Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...

8051276[/snapback]

Er det egentlig noe du poster som ikke er fra Digg :p

Litt mer stoff fra digg: Leopard’s key feature to be Multi-Touch

Hva tror dere om ryktene?

Mye kan jo type på at det er sant. Apple sitter jo på masse "touch-screen"-teknologi og de fleste husker vel kanskje denne videoen. Kanskjer det var derfor de heller ikke lanserte noe annet enn iPhone og AirPort Exptreme på MacWorld.

Men en ting jeg ikke kan forstå vis de har lansert en Touch-screen funsjon: Hvorfor har de ikke fortalt noen utviklere om det sånn at de kan lage programmer.

Lenke til kommentar

Jepp, jeg lovet bilder av kontoret. Og her er det. Bildene rettferdiggjør ikke på langt nær nytelsen av å bruke dette utstyret. Det er umulig å ta gode bilder av rommet mitt med speilrefleks.

Skjermen og tastaturoppsettet. Dell 2007WFP med Logitech S530.

Dette kjøres utifra MacBooken, 1,83Ghz, 2GB RAM og litt slikt. Ipod med dock bakenfor som inneholder musikk.

Den for øyeblikket ikke fungerende filserveren min. 1,1TiB.

Hele greia

Lenke til kommentar
Fin løsning det Marley... Prøv å sette SLR kameraet ditt til blitz hvitbalanse, så ut som om det var et forferdelig blåskjær som hadde påvirket bildene dine litt uhelidig (skyldes som oftest hvitbalansen).

8086733[/snapback]

Prøvde det og. Problemet er at rommet er så dårlig belyst at jeg måtte bruke standard blitz, og da får man dette grusomme blåskjæret. Jeg gadd heller ikke sette opp stativ. ;)

Earendil: Det er behagelig å ha den hengende på veggen. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg har også lyst på skjerm og det utrolig sexy mactastaturet til Logitech. Irriterer meg at ikke macbooken har dockingmuligheter.... Hvordan satt du det opp Marley?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Har enda ikke fått svar på min mail til han Stoltenberg angående at han burde sponse meg med en 30" Dell skjerm..

8100279[/snapback]

Haha, ikke kom her og si at du virkelig sendte mail om at han skulle sponse deg? :!:

Lenke til kommentar
Jeg har også lyst på skjerm og det utrolig sexy mactastaturet til Logitech. Irriterer meg at ikke macbooken har dockingmuligheter.... Hvordan satt du det opp Marley?

8098580[/snapback]

Jeg har brukt en litt finurlig løsning. Et teek-bord med kvadratiske hull gjør at man kan samle kablene under bordet og snike koblingene opp gjennom hullene. På den måten unngår man enkelt kabelrot som ikke er pent.

Alt er bare manuelt koblet i, mini-DVI->DVI kabel, nettverkskabel, og to USB-er, en til iPod-docken og en til USB-huben i skjermen som igjen har mus og tastaturoppsettet koblet i, med senderen liggende bak skjermen.

Svarte jeg riktig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jepp. Jeg synes det så så pent ut, og mitt bord er bare et helvete med ledninger, så var ute etter noen greie praktiske løsninger :) Takk

Lenke til kommentar

Får henge meg på, Marley, dette var stilige saker, litt misunnelig her jeg sitter merker jeg ;)

En annen ting... noen her inne som vet om en bra SVN-klient til Mac? Trenger dette sårt... Har testet SvnX, men sliter med å få godkjent sertitikatet jeg må bruke... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...