franky12 Skrevet 5. november 2011 Rapporter Del Skrevet 5. november 2011 Hey forum folka.. har seg sånn at jeg er i USA nå, jeg vil kjøpe meg en mac og jeg kan ikke bestemme meg for om jeg vil kjøpe macbook pro: 13-inch: 2.8 GHz 2.8GHz dual-core Intel Core i7 4GB 1333MHz 750GB 5400-rpm1 Intel HD Graphics 3000 Built-in battery (7 hours)2 eller macbook air: Configuration 1.8GHz Dual-Core Intel Core i7 4GB memory 256GB flash storage1 Intel HD Graphics 3000 hva ville du valgt??? Det kommer helt an på bruken. På grunn av SSD i MBA vil nok den oppleves som raskere i de fleste situasjoner. Det eneste som drar 13" opp er selvsagt prosessoren. Men om du ikke er avhengig av mange og tunge programmer ville jeg valgt MBA fordi den er liten, diskré og ultraportabel. kommer bare til å bruke den til facebook, web design, skriving og sånne ting Lenke til kommentar
Munty Skrevet 5. november 2011 Rapporter Del Skrevet 5. november 2011 Jeg ville uten tvil valgt MacBook Air Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 5. november 2011 Rapporter Del Skrevet 5. november 2011 Gratis program som konverterer .mkv > .avi, anyone? Handbrake. Hva skal du bruke det til? Filmer på iPad? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. november 2011 Rapporter Del Skrevet 5. november 2011 Min meg på og ALDRI oppdatere apple-tv igjen oki? Thanks! =) Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 5. november 2011 Rapporter Del Skrevet 5. november 2011 Hey forum folka.. har seg sånn at jeg er i USA nå, jeg vil kjøpe meg en mac og jeg kan ikke bestemme meg for om jeg vil kjøpe macbook pro: 13-inch: 2.8 GHz [...] hva ville du valgt??? Jeg har begge maskiner, bruker stort sett bare MBA av laptopene for tiden. Satt meg ned med 13" MBP på fanget tidligere i dag, klarte ikke tenke annet enn «pokker, denne saken er tung!». Når du først har blitt vant til at laptoper kan være så hendige som MBA føles det helt feil å gå tilbake til noe som helst annet – og Apples andre maskiner er tross alt ikke det verste en kan ramle over. Hvis «webdesign» ikke innebærer særlig krevende operasjoner (og det gjør jo stort sett ikke det – med mindre tung grafikkprogramvare er en del av dealen) er valget lett. Trenger du ytelse blir avveiningen selvsagt en annen. Skal maskinen stort sett stå på en pult vil det også kunne påvirke. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. november 2011 Rapporter Del Skrevet 5. november 2011 Gratis program som konverterer .mkv > .avi, anyone? Handbrake. Hva skal du bruke det til? Filmer på iPad? USB til PS3... Vil av en eller annen grunn ikke vise .mkv filer. Streame .mkv filmer derimot - null stress =/ Lenke til kommentar
T.A Skrevet 5. november 2011 Rapporter Del Skrevet 5. november 2011 Ønsker å koble min MBP til TVen via HDMI. Hvilken kabel må jeg bruke? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. november 2011 Rapporter Del Skrevet 5. november 2011 Ønsker å koble min MBP til TVen via HDMI. Hvilken kabel må jeg bruke? MDP > HDMI > TV Lenke til kommentar
T.A Skrevet 5. november 2011 Rapporter Del Skrevet 5. november 2011 Takk, hvor mye koster en slik kabel ca? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. november 2011 Rapporter Del Skrevet 5. november 2011 Jeg kjøpte en på impuls hos Humac i dag, betalte 299kr.. Får dem nok mye billigere på eBay, Amazone eller hos Teknikmagasinet. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 5. november 2011 Rapporter Del Skrevet 5. november 2011 Hehe enig der. Trodde fullscreen var alfa omega når jeg fikk mac, men fant fort ut av autohide dock og så maksimere vinduet er mye bedre siden du da får menyen på toppen i tilleg. Greit å ha den der liksom, kan se hva klokken er og sånt. Men noen programmer, som preview av PDFer er ganske greit å ha fullscreen da! Du kan jo se toppen med fullscreen? Du bare drar musen øverst på siden? Funker her hvertfall Ja, vet, men syns det er greit å ha menyen visende hele tiden Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 5. november 2011 Rapporter Del Skrevet 5. november 2011 Min meg på og ALDRI oppdatere apple-tv igjen oki? Thanks! =) Told you Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 5. november 2011 Rapporter Del Skrevet 5. november 2011 (endret) Har vi en egen tråd for Apple-tv? Ikke som jeg vet. MAKE IT! Den lille -tv tråden Endret 5. november 2011 av Solaar Lenke til kommentar
Munty Skrevet 5. november 2011 Rapporter Del Skrevet 5. november 2011 Har vi en egen tråd for Apple-tv? Ikke som jeg vet. MAKE IT! Den lille -tv tråden Heh, jeg liker at du kan se eplet kun om du bruker MacOS. På Windows-maskinen min blir det en firkant. 2 Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 5. november 2011 Rapporter Del Skrevet 5. november 2011 Bevisst Elsker å terge windowsfolka med det 1 Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Jeg kommer ikke til å bruke avanserte opperasjoner i web design.. jeg kjører sjeldent tunge programmer på datane mine.. så jeg har bestemt meg for mba, gleder meg Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Det er strengt tatt bare videokomprimering og spill som får problemer med en air. Tilogmed enkel videoredigering funker fint, men komprimering tar jo masse tid. Lenke til kommentar
T.A Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Får en ganske høy lyd fra maskinen rett før den starter opp, er dette normalt? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Hva slags høy lyd? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Det er strengt tatt bare videokomprimering og spill som får problemer med en air. Tilogmed enkel videoredigering funker fint, men komprimering tar jo masse tid. Den er jo relativt begrenset mtp på tilkoblingmuligheter, noe som gjør endel operasjoner tungvindt, i tillegg er det ikke lenge på 100% load før vifte spinner opp, og skjermen er liten. Personlig er jeg litt overrasket over hvor mange som vurderer air som bruker bærbaren sin som en "gjennomsnittsmann", dvs har den bærbare som hovedmaskin og stort sett bruker den hjemme. Jeg mener den ikke er så godt egent til det. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå