RamGuy Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Du får kjøpt Snow Leopard på butikken, og Lion på App Store. Du får også "kjøpt" Lion på enkelte andre nettsteder... De fleste 2010 og 2011 modellene av forskjellig Mac maskiner krever nyere installasjon av Mac OS X Snow Leopard enn den siste retail utgaven som selges hos Apple forhandlere. Dette er på grunn av at blant annet Intel Core i5 / i7 både første og andre generasjon ikke har drivere som lar deg starte opp installasjon om du ikke har en Mac OS X 10.6.6 (2010 modeller) eller 10.6.7 (2011 modeller) installasjon. Eneste måten å få tak i dette er ved å kontakte Apple support eller en Apple forhandler, gi dem serienummer og bed dem om å anskaffe en recovery / installasjon til nøyaktig denne modellen. Koster 269kr om jeg ikke husker helt feil. EDIT: Skal du kjøre Mac OS X Lion så kan du bare anskaffe en Mac OS X Lion Retail minnepenn, eller bare laste ned Lion installasjonen fra nettet og legge over på minnepenn eller brenne ut på DVD. Endret 28. november 2011 av RamGuy Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 AirFoil har alltid forsinkelse. Så enkelt er det Noe som egentlig betyr at dersom man ønsker å bruke andre programmer enn iTunes eller QuickTime (Spotify) så må man bare leve med forsinkelsen? Jepp. iTunes har også forsinkelse, men later som om den ikke har det ved små UI triks. Very sneaky! Lenke til kommentar
D02 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Hva vil jeg trenge for og koble min macbook pro med min gamle tv? den har ikke hdmi, men tror det er dvi. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) TV-en eller MBP-en som ikke har HDMI? Hvilken av portene har du på MBP-en? Endret 29. november 2011 av Atald Lenke til kommentar
D02 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 hm. si det. får se når jeg kommer hjem. Var tv-en jeg mente, men ble usikker på hva jeg har på min mac. Hvis det hjelper så er det macbook pro kjøpt i mai/april. Var da den nyeste macbook pro 17" som hadde kommet. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Da skal du ha Mini DisplayPort på MBP-en. Vil også anbefale å sjekke hva slags innganger det er på tv-en, eventuelt ta et bilde om det er noe du trenger hjelp med å identifisere. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Da har du mDP. TVer med DVI er litt sjeldent, men det forekommer jo. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Da har du mDP. TVer med DVI er litt sjeldent, men det forekommer jo. Nå er den tv-en ganske gammel. sikkert fra 2000. Så hdmi er det jo ikke. Noe annet det kan være da? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Hvis den er fra 2000, er det i det hele tatt en LCD/Plasma? Høres mer ut som en CRT da. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Den kan jo ha VGA, det var faktisk temmelig vanlig en periode. Lenke til kommentar
genser Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) I det lille tidsrommet det var høyoppløselige flatskjermer/tynnskjermer, men før HDMI, hadde toppmodellene gjerne både VGA og DVI. Har en slik TV stående selv. Endret 29. november 2011 av genser Lenke til kommentar
D02 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Virker som jeg må se langt for å få koblet mac-en til tv-en :/ fant ikke noe som kunne brukes. Det er nok på tide med ny. Edit: Jeg har noe som heter scart. Kan man bruke den for og få bilde på tv-en? isåfall hvordan? var en som nevnte for meg at jeg hadde det, ellers kunne jeg ikke spilt på min ps3. Endret 29. november 2011 av D02 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg kom over noen filmer på youtube som skal vise hvordan safari kan bli raskere, flere tilsvarende filmer og de går på at du skal skrive en kode inn i terminal. f.esk denne com.apple.Safari WebKitResourceTimedLayoutDelay 0.0001 Men får bare opp ugylding komando når jeg prøver. Noen som veit hva det kommer av? Bruker OS X Lion Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Virker som jeg må se langt for å få koblet mac-en til tv-en :/ fant ikke noe som kunne brukes. Det er nok på tide med ny. Edit: Jeg har noe som heter scart. Kan man bruke den for og få bilde på tv-en? isåfall hvordan? var en som nevnte for meg at jeg hadde det, ellers kunne jeg ikke spilt på min ps3. Det blir _veldig_ vanskelig. Antageligvis for dyrt til å vurdere. Men det kan hende det blir enklere å koble til en iphone eller ipad, de har en tv-kit som kan fungere. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg kom over noen filmer på youtube som skal vise hvordan safari kan bli raskere, flere tilsvarende filmer og de går på at du skal skrive en kode inn i terminal. f.esk denne com.apple.Safari WebKitResourceTimedLayoutDelay 0.0001 Men får bare opp ugylding komando når jeg prøver. Noen som veit hva det kommer av? Bruker OS X Lion Skriver du de nøyaktig slik? defaults write com.apple.Safari WebKitResourceTimedLayoutDelay 0.0001 defaults write com.apple.Safari WebKitInitialTimedLayoutDelay 0.25 Lenke til kommentar
D02 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Virker som jeg må se langt for å få koblet mac-en til tv-en :/ fant ikke noe som kunne brukes. Det er nok på tide med ny. Edit: Jeg har noe som heter scart. Kan man bruke den for og få bilde på tv-en? isåfall hvordan? var en som nevnte for meg at jeg hadde det, ellers kunne jeg ikke spilt på min ps3. Det blir _veldig_ vanskelig. Antageligvis for dyrt til å vurdere. Men det kan hende det blir enklere å koble til en iphone eller ipad, de har en tv-kit som kan fungere. Rart at det skal funke på iPhone/iPad og ikke macbook pro? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Nei, egentlig ikke. Apple selger kabler til den ene, men ikke den andre. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Det var alltid vrient å koble PCer til TVer før i tiden. Selv med TV-utganger på skjermkortet var det en utfordring. 2 Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Du finner sikkert mDP til RCA adapter eller kabel. Da trenger du bare en RCA til Scart plugg. Er jo også godt mulig at du har RCA eller Component på TV-en, eller dvI for den del. Finn ut det, så er alt som oftest mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå