Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Opplevde hvertfall det samme med min Lenovo ThinkPad W510, men hvorfor er dette en alvorlig design feil? Strømadapteret gir akkurat tilstrekkelig med strøm til at maskinen skal kunne kjøres maksimalt på strømadapteret?

 

Eller er det et krav om at alle strømadaptere skal gi tilstrekkelig med strøm så maskinen er fult oppladet i løpet av 2-3 timer uavhengig av hvor mye du belaster maskinen?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplevde hvertfall det samme med min Lenovo ThinkPad W510, men hvorfor er dette en alvorlig design feil? Strømadapteret gir akkurat tilstrekkelig med strøm til at maskinen skal kunne kjøres maksimalt på strømadapteret?

 

Eller er det et krav om at alle strømadaptere skal gi tilstrekkelig med strøm så maskinen er fult oppladet i løpet av 2-3 timer uavhengig av hvor mye du belaster maskinen?

 

Påstanden nå, og tidligere i tråden, har ikke vært at den ikke kan lade, men at maskinen trekker mer enn adapteret kan gi, mao at man mister batterikapasitet. Det er en alvorlig designfeil fordi man ikke kan gjøre langvarige tunge beregninger.

 

AtW

Lenke til kommentar

Batteriet lader ikke != maskinen går på batteristrøm. :)

 

EDIT: Forøvrig kjørte jeg maskiner på stresstest over flere dager på gamlejobben, batteriet mistet aldri kapasitet av det. Vi snakker 100% CPU-bruk på alle kjerner/tråder kontinuerlig.

Endret av Heilage waits for alice
Lenke til kommentar

Batteriet lader ikke != maskinen går på batteristrøm. :)

 

EDIT: Forøvrig kjørte jeg maskiner på stresstest over flere dager på gamlejobben, batteriet mistet aldri kapasitet av det. Vi snakker 100% CPU-bruk på alle kjerner/tråder kontinuerlig.

 

Nei, men "maskinen trekker mer enn adapteret klarer å gi = maskinen går på batteristrøm" Det er det påstandene har gått i. Nå vet jeg ikke om det er rikitg, som jeg tidligere har påpekt, men er det det, så er det en alvorlig designfeil.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har et ganske snodig problem med harddisken i min early 2011 MBP. For tredje gang på 6 måneder, så har disken kræsjet. Det starter med at jeg får beachball på nærmest alt, booter, og når jeg starter på nytt da, så kommer jeg ikke inn i OS X i det hele tatt. Prøvde Diskverktøy, (fra DVD'en) og den sier den ikke klarer å reparere disken. Sist gang det skjedde, formaterte jeg OS X partisjonen og la inn Time Machine backup'en.

 

Men det jeg syns er litt rart, er jo at jeg har en Windows 7 bootcamp partisjon, og der fungerer alt helt fint? Så skjønner ikke helt hva som forårsaker det, og jeg begynner å bli ganske drittlei av at det nå skjer for tredje gangen.

 

Og når jeg er inne i W7, så kan jeg bla meg rundt i mappene på OS X-partisjonen, og alt ser ut til å være i orden. Får åpnet filer også. Får vel prøve å formatere den enda en gang da. :hrm:

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Klikkelyder fra harddisken er aldri et godt tegn, og pleier å være et symptom på katastrofal diskfeil. Jeg ville tatt backup umiddelbart og forsøkt med en annen harddisk om du har det tilgjengelig.

 

 

EDIT: Med mindre den klikker i forbindelse med SMSen i harddisken, dersom du gjør bråe bevegelser med maskinen parkeres skrivehodet for å unngå skade på harddiskplatene og du hører et "klikk" fra den.

Endret av Heilage waits for alice
Lenke til kommentar

Det er Sudden Motion Sensoren som kobler leserhodet fra disken når maskinen registrerer stor bevegelse. Kan bli aktivert bare ved at man legger håndflatene på laptopen også, så ja, vanlig lyd.

 

Det har den aldri gjort på noen av mine maskiner. Den skal ikke være riktig så følsom, såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Merkelig. Den har gjort det på samtlige av Mac laptoper jeg har brukt over lengre tid (PowerBook, MacBook Pro, MacBook, MacBook Pro Unibody 13", 15" og 17").

Jeg snakker ikke hver gang jeg legger håndflate på, men hvis jeg er litt tung på labben for eksempel eller løfter den raskt fra bordet.

Lenke til kommentar

Sensoren vet ikke om man løfter eller "slår" maskinen, den registrer bare krefter maskinen blir utsatt for, så den er like følsom uansett. Men, som nevnt over i tråden her; hører man ulyder fra harddisk er backup ALDRI dumt. Selv tar jeg backup automatisk en gang i timen selv om jeg aldri har hatt en diskkrasj på noen av PCene mine.

Lenke til kommentar

Startet nettopp å bruke Apple Mail i Mac OS X Lion da jeg ikke klarte å få Sparrow til å fungere med Exchange kontoen på jobb og jeg liker best å forholde meg til ett og samme e-post program fremfor å ha Sparrow til Gmail kontoen min og Apple Mail eller noe annet til Exchange kontoen på jobb. Testet forøvrig Outlook 2011 for Mac og syntes den, som Outlook 2010 til Windows blir litt vell i overkant til bare e-post behandling, noe kronglete å forholde seg til og tar opp mye skjermplass osv..

 

Problemet jeg har med Apple Mail kombinert med Gmail kontra Sparrow er at Apple Mail laster ned alt som havner i SPAM-innboksen min, og ikke bare laster den disse ned men den markere det som ulest e-post så jeg tror plutselig at jeg har seks uleste e-poster, men så viser det seg å bare være søppel fra SPAM-innboksen.

 

 

Dette er utrolig irriterende og unødvendig, men jeg finner ingen åpenbar måte å deaktivere dette på? Finner egentlig ingen steder i Apple Mail hvor jeg kan manuelt velge hvilke IMAP foldere som Apple Mail skal synkronisere eller ikke?

 

Ellers så syntes jeg Apple Mail virker som en veldig fin og lettdreven e-post klient, må si jeg liker layouten og utførelsen til Sparrow en smule bedre men Apple Mail for Mac OS X Lion har blitt langt bedre enn utgaven til Snow Leopard om du spør meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...