lukke DMG-fila og så slette den. Hvordan kan jeg gjøre dette automatisk? Applescript? Folder action? Automator? App? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 7. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2011 Tror det er mulig med DropZone, er en liten evighet siden jeg brukte det sist, men mener å huske at det var mulig. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2011 Worth a shot. Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 7. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2011 Tenker å kjøpe meg en ekstern skjerm til min MBP, er det stress å koble til? Regner med at man kun trenger en mini dislpay --> hdmi adapter. Noen som har prøvd dette med en skjerm som ikke er produsert av Apple? Blir det tap av kvalitet? Funker det bra til spill og film? Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 7. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2011 Ja er ikke noe problem... Lenke til kommentar
greenman Skrevet 7. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg har en dell ultrasharp jeg bruker til både windows stasjonæren og MBPen min. Merker ikke noe forskjell på bildet/kvaliteten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 7. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg driver et lite koblings prosjekt i stuen nå, og sliter litt her! Har et LG hjemmekino anlegg (helt nytt), og en helt ny projektor. Hjemmekino anlegget har en HDMI ut port, den går rett på projektoren, og dette går fint. Hjemmekino anlegget har også to HDMI inn porter, fra en av disse har jeg lagt opp en lett tilgjengelig HDMI kabel, med HDMI til Minidisplayport overgang(mac overgang), men når jeg kobler til denne får jeg bare bilde og ikke lyd. Overgangskabelen skal kunne ta begge deler. Jeg har testet litt, og har koblet på TVen i der jeg ellers ville koblet macen(uten overgang så klart), dette funket helt fint. Jeg koblet macen rett på TVen, og da fikk jeg bare lyd. Trudde først at det var macen det var noe feil med, den er ikke et år gammel enda, så synes dette var rart. Prøvde derfor på en helt ny macbook air, og en annen macbook pro. Men ingen ting fungerer. Ringer eplehuset, og de skylder på LG og sier deres produkter ikke virker som det skal. LG sier det motsatte(noe jeg fikk bekreftet stemte når TVen funker fint på anlegget). Noen som kan skjønne hva dette kan være? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 7. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2011 Er Crucial m4 eller intel 320 noe å satse på til MBP 13"? Har en 2010-modell og har hørt at noen ssd-disker er litt ustabile på mac. Skal nappe ut dvd-romen og erstatte det med en sånn en: http://hardwrk.com/en/ssd-hdd-adapter-kit-for-macbook-pro.html evt. dersom dere anbefaler noen andre kits så mottar jeg gjerne tips. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2011 Hva med gaffateip? Litt billigere enn 79 euro, og nøyaktig like god. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg driver et lite koblings prosjekt i stuen nå, og sliter litt her! Har et LG hjemmekino anlegg (helt nytt), og en helt ny projektor. Hjemmekino anlegget har en HDMI ut port, den går rett på projektoren, og dette går fint. Hjemmekino anlegget har også to HDMI inn porter, fra en av disse har jeg lagt opp en lett tilgjengelig HDMI kabel, med HDMI til Minidisplayport overgang(mac overgang), men når jeg kobler til denne får jeg bare bilde og ikke lyd. Overgangskabelen skal kunne ta begge deler. Jeg har testet litt, og har koblet på TVen i der jeg ellers ville koblet macen(uten overgang så klart), dette funket helt fint. Jeg koblet macen rett på TVen, og da fikk jeg bare lyd. Trudde først at det var macen det var noe feil med, den er ikke et år gammel enda, så synes dette var rart. Prøvde derfor på en helt ny macbook air, og en annen macbook pro. Men ingen ting fungerer. Ringer eplehuset, og de skylder på LG og sier deres produkter ikke virker som det skal. LG sier det motsatte(noe jeg fikk bekreftet stemte når TVen funker fint på anlegget). Noen som kan skjønne hva dette kan være? Gå til Systemvalg->Lyd og se hva som er valgt under Lyd Ut. Har også merket at i hvert fall VLC ofte velger feil lydenhet (i VLC: Lyd->Audio Device). Lenke til kommentar
greenman Skrevet 7. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2011 Er Crucial m4 eller intel 320 noe å satse på til MBP 13"? Har en 2010-modell og har hørt at noen ssd-disker er litt ustabile på mac. Skal nappe ut dvd-romen og erstatte det med en sånn en: http://hardwrk.com/en/ssd-hdd-adapter-kit-for-macbook-pro.html evt. dersom dere anbefaler noen andre kits så mottar jeg gjerne tips. Mener å ha lest et sted at M4 ikke samarbeider bra med MBP. Så, du får undersøke litt for du går til innkjøp. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 7. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg driver et lite koblings prosjekt i stuen nå, og sliter litt her! Har et LG hjemmekino anlegg (helt nytt), og en helt ny projektor. Hjemmekino anlegget har en HDMI ut port, den går rett på projektoren, og dette går fint. Hjemmekino anlegget har også to HDMI inn porter, fra en av disse har jeg lagt opp en lett tilgjengelig HDMI kabel, med HDMI til Minidisplayport overgang(mac overgang), men når jeg kobler til denne får jeg bare bilde og ikke lyd. Overgangskabelen skal kunne ta begge deler. Jeg har testet litt, og har koblet på TVen i der jeg ellers ville koblet macen(uten overgang så klart), dette funket helt fint. Jeg koblet macen rett på TVen, og da fikk jeg bare lyd. Trudde først at det var macen det var noe feil med, den er ikke et år gammel enda, så synes dette var rart. Prøvde derfor på en helt ny macbook air, og en annen macbook pro. Men ingen ting fungerer. Ringer eplehuset, og de skylder på LG og sier deres produkter ikke virker som det skal. LG sier det motsatte(noe jeg fikk bekreftet stemte når TVen funker fint på anlegget). Noen som kan skjønne hva dette kan være? Gå til Systemvalg->Lyd og se hva som er valgt under Lyd Ut. Har også merket at i hvert fall VLC ofte velger feil lydenhet (i VLC: Lyd->Audio Device). Det kan hende det er en dårlig overgangskabel. Jeg ville sjekket dette. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2011 Intels 320 serie og M4 er temmelig gamle nå. Lønner seg å kjøpe nyere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 7. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2011 Intels 320 serie og M4 er temmelig gamle nå. Lønner seg å kjøpe nyere. Som hvilke? Jeg har virkelig ikke peiling. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 7. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2011 Er Crucial m4 eller intel 320 noe å satse på til MBP 13"? Har en 2010-modell og har hørt at noen ssd-disker er litt ustabile på mac. Skal nappe ut dvd-romen og erstatte det med en sånn en: http://hardwrk.com/en/ssd-hdd-adapter-kit-for-macbook-pro.html evt. dersom dere anbefaler noen andre kits så mottar jeg gjerne tips. Jeg bruker dette kit'et i Macen min nå med en Corsair ForceSeries 3 240GB. Fungerer strålende og knirkefritt. God og solid ramme. Helt utrolig SSD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå