Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 10. november 2011 Rapporter Del Skrevet 10. november 2011 Helst ikke! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. november 2011 Rapporter Del Skrevet 10. november 2011 Helst ikke! Du vil heller programmere enn bot, enn å ta en enkel gangeoperasjon på kalkulatoren som tar omlag 1 sekund? AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 10. november 2011 Rapporter Del Skrevet 10. november 2011 Ja, i utganspunktet ønsker jeg det. Litt med fremvisning osv. Men er det noen som veit hvordan man gjør noe sånt ? Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 10. november 2011 Rapporter Del Skrevet 10. november 2011 Men hvordan blir en undersøkelse "bedre" av du har flere respondenter? Tukling med tall på en slik måte er hverken kvantitativt riktig eller kvalitativt bra. Typisk dårlig undersøkelse spør du meg hvis antallet svar tilsvarer hvor god den er. 3 Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 10. november 2011 Rapporter Del Skrevet 10. november 2011 Uansett - hvordan er spørreundersøkelsen laget? Er den laget på nett? Har du tilgang til kildekoden? Har du tilgang til databasen bak det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 10. november 2011 Rapporter Del Skrevet 10. november 2011 Undersøkelsen er laget i hos getpolly.com. Er en vanlig avkryssnings undersøkelse. Har ikke noe koder eller noe mer enn det. Lenke til kommentar
T.A Skrevet 10. november 2011 Rapporter Del Skrevet 10. november 2011 Ok, nå må jeg nesten bare spørre. Macbooken min lager litt rare lyder (Pro, late '11). Hører det er et eller annet som suser i bakgrunnen (vet ikke om det er viften), men når jeg scroller innimellom og x-er ut tabber' i Opera, så hører jeg det spesielt godt. Snakker om vanlig nettsurfing, skype. INGEN tunge programmer, what so ever. Idéer? Det er ikke veldig høylytt, men hører det veldig godt når det ikke er noen andre lyder i rommet. Utrolig irriterende i lengden, og kan ikke huske å ha lagt merke til det før 2 dager etter jeg fikk den. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 12. november 2011 Rapporter Del Skrevet 12. november 2011 Endelig Macbook Air 13" i hus nå. Har kun et kjapt spørsmål! Hvordan kan man få tilbake at man swithcher frem og tilbake i nettleseren med to fingre? Samtidig har jeg også hatt en Macbook Unibody (late 2009) det siste 1 1/2 året. For en uke siden så sloknet den helt bare og ville ikke skru seg på igjen. Prøvde å lade den, men fikk ingen liv i den før igjen i går. Da kom det ved batteriet "Batteri til service". Skal et batteri gå så tidlig ved normalt bruk? Hvor mye koster dette batteriet ettersom garantien har gått ut nå? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 12. november 2011 Rapporter Del Skrevet 12. november 2011 Garantien har gått ut, men er den kjøpt i Norge har du reklamasjonsrett. Kan du sjekke antallet ladesykluser? Eplet øverst til venstre -> About This Mac -> More Info -> System Report. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 12. november 2011 Rapporter Del Skrevet 12. november 2011 Kan prøve å gjøre det litt senere når jeg har tid. Problemet er at laderen blir så varm og lukter litt rart. Kan dette være noe i sammenheng med batteriet? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 12. november 2011 Rapporter Del Skrevet 12. november 2011 Finnes det en penn man kan bruke på touchpadden, evt gjøre den om til et slags tegnebrett? Muttern driver med no smartboard greier i forbindelse med skolen, men det er jo helt håpløst å tegne/skrive med fingrene.. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 12. november 2011 Rapporter Del Skrevet 12. november 2011 Finnes det en penn man kan bruke på touchpadden, evt gjøre den om til et slags tegnebrett? Muttern driver med no smartboard greier i forbindelse med skolen, men det er jo helt håpløst å tegne/skrive med fingrene.. Det finnes stylus-penner som funker på iPad, kanskje det kan funke på trackpadene og? