Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Om man har koblet maskinen sin opp på TVen med en hdmi kabel, er det da mulig å lukke lokket uten at den går i dvale?

Ja, bare klikk på en tast på ei mus eller et tastatur så våkner den igjen. :)

Det er jo litt vanskelig å komme til hvis man har en laptop?

..en mus eller tastatur du kobler i en ledig usb kontakt.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DVI støtter IKKE lyd. Displayport og DVI er heller ikke det samme. Du må ha en kabel med (mini/mikro) DVI og AUX. Finnes sikkert noen som gir utgang til HDMI. Jeg har en liggende en eller annen plass med RGB i andre enden.

Hvordan veit jeg om jeg har dvi eller displayport da?

Har en 17" macbook pro fra januar 2011.

Macen din har kun minidisplayport-tilkobling. Det finnes overganger du får kjøpt til både HDMI (med lyd), DVI (uten lyd) og displayport (med lyd)

Lenke til kommentar

Har et par ting jeg lurer på..

Ved oppgradering av minne/RAM på iMac. (Har late 2009) http://support.apple.com/kb/HT3011

Så står det bl.a: PC3-8500. Vil det si at jeg ikke kan ha høyere verdi enn PC3-8500?

Ønsker å utføre en clean install fordi oppgradering fra Snow Leopard til Lion gjorde maskina veldig treg. Men, 1TB systemdisken er helt full, har kun en ekstern hardisk på 500GB, som altså ikke er nok til å ta backup av det jeg ønsker. Finnes det en annen løsning enn å kjøpe en ny ekstern hardisk? F.eks noe partisjon opplegg eller lignende. Om ikke det finnes en løsning så får jeg bare ha treg maskin en stund fremover.

Opp.

Lenke til kommentar

Noen som har en ide om hvor lenge vi kan forvente skyhøye priser på harddisker, og når prisene normaliseres igjen?

Prisene vil normaliseres så fort etterspørselen blir normal igjen, og produksjonen normaliseres. :)

Dette kommer ann på når fabrikkene har mulighet til å gjenopprette normal produksjon, og da vil prisene etterhvert stabiliseres ned mot gammelt nivå.

Prisene vil nok være noe høye i en periode fremover for å dekke utgiftene og tapte inntekter fra produsentenes side.

Lenke til kommentar

Har kommet borti et lite problem. På jobben bruker jeg Outlook via Intranet, til jobbmail, kalendere og kontakter. Et veldig kjekt system når det kommer til jobbrelaterte ting. Jeg har fått til å få jobbmailen via Mail på iPad og iPhone, noe som funker ypperlig.

Men, dette er helt umulig å få til på Macen. Den vil ikke koble seg opp til tjeneren, og det kan virke som andre har hatt samme problem som meg før.

Dette er selvsagt et tilbakesteg, siden den eneste måten å svare på jobbmail er via iPhone eller iPad, og ikke selve macen (som man selvsagt bruker til å skrive lengre mailer).

Men det er ikke der selve problemet kommer opp. Problemet er at kontaker/kalender blir bare syncet med iPhone og iPad. Altså, jeg får ikke vaktlisten opp i iCal på Macen (heller på icloud.com)! Er det en måte å gjøre det slik at Calender i iOS oppdaterer absolutt alle kalenderene i iCloud?

Lenke til kommentar

(poster i denne tråden også siden apple-tv tråden ennå ikke er så populær)

Da har jeg planer om å oppgradere hjemmenettverket og ønsker en løsning som lar meg lagre mine bibliotek fra iTunes og Aperture i tillegg til å ta jevnlig backup. Jeg har også planer om å lagre tv-serier og filmer på den. Alt dette skal være tilgjengelig trådløst slik at min apple tv og de maskiner jeg måte ønske får tilgang til det. Er det noen som kan anbefale en god løsning?

Har vurdert Time Machine men synes den er litt dyr og så vidt jeg har forstått kan den ikke deles opp i partisjoner slik at jeg kan skille mellom backup og lagring, noen som vet om det stemmer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Ugh, viftene på MBPen min går konstant nå, had oppe to faner i Safari + Twitter-klienten og viftene går veldig bye høyere ann vanlig. Merker at den er rimelig varm under, men likevel, føler ikke at den burde det. Mistenker at det har noe med støv å gjøre, men håper det er bare det fordi jeg kan ikke se på YouTube/filmer nå uten at jeg hører flymotor i bakgrunnen.

Og når jeg først er inne på det, hvordan får jeg stavekontrollen i Safari til å bli norsk? Den retter constant på enkelte odd og get er gruesome irriterende (sånn som denne setningen, ugh).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...