Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hatt store problemer med Lion i det siste, og savner absolutt ikke Snow Leopard. Men hører flere fortsatt har problemer. ;)

Samme her, har ikke noen problemer som irriterer meg. Er jo selvfølgelig et par småting, men det rettes sikkert opp etterhvert.

 

Eneste jeg savner er at jeg kan switche fram og tilbake i nettleseren med trackpaden i Lion, det har jeg ikke funnet ut enda. Noen som vet?

Endret av Chuck Bass
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en formelsamling på PDF, hvor jeg kunne tenke meg å lage et lite hendig A5 hefte. Preview klarer å printe 2 sider per ark, men det blir liksom i feil rekkefølge. Finnes det egentlig et bra verktøy som lar deg organisere PDF dokumentene?

 

Et alternativ til Foxit som man får til Windows...

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

Strømadapteren til min MacBook Pro 17" 2011 modell ser ut til å være fryktelig ustabile, den kan lade i 5min, for så slutte å lade fullstendig, for så å lade helt fint en halvtime igjen.

 

Regner med at dette er en garanti / reklamasjonssak ettersom den er under 1år og det ikke er noen tegn til unormal slitasje på den? Kan jeg bare ta den med til Eplehuset og få ny på stedet, eller må jeg klare meg uten i en periode?

Lenke til kommentar

 

Regner med at dette er en garanti / reklamasjonssak ettersom den er under 1år og det ikke er noen tegn til unormal slitasje på den? Kan jeg bare ta den med til Eplehuset og få ny på stedet, eller må jeg klare meg uten i en periode?

 

Dersom de klarer å observere feil, så er det nok garanti/reklamasjon ja, men det kan også være sporadiske feil ved MagSafe-kontakten, f.eks. Det er alltid vanskeligere å diagnosere sporadiske feil, og med mindre feilen kan identifiseres med sikkerhet ved umiddelbar sjekk, tviler jeg på at du får ny lader over disk, og selv om feil identifiseres umiddelbart er det ikke garantert at de har bytteladere inne som du kan få.

 

Du kan godt synes at det er bedriftent at du ikke kan få ny umiddelbart, som mange klager på, men du kan ikke forvente at butikker skal bruke mange hundre tusen kroner i året på reserve- og byttedeler på den måten.

Endret av Heilage waits for alice
Lenke til kommentar

Folkens, jeg har et lite problem. Jeg aner ikke hvordan jeg skal skrive firkantparanteser lenger. Alt + shift + 8/9 gir meg {} disse parantesene om dagen. Det er hovedsakelig i word jeg trenger de brakettene så hvis noen vet hvordan jeg kan endre snarveien der holder det, men skulle helst sett at jeg alltid kan skrive disse parantesene kun med noen tastetrykk. Jeg bruker fortsatt SL hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar

Folkens, jeg har et lite problem. Jeg aner ikke hvordan jeg skal skrive firkantparanteser lenger. Alt + shift + 8/9 gir meg {} disse parantesene om dagen. Det er hovedsakelig i word jeg trenger de brakettene så hvis noen vet hvordan jeg kan endre snarveien der holder det, men skulle helst sett at jeg alltid kan skrive disse parantesene kun med noen tastetrykk. Jeg bruker fortsatt SL hvis det har noe å si.

Alt + 8/9 gir meg [/]. Jeg bruker Lion da.

Lenke til kommentar

Spørs jo hva feilen er. Dersom det bare er laderen som er gåen (tester med annen lader) og vi har bytteladere inne, gir vi ny over disk om det kan bekreftes at det er garanti/reklamasjonssak (kvittering).

 

Men som sagt, forutsetter et par ting. :)

 

Kan ikke uttale meg om hva Eplehuset gjør, egentlig.

 

Gikk kjempegreit hos Eplehuset, Expert Klingenberg slet med å finne frem kvittering til meg men Eplehuset sjekket bare opp med Apple.no sine sider og der sto det 28. April, de testet lader og gav meg ny på stedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Gikk kjempegreit hos Eplehuset, Expert Klingenberg slet med å finne frem kvittering til meg men Eplehuset sjekket bare opp med Apple.no sine sider og der sto det 28. April, de testet lader og gav meg ny på stedet.

 

Da var det jo greit da. :) Apple har internt system for sjekk av garanti, såfremt maskinen er under ett år trenger man strengt talt ikke bry seg med kvittering. Siden feilen tydeligvis lå i laderen, og det kunne diagnoseres umiddelbart, pleier det å ordne seg.

Lenke til kommentar

Noen som her litt info om hvorfor Apple bruker priser fra forrige årtusen? Kikka litt på sidene deres og fant at de tar 3280kr for 4x2GB ram Noe som komplett tar 349kr for

 

Kan jo forstå at de tar litt mer enn vanlige butikker. Men nesten 10 ganger mer? ram-prisene er ikke unike. Ser jo det på harddiskene og. 1230kr for 1 ekstra TB. (Dette er gjeldene priser og de er ikke endret fra før flomkatastrofen)

Lenke til kommentar

Jeg har en formelsamling på PDF, hvor jeg kunne tenke meg å lage et lite hendig A5 hefte. Preview klarer å printe 2 sider per ark, men det blir liksom i feil rekkefølge. Finnes det egentlig et bra verktøy som lar deg organisere PDF dokumentene?

 

Et alternativ til Foxit som man får til Windows...

 

For de som skulle lure => http://web.mac.com/vogelbusch/Site/Programs/Programs.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...