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 12. november 2011 Rapporter Del Skrevet 12. november 2011 Har hørt at det skal følge med en minnepenn som kan brukes til å gjennopprette Macbook Air. Problemet er at jeg ikke finner noe minnepenn i min eske. Hva skyldes dette eller følger det ikke med minnepenn på de nyeste Air'ene? Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 12. november 2011 Rapporter Del Skrevet 12. november 2011 Det følger ikke med, det du trenger ligger i softwaren Lenke til kommentar
Raste Skrevet 12. november 2011 Rapporter Del Skrevet 12. november 2011 Takk for svar! Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 12. november 2011 Rapporter Del Skrevet 12. november 2011 (endret) CMD+R is all you'll ever need Endret 12. november 2011 av RamGuy Lenke til kommentar
kjekkealex Skrevet 13. november 2011 Rapporter Del Skrevet 13. november 2011 Må man kjøpe egne apple versjoner av Windows 7, for å innstalere på en macbook pro? eller kan jeg bare kjøpe en standard trenger for skyrim! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 13. november 2011 Rapporter Del Skrevet 13. november 2011 Finnes ingen egen Apple-variant, bare kjøp vanlig lisens. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 14. november 2011 Rapporter Del Skrevet 14. november 2011 Jeg trenger ny trådløsruter, grunnet dlinken vi har nå er ustabil... Det skal være ganske mange enheter tilkobla så hvordan er airport extreme i forhold til en annen ruter i samme prisklasse? Hvordan er det med litt mer avanserte ting på ruteren? Jeg har hele tiden en web server oppe å går. Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 14. november 2011 Rapporter Del Skrevet 14. november 2011 Jeg trenger ny trådløsruter, grunnet dlinken vi har nå er ustabil... Er den ustabil når du bruker Mac, eller uansett om det er Windows-maskiner eller Mac'er? Jeg hadde tidligere en Asus-router i 7 år. Den fungerte dønn stabilt hele tiden, aldri noe kluss. Så kjøpte jeg en Airport Express så jeg kunne streame musikk fra laptop'en til stereoanlegget uten å måtte kjøre en stereokabel gjennom hele stua. Etter tre uker fikk jeg omsider Airport Express'en til å virke noenlunde stabilt. Men da begynte Asus-routeren å tulle. Når jeg skrudde av Airport Express var Asus'en tilbake til sin stabile tilværelse. Men jeg fikk for litt siden en Jensen 29150. Fremdeles ble det litt kluss når jeg hadde Airport Expressen tilkoblet nettverket. Løsningen ble å la Airport Express kjøre på sitt eget nettverk, uten internett-tilgang. Men ingen heldig løsning siden jeg da ikke kunne surfe på internett med den maskin jeg hadde tilkoblet Airport'en, noe som da selvsagt eliminerte Spotify som mulighet. For et par måneder siden fikk jeg en Macbook Pro i hus. Jensen-routeren begynte da å klusse. Etter få minutter på nettet mistet jeg gjerne internettforbindelsen og routeren måtte restartes. Når jeg derimot brukte Windows-laptop'en fungerte det aldeles utmerket. Slik er det ennå. Jeg har fått meg en iMac i stedet for Macbook'en. Og problemene versus Jensen-routeren er blitt verre. Hver gang jeg prøvde å surfe på nettet med iMac'en, virket routeren i 2 minutter før internett kuttet og routeren måtte restartes. Med Windows-laptop'en er det fremdeles null problemer med stabiliteten. Hva er det som gjør at OS X spiser routere? Nå har jeg gått lei av dette og har gått over til å kjøre internett gjennom Airport Express'en. Problemet er da at Get-tuneren og PS3'en mister internett'en siden disse krever kablet forbindelse (og Airport Express har jo som kjent ikke mulighet for det). Men internett-forbindelsen er i det minste stabil for både Mac'en og Acer'n. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå