Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-jS6upa

Prøvde å koble macen min til hjemmekinoen, og har DVI til HDMI kabel, men da får jeg ikke lyd på anlegget, så er det noe måte å få bilde og lyd fra macen inn i en HDMI kabel ?

Finnes det f.eks en hunkjønn Hdmi, og hankjønn AUx og DVI på andre siden ?

Mener micro DVI

Endret av Slettet-jS6upa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde å koble macen min til hjemmekinoen, og har DVI til HDMI kabel, men da får jeg ikke lyd på anlegget, så er det noe måte å få bilde og lyd fra macen inn i en HDMI kabel ?

Mener micro DVI

Kan du ikke bare bruke en overgang MDP > HDMI? Må kjøpe en som støtter lyd.

Lenke til kommentar

Mener micro DVI

Har du skrudd på i instillingene at lyd skal overføres via HDMI?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Har overgang til HDMI, men funket ikke med den, og den jeg har var den eneste eplehuset hadde!

Macen finner heller ikke andre lyd utganger når den er koblet til! :/

Lenke til kommentar

Har overgang til HDMI, men funket ikke med den, og den jeg har var den eneste eplehuset hadde!

Som nevnt over, så er vel DVI kun bilde.

Er det VLC du bruker? Prøvd Lyd > Audio Device > HDMI?

Kan det være denne du har kjøpt? Den støtter ikke lyd.

http://www.eplehuset...r-til-hdmi.aspx

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

Sliter litt med noe lignende med en D-Link WRT54G og en Airport Express. Nettet har en tendens til å tryne om jeg f.eks. bruker torrents, nettet går tregt om Airport Express står på, og blander man inn PS3-en så blir det hele koko. Har blitt noe bedre etter at jeg oppgraderte firmware på D-linken og flyttet Airport-en inn på soverommet. Tror jeg snart gir opp hele rukkelverket og kjøper meg en Extreme eller Time Capsule.

Det er jo nettopp dette som gir meg grunn til bekymring. Det er tydeligvis mange som opplever problemer med diverse routere når man bruker Mac-produkter (Airport Express, Macbook etc). Meg selv inkludert. Det pussige er at routerne gjerne fungerer mer eller mindre prikkfritt med andre produkter (ikke-Mac).

Hva er det som forårsaker dette? Er det Apples måte å pakke data på som skaper kluss? Eller annet? Til slutt ender man opp med å kjøpe Airport Extreme (eller Time Capsule), akkurat i tråd med hva Apple ønsker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Som nevnt over, så er vel DVI kun bilde.

Er det VLC du bruker? Prøvd Lyd > Audio Device > HDMI?

Kan det være denne du har kjøpt? Den støtter ikke lyd.

http://www.eplehuset...r-til-hdmi.aspx

Ser slik ut, men er i sort! Er vel ca samme saken! Macen er fra 2011, og har prøvd på en macbook air også som ble kjøpt for et par mnd siden, og funker ikke på noen av de.

Men finnes det en slik kabel som funker med lyd?

Lenke til kommentar

Har et par ting jeg lurer på..

Ved oppgradering av minne/RAM på iMac. (Har late 2009) http://support.apple.com/kb/HT3011

Så står det bl.a: PC3-8500. Vil det si at jeg ikke kan ha høyere verdi enn PC3-8500?

Ønsker å utføre en clean install fordi oppgradering fra Snow Leopard til Lion gjorde maskina veldig treg. Men, 1TB systemdisken er helt full, har kun en ekstern hardisk på 500GB, som altså ikke er nok til å ta backup av det jeg ønsker. Finnes det en annen løsning enn å kjøpe en ny ekstern hardisk? F.eks noe partisjon opplegg eller lignende. Om ikke det finnes en løsning så får jeg bare ha treg maskin en stund fremover.

Lenke til kommentar

DVI støtter IKKE lyd. Displayport og DVI er heller ikke det samme. Du må ha en kabel med (mini/mikro) DVI og AUX. Finnes sikkert noen som gir utgang til HDMI. Jeg har en liggende en eller annen plass med RGB i andre enden.

Det finnes mange DVI-utganger som støtter lyd.

AtW

Ja, men ikke Apple sine AFAIK.

Forøvrig så er ikke audio en del av DVI-standarden, men mange nyere enheter støtter audio fra DVI til HDMI. Disse begynte vel å komme like før Apple gikk over til Displayport?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

DVI støtter IKKE lyd. Displayport og DVI er heller ikke det samme. Du må ha en kabel med (mini/mikro) DVI og AUX. Finnes sikkert noen som gir utgang til HDMI. Jeg har en liggende en eller annen plass med RGB i andre enden.

Hvordan veit jeg om jeg har dvi eller displayport da?

Har en 17" macbook pro fra januar 2011.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